Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 18:34 [R600] Kilka drobnych problemów
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam!
1. Od pewnego czasu zaczęło szwankować mi radio, raz działało, raz nie, potrafiło się nagle wyłączyć. W końcu się zesr..ło wraz z zegarkiem. Podświetlenie zegarka działa, ale nie widać cyfr. Czy to jakiś bezpiecznik (wspólny)?
2. Nie hamuje mi tylne prawe koło gdy używam ham. ręcznego. Zdiagnozowano wstępnie, że jakiś ślimak w zacisku nie działa. Czy można to w prosty sposób reanimować, czy szukać na szrocie innego zacisku?
To na razie tyle
Z góry dziękuję za sugestie!
3. Aha! I jeszcze pytanko. Nie działa wentylator (czasem po najechaniu na dziurę działa, ale mizernie i wyje). Czytałem, że to sprawa związana ze szczotkami. Czy dostanę gdzieś takie szczotki do silniczka?
2. Nie hamuje mi tylne prawe koło gdy używam ham. ręcznego. Zdiagnozowano wstępnie, że jakiś ślimak w zacisku nie działa. Czy można to w prosty sposób reanimować, czy szukać na szrocie innego zacisku?
Wszystko zalezy od tego, ja gleboko sie rdza wdala. Polecilbym na poczatek pokazac to jakiemus fachowcowi, tak dla oceny
Zientas napisał/a:
3. Aha! I jeszcze pytanko. Nie działa wentylator (czasem po najechaniu na dziurę działa, ale mizernie i wyje). Czytałem, że to sprawa związana ze szczotkami. Czy dostanę gdzieś takie szczotki do silniczka?
Idz ze starymi szczotkami do pierwszego, lepszego sklepu elektrycznego, a napewno cos ci znajda, co najwyzej bedziesz musial uzyc pilnika i po sprawie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
To jest ten 15A odpowiedzialny między innymi za zapalniczkę? Jesli tak, to niestety jest dobry, bo jak go wyjąłem przestało działać CB. Podejrzewam więc szerszą awarię
ADAM1 napisał/a:
Idz ze starymi szczotkami do pierwszego, lepszego sklepu elektrycznego, a napewno cos ci znajda, co najwyzej bedziesz musial uzyc pilnika i po sprawie
OK. To jest słuszna koncepcja. Może mi to ktoś łopatoligicznie wytłumaczyć jak dojść do tych szczotek/silnika i jak to zdemontować wszystko. Doszedłem tylko do zdjęcia schowka, dalej wymiękłem
Może mi to ktoś łopatoligicznie wytłumaczyć jak dojść do tych szczotek/silnika i jak to zdemontować wszystko. Doszedłem tylko do zdjęcia schowka, dalej wymiękłem
To ci troche rozjasni umysl.
Wiecej szczegolow w RAVE
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Rozumiem, że na drugiej stronie, pierwszy rysunek po lewej do góry to już etap na którym mam wszystko na wierzchu? A to co leży na asfalcie to jest właśnie dmuchawa/silnik? Jeślli tak to w weekend będę działał
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 21:37
Zientas napisał/a:
1. Od pewnego czasu zaczęło szwankować mi radio, raz działało, raz nie, potrafiło się nagle wyłączyć. W końcu się zesr..ło wraz z zegarkiem. Podświetlenie zegarka działa, ale nie widać cyfr. Czy to jakiś bezpiecznik (wspólny)?
Nie wiem na pewno, ale chyba jest dodatkowy bezpiecznik do obwodu podtrzymania pamięci (radio plus zegarek). Ewentualnie może kabelek tego obwodu zawodzi.
Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 23:09 Re: [R600 SDI] Kilka drobnych problemów
Zientas napisał/a:
Witam!
1. Od pewnego czasu zaczęło szwankować mi radio, raz działało, raz nie, potrafiło się nagle wyłączyć. W końcu się zesr..ło wraz z zegarkiem. Podświetlenie zegarka działa, ale nie widać cyfr. Czy to jakiś bezpiecznik (wspólny)?
Zasilanie idzie na tym bezpieczniku, proponowałbym sprawdzić czy na kablach od zasilania radia nie zrobiło się zwarcie <przetarte, zaczajających o metalowe części etc.> Jeżeli nie pali bezpieczników nagminnie <w sensie wkładasz nowy bezpiecznik przy wyjętym radiu z kieszeni, przekręcasz kluczyk i bach poszedł>, to może być taki myk.
Instrukcje wyjęcia zegarka, dostania się do kabli współnych -> odsyłam do RAVE.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2006 Posty: 134 Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 11:21
herc napisał/a:
Troszkę się podepnę pod temat. W R600 zegar jest podświetlony? bo u mnie nie jest i nie wiem czy tak ma być czy coś jest nie tak.
Ano to jest typowe ale jednak jest to usterka
Poczytaj:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=399
i poszukaj na forum - byly wspominane tez inne drogi dojscia do zegara.
Właśnie się dowiedziałem od kolegi bear007 że u mnie połowa rzeczy nie świeci :
- zegar
- popielniczka
- zapalniczka
- schowek pasażera
- włączniki szyb
- włącznik podgrzewani lusterek
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 15:03
Herc a sprawdziłeś te bezpieczniki, o których napisałem oraz czerwono czarny kabelek w okolicach radia (konsoli środkowej)? Jak coś to poszukaj jeszcze w rave hasła "iluminate".
[ Dodano: Sro Wrz 26, 2007 18:11 ]
no to tak posprawdzałem wszystkie bezpieczniki i są dobre wziąłem wypiąłem kostkę od podświetlenia schowka i na mierniku pokazało 1,7 opór i 0V i 0A
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum