Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Nie wysprzęgla
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Nie wysprzęgla
Autor Wiadomość
Kysior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 142
Skąd: Trzebinia



  Wysłany: Sro Paź 10, 2007 08:35   [R400] Nie wysprzęgla
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Witam
Wczoraj pojechałem do Konstancina (300km w jedną stronę). W tamtą stronę wszystko było ok, nie było żadnych objawów nieprawidłowej pracy sprzęgła. Na miejscu, przy próbie uruchomienia silnika, okazało się, że sprzęgło nie rozłączyło się i samochód zapalam na biegu, ale za drugą próbą było ok. I droga powrotna tak już wyglądała - sprzęgło dziłało nie zawsze, miałem wrażenie, że nie do końca rozłącza się, bo biegi wchodziły oporniej (generalnie ruszanie z 2 i potem 5 - minimalne używanie skrzynie. Godzina była późna, więc dało się jechać). Za Częstochową sprzęgło już całkiem padło i nie działa w ogóle. Pierwsza myśl, to wysprzęglik - ale naciskając pedał sprzęgła widać, że siłownik rusza łapą sprzęgła. Tylko nie wiem, jak dużo powinien ją przesunąć - na oko (nie miałem jeszcze czasu dokłądnie tego obejrzeć) to ruch łapy sprzęgła wynosi około 25-30 stopni. Ile powinien wynosić?
Co jeszcze może powodować takie zachowanie sprzęgła? Myślałem o docisku i uszkodzonej sprężynie talerzowej, ale to raczej wiązałoby się z latającymi po sprzęgle jego kawałkami i odpowiednimi dźwiękami z tego powodu występującymi, a tego brak.
Wydaje mi się, że sprzęgło chodzi teraz nieco ciężej, niż przedtem, opór wzrasta proporcjonalnie do stopnia naciśnięcia sprzęgła.
Co i jak powinienem/mogę sprawdzić?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 29, 2010 23:49, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 10, 2007 08:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Paź 10, 2007 08:42   

Sprawdzałeś płyn w zbiorniczku? Może masz zapowietrzony układ hydrauliczny sprzęgła?
 
 
Kysior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 142
Skąd: Trzebinia



Wysłany: Sro Paź 10, 2007 09:41   

Nic jeszcze nie ruszałem, dziś przyjdę z pracy to będę oglądał. Jak poznać, ze to zapowietrzony układ?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Paź 10, 2007 11:13   

sprawdź płyn w zbiorniczku, jeśli nie ma i dolejesz (mniej więcej do połowy wysokości ścianki) i przejdzie (po jakimś czasie), to był zapowietrzony,
ale to nie zmienia faktu, że gdzieś musiał zniknąć :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Kysior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 142
Skąd: Trzebinia



Wysłany: Sro Paź 10, 2007 11:24   

No dobra, a gdzie jest zbiorniczek i czym go zalać?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Paź 10, 2007 12:33   

zbiorniczek jest na pompie sprzęgła czyli pod skrzynką bezpieczników pod maską (zaraz obok servo acz trochę niżej) da się tam zajrzeć nie zdejmując skrzynki, ale trzeba mieć chude ręce (a przynajmniej jedną ;))
leje się tam płyn hamulcowy dot 4 :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Kysior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 142
Skąd: Trzebinia



Wysłany: Czw Paź 11, 2007 07:51   

Ok, sprawdziłem - wygląda na to, że wysprzęglnik jest ok, wysuwa się około 7 cm. Zresztą nawet dopchanie łapy sprzęgła za pomocą dźwigni nie spowodowało wysprzęglenia, wygląda więc na to, że problem będzie gdzieś w zestawie widełki/łożysko/tarcza/docisk.
Tylko co się mogło stać? Bo trwałe połączenie silnika i skrzyni, jak dla mnie, może być spowodowane albo urwaniem widełek, alborozłaczeniem się (urwaniem?) piasty sprzęgła od jego tarczy, albo uszkodzeniem docisku - ale wszystkie te uszkodzenia powinny dać objaw w postaci jakichś odgłosów - przecież pourywane elementy nie bardzo mają którędy wypaść a wszystko tam się kręci, więc powinno się obijać i tłuc?
Ponowię jeszcze pytanie - ile powinien się wysuwać wysprzęglik?

[ Dodano: Czw Paź 18, 2007 12:47 ]
Oki, już autko śmiga. Przyczyną było wypadnięcie sprężynki tarczy sprzęgłowej - tej tłumiącej drgania. Wpadła gdzieś, gdzie najpierw czasami a potem na dobre blokowala docisk i nie dało się wysprzęglić.
Jakby ktoś był zainteresowany, to koszt części 401 zł (komplet Valeo) a robocizna 180.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Raz wysprzęgla,a raz blokuje i blokada biegów
adamek.o2 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Pią Lut 08, 2013 14:12
adamek.o2
Brak nowych postów [R400]Osuszacz klimatyzacji R400 - czujnik z góry czy z boku
Bobek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Lip 17, 2015 21:08
Kobi84
Brak nowych postów [R400] Kupiłem używanego R400. Co wymienić na początek?
bartoszek_m Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Nie Lis 23, 2008 11:46
leszek95b
Brak nowych postów [R400] Światła drogowe - pytanie do posiadaczy R400
des Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 28 Nie Cze 29, 2008 21:10
rybakowy
Brak nowych postów [R400] Opornik dmuchawy do R400 - dostępny z zamiennika
tetryk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Nie Mar 01, 2009 15:00
mcjg



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink