Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 102 Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 14:28
Z tego co wyczytalem jesli masz male problemy z rozruchem - duzo czarnego dymu to moze byc - i bardzo prawdopodobne zly kat wtrysku.
Wymien filtr powietrza i sprawdz caly dolot powietrza, orurowanie od turbiny itp - jesli bedziesz mial jakas dziure auto bedzie zalewac za duzo paliwa w stosunku do podawanego powietrza.
Moga byc z tego co wiem wtryskiwacze, pompa itp.
Ja bym jednak sprawdzil kat - sam musze to zrobic. U mnie u ojca w megane z 2005r tez na czarno dymi jak mu dasz w palink. Do pewnego stopnia normalne chyba.
Co do skokow obrotow? Jak one wygladaja??
Zaslep EGR przy kolektorze ssacym i zobacz czy jest roznica.
Mysle , że tak wlasnie zrobie.
Co do kątu wtrysku - Jak to sprawdzic??
Jesli chodzi o skoki
Jak samochod jest na luzie np. stoje na swiatlach. Obroty skaczą troche do góry i wracaja do normy. np skaczą od 900 (nie jestem pewien ale chyba takie są bazowe obroty silnika) - do 950.
jak jezdziłem 620di to przestawienie kąta wtrysku objawiało się dymieniem na biało i bardzo trudnym rozruchem auta więc chyba czarny dym to problem z czymś innym
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 102 Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 19:05
Zrob tak jak ja robie:
1. Wymien filtr powietrza
2. Filtr paliwa
(to musi byc zeby mialo to sens)
3. Sprawdz rury od turbo (ja mialem dziury ale mi nie falowalo)
4. ZASLEP EGR - moim zdaniem tu jest pies pogrzebany
5. Sprawdz wiazke przy pompie wtryskowej - mi szarpal na jakowym poruszylem wiazka i jak reka odjal.
6. Jesli to nie pomoze jedz na komputer i sprawdz kat wtrysku (ma byc od 2-4) w zaleznosci od stanu auta.
Dymienie na czarno a rano na bialo + ciezki rozruch moze byc wina kata wtrysku - z tego co czytalem jest to bardzo prawdopodobne.
Jesli obroty beda nadal skakac po tym zabiegu - wtedy sie bedzie myslec - sadze ze to pomoze.
Ostatnia opcja jesli auto mulowate itp to ze masz rozrzad zle ustawiony. Tak jak mi koledzy sugerowali sprawdz przyspieszenie na 4 biegu z 60-100km - powinies miec w zaleznosci od pomiarow 9-10sek i to jest prawidlowy w miare wynik.
Sprawdz dolot i rury bo wyglada jakby ci gdzies lewe powietrze lapalo ( ja stawiam ze masz egr zepsuty)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum