Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Układ chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 14:18
[R420] Układ chłodzenia
Autor Wiadomość
kamil1 



Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1
Skąd: szczecin



Wysłany: Czw Wrz 27, 2007 12:14   [R420] Układ chłodzenia
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Mam malutką prośbę czy mógł by ktoś podpowiedzieć mi gdzie znajduję się otwór odpowietrzający układ chłodzenia w roverze 420 benzyna 1997 rok może jakiś mały schemacik z góry dzięki
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 29, 2010 22:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 27, 2007 12:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Wrz 27, 2007 12:22   

na 90% nie ma takiego otworu. Odpalasz silnik odkrecasz korek układu chłodzenia i naciskasz wszystkie dostepne węze układu chłodzenia i w ten sposób odpowietrzasz układ. Układ powinien być nagrzany, zeby termostat się otworzył i właczone ogrzewanie wewnątrz auta ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
yoonior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 125
Skąd: Krak-uff



Wysłany: Czw Wrz 27, 2007 12:41   

Nie wiem czy taka procedura pozwoli w pełni odpowietrzyć układ chłodzenia.

Akurat byłem dzisiaj u specjalisty (mam nieszczelny układ chłodzenia i ew podejrzenie na uszczelkę głowicy) i jego metoda próby odpowietrzenia układu była bardziej "fachowa" ale wymagała dodatkowego wyposażenia - zamiast korka w zbiorniczku wyrównawczym zamontował jakieś 'profesjonalne ' ustrojstwo do odpowietrzania z różnymi rurkami i pompą próżniową...

Ale fachowcem nie jestem :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Wrz 27, 2007 13:12   

yoonior, Ty masz inny silnik (seria K) i w nim jest inna procedura, oraz jest śrubka odowietrzajaca. Seria T jest blisko spokrewniona z dieslami a je się własnie odpowietrza poprzez ściskanie wężów układu chłodzenia, jak zresztą sporo silników w innych markach samochodów ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
yoonior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 125
Skąd: Krak-uff



Wysłany: Czw Wrz 27, 2007 13:37   

Rozumiem. Napisałem, że fachowcem nie jestem :oops: ale chciałem się podzielić spostrzeżeniem. Myślałem ze więszkość układów sie tak odpowietrza - widać jest inaczej...
 
 
wsl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Częstochowa

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 27, 2007 13:49   

Jest wiele sposobów. Te z odpowietrzaniem za pomocą zaworka to bardziej domowe już teraz sposoby :) Serwisy posiadają podciśnieniowe maszyny do wymiany oleju, płynu chłodniczego itp. Wygląda to mniej więcej tak, że serwisant podpina się tym urządzeniem po układ i wyciąga z niego wszystko co się tam znajduje :) Następnie również pod ciśnieniem wpompowuje odpowiedni płyn/ olej dzięki czemu unika się możliwości zapowietrzenia układu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
yoonior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 125
Skąd: Krak-uff



Wysłany: Czw Wrz 27, 2007 14:12   

wsl napisał/a:
Serwisy posiadają podciśnieniowe maszyny do wymiany oleju, płynu chłodniczego itp. Wygląda to mniej więcej tak, że serwisant podpina się tym urządzeniem po układ i wyciąga z niego wszystko co się tam znajduje :) Następnie również pod ciśnieniem wpompowuje odpowiedni płyn/ olej dzięki czemu unika się możliwości zapowietrzenia układu.


I dokładnie takim urządzeniem posługiwał się serwis w moim przypadku dzisiaj przy odpowietrzaniu i zalewaniu od nowa płynem chłodniczym :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420 Si Lux] Układ chłodzenia - c.d.
ArekL Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 42 Pon Kwi 29, 2013 21:28
Tomi1
Brak nowych postów [R420] Zapowietrzony układ chłodzenia
GG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Pią Mar 07, 2008 20:35
grib
Brak nowych postów [R 420 si] układ chłodzenia
kolin17_71 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pią Lut 27, 2015 21:09
greg-si
Brak nowych postów [R45] Układ chłodzenia
Wii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Mar 04, 2016 20:21
Wii
Brak nowych postów [R414] Układ chłodzenia
wentylator póżno się włącza
sebboll1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Maj 09, 2008 12:09
sebboll1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink