Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Dymienie na czarno
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Dymienie na czarno
Autor Wiadomość
czapel 



Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 5
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 12:43   [R600] Dymienie na czarno
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam,
Niedawno sprawiłem sobie ładniutkiego roverka 600 SDI 105KM.

Jednak dziwne wydaje mi się dymienie z rury na czarno.

Temat niby banalny, niektórzy powiedzą zawory, wtryskiwacze, pompa wtryskowa.

Ale do tego dochadzą mi skoki obrotów.
Czy myslicie ze uszkodzona może być końcówka sondy lambda??

Co o tym myślicie??

Mam nadizeje, że mi pomożecie: )
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 05, 2011 22:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 12:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 12:54   Re: [R600 SDI 98r] Dymienie na czarno

czapel napisał/a:

Czy myslicie ze uszkodzona może być końcówka sondy lambda??

Diesel nie ma sondy lambda
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
czapel 



Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 5
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 12:57   

no to jak tak.. To macie jakis pomysl??
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 13:06   

czapel napisał/a:
no to jak tak.. To macie jakis pomysl??

Moze czas wyczyscic EGR, zmienic filtr powietrza.
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
czapel 



Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 5
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 13:46   

Jest to możliwe. z Tym ze silnik dymi bardziej przy ok 3 tys obrotów.
No i co z tymi skokami obrotow.
 
 
 
SviRu 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 102
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 14:28   

Z tego co wyczytalem jesli masz male problemy z rozruchem - duzo czarnego dymu to moze byc - i bardzo prawdopodobne zly kat wtrysku.

Wymien filtr powietrza i sprawdz caly dolot powietrza, orurowanie od turbiny itp - jesli bedziesz mial jakas dziure auto bedzie zalewac za duzo paliwa w stosunku do podawanego powietrza.

Moga byc z tego co wiem wtryskiwacze, pompa itp.

Ja bym jednak sprawdzil kat - sam musze to zrobic. U mnie u ojca w megane z 2005r tez na czarno dymi jak mu dasz w palink. Do pewnego stopnia normalne chyba.

Co do skokow obrotow? Jak one wygladaja??

Zaslep EGR przy kolektorze ssacym i zobacz czy jest roznica.
 
 
czapel 



Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 5
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 14:36   

Mysle , że tak wlasnie zrobie.
Co do kątu wtrysku - Jak to sprawdzic??

Jesli chodzi o skoki

Jak samochod jest na luzie np. stoje na swiatlach. Obroty skaczą troche do góry i wracaja do normy. np skaczą od 900 (nie jestem pewien ale chyba takie są bazowe obroty silnika) - do 950.
 
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 17:21   

jak jezdziłem 620di to przestawienie kąta wtrysku objawiało się dymieniem na biało i bardzo trudnym rozruchem auta więc chyba czarny dym to problem z czymś innym
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
SviRu 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 102
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 19:05   

Zrob tak jak ja robie:

1. Wymien filtr powietrza
2. Filtr paliwa

(to musi byc zeby mialo to sens)

3. Sprawdz rury od turbo (ja mialem dziury ale mi nie falowalo)
4. ZASLEP EGR - moim zdaniem tu jest pies pogrzebany
5. Sprawdz wiazke przy pompie wtryskowej - mi szarpal na jakowym poruszylem wiazka i jak reka odjal.

6. Jesli to nie pomoze jedz na komputer i sprawdz kat wtrysku (ma byc od 2-4) w zaleznosci od stanu auta.

Dymienie na czarno a rano na bialo + ciezki rozruch moze byc wina kata wtrysku - z tego co czytalem jest to bardzo prawdopodobne.

Jesli obroty beda nadal skakac po tym zabiegu - wtedy sie bedzie myslec - sadze ze to pomoze.

Ostatnia opcja jesli auto mulowate itp to ze masz rozrzad zle ustawiony. Tak jak mi koledzy sugerowali sprawdz przyspieszenie na 4 biegu z 60-100km - powinies miec w zaleznosci od pomiarow 9-10sek i to jest prawidlowy w miare wynik.

Sprawdz dolot i rury bo wyglada jakby ci gdzies lewe powietrze lapalo ( ja stawiam ze masz egr zepsuty)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] 3 problemy - wskaźnik temp., dymienie, diagnostyka
encor Rover serii 600, Honda Accord 12 Czw Sie 25, 2011 21:22
encor
Brak nowych postów [r620] utrata mocy i kopcenie na czarno silnik zgasł
vck1000 Rover serii 600, Honda Accord 10 Sob Lut 09, 2013 00:19
R.E.D.
Brak nowych postów [R600] Pokrętła Nawiewu R600 Pilnie potrzebne info
Matbia Rover serii 600, Honda Accord 2 Pią Sie 19, 2011 22:03
Matbia
Brak nowych postów [R600] AUTOMATYCZNA skrzynia biegów w R600 i Hondach Accord
czy te same w każdej wersji silnikowej?
Mayson Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Sie 11, 2008 14:05
NEOSSS
Brak nowych postów [R600] Jak działa włącznik elektrycznych szyb R600
kwiatekt11 Rover serii 600, Honda Accord 8 Wto Kwi 17, 2007 14:58
kwiatekt11



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink