Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 16 Skąd: okolice Kalisz
Wysłany: Wto Lip 19, 2011 20:26 [R75] Wentylator - nie działa
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Niestety nie znalazłem odpowiedzi na mój problem z wiatrakiem na forum dlatego go rozpisze. Auto rozkręciłem już drugi raz i stoi u mechanika był też przy nim elektryk problemu nie znalazł. Nie włącza się wentylator po uruchomieniu klimatyzacji ustawieniu na LO a także po włączeniu nadmuchu na szybę. Sprawdzaliśmy czy wentylator kręci na krótko i działa na każdym biegu a jest to wersja 3 biegowa. Elektryk sprawdzał czy prąd dochodzi do tej czarnej puszki koło wiatraka i dochodzi na każdym styku co więcej przeprowadziłem test kilimy wykazało tylko błędy czujników światła ponieważ auto stoi w garażu. Zrobiłem też test komputera pokładowego i wylazło 3 błędy C7C169,8C8400,908400 niestety nie wiem co oznaczają . Temperatura zewnętrzną pokazuje -30 ale to dlatego że czujnik jest odłączony. Bezpieczniki też sprawne. Dosłownie nie mam już pomysłu co może być za problem elektryk coś ściemniał że trzeba by coś zmienić przez komputer ale on się zna tak jak i ja nie widziałem na forum w problemach z wiatrakiem żadnego grzebania w komputerze. Pomóżcie proszę bo już nie mam pomysłu co mógłbym zrobić i co może być jeszcze niesprawne
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Lip 20, 2011 10:42, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 19, 2011 20:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 16 Skąd: okolice Kalisz
Wysłany: Wto Lip 19, 2011 22:50
Mam do niego prawie 250km sprawdzałem już wcześniej bo widziałem jego posty. Ale kawałek jest. Może znajdziemy jakiś powód i damy rade to naprawić i obejdzie się bez wycieczek. Dalej czekam na propozycje i sugestie. Będę wdzięczny za każdą pomoc
Ale jak masz rozebrane auto i włączysz klimę (nawiew na szybę) to sprawdź czy napięcie pojawia się przed puszką i za puszką, a potem czy jest na wentylatorze.
Dla pewności podpiąłbym ten czujnik temp., żeby wykluczyć wszystkie podejrzenia.
Ja u siebie mam wrażenie (po zmianie silnika na chryslerowski i zamontowaniu rezystora), że ten wiatrak zawsze kręci się tak samo, czyli po max'ie A przed montażem, wszystko sprawdzałem na aucie i działało prawidłowo. Może już coś szlag trafiło... Nie sprawdzałem jednak jak się zachowuje po odpięciu czujnika temperatury, więc podpieram się postami z forum.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 16 Skąd: okolice Kalisz
Wysłany: Wto Lip 19, 2011 23:13
ok sprawdzę te napięcia to mi wyjaśni czy problemem jest pucha czy może coś przed nią choć oglądałem ją dokładnie i nie było widać nic przepalonego a nawet zaśniedziałego. Orientujesz się może czy miał już ktoś problem z przesyłem informacji(że ma dmuchać) z komputerka do puchy??
choć oglądałem ją dokładnie i nie było widać nic przepalonego a nawet zaśniedziałego. Orientujesz się może czy miał już ktoś problem z przesyłem informacji(że ma dmuchać) z komputerka do puchy??
Coś na forum było. Padnięcie modułu nie musi oznaczać, że będzie efekt wizualny.
Może coś się poddało na płytce.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
kolejna rzecz nie sprawdzaj napięcia miernikiem tylko podłącz jakieśo bciązenie np żarówke... bo miernikiem moze pokazywac jakies tam napięcie nawet 12 V ael jak przychodzi obciązenie to nagle napięcie spada do zera i klapa
_________________ kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 16 Skąd: okolice Kalisz
Wysłany: Sro Lip 20, 2011 09:40
ok sprawdzę żarówką domyślam się że sygnał o włączeniu 1 biegu dochodzi przez jeden z tych trzech kabelków (żółtego, czerwonego lub białego) . Mam nadzieje że to w nich leży problem wiecie może skąd one wychodzą gdzie mają podłączenie do komputera?? albo jaka jest ich droga od komputera do czarnej puchy??
czerwony odpowiada za pierwszy bieg. Ogólnie to wiatrak włączany jest przez ECM (na 99% ) ale od stopniowania biegów masz przekaźniki w tej czarnej puszce przy wentylatorze. Może warto je sprawdzić, jak również i napięcie między puszką a silniczkiem po włączeniu klimatyzacji. Skoro wiatrak kręci się na krótko przy akumulatorze, a w układzie już nie, to szukaj przyczyny w przekaźnikach, lub przetartych kabelkach. W wiązce są dwa czy trzy grube i kilka cieniutkich. Pozdejmuj peszle ochronne i posprawdzaj kable te od silniczka i te które idą z samochodu.
Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 16 Skąd: okolice Kalisz
Wysłany: Sro Lip 20, 2011 10:04
W puszcze jest prąd. Nie robiłem na krótko z akumulatora tylko w puszce stykając np. czerwony z brązowym, szary z brązowym, i filetowy z czarnym stąd mam pewność że wszystkie biegi działają tylko czy sterowanie biegami przychodzi tymi cienkimi kabelkami od dołu (żółty, czerwony, biały)
jeśli cienki, to pewnie masz na myśli niebieski, żółty, siwy to są jakieś sterujące, ale nie wiem dokładnie czy odpowiadają za włączanie biegów, w pośredni sposób na pewno, ponieważ poszczególne biegi włączane są przy innej temperaturze chłodziwa klimatyzacji lub wody w chłodnicy. A przez te kabelki pewnie idzie impuls z kompa przy konkretnej temperaturze i załączanie przekaźników.
Ale dążę do tego, że pewnie masz przetarty jakiś kabel między kostkami połączeniowymi, a puszką przekaźników wentylatora. Miałem tak samo. Weź ten wentylator i podłącz go od kostki do akumulatora, a nie od przekaźników, lub sprawdź organoleptycznie czy nie jest jakiś kabel przetarty, znaczy się przy użyciu rąk i wzroku
dopuki bedziesz miał na zegarach -30 wiatrak nie ruszy podepnij sam czujnik temperatury odłącz na chwilę akumulator żeby temperature zaczął pokazywać a potem sprawdzaj. Zimą przy -20 tez myślałem że mi wiatrak zamarzł a on zwyczajnie nie startował z powodu temperatury.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko, nie opowiadaj głupot, jak włączy na LO lub nadmuch na szyby to żeby i -100C pokazywał to wiatrak powinien się włączyć, u siebie bez podpiętego czujnika temperatury zewnętrznej sprawdzałem i wiatrak działał, a Ty też tak sprawdzałeś? czy to są domysły?
poza tym jak odepniesz czujnik temperatury płynu chłodzącego to powinien wystartować wentylator bezwzględnie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum