Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Problem z ABS'em
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Problem z ABS'em
Autor Wiadomość
privateer87 



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 16:17   [R400] Problem z ABS'em
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witam!
jestem nowy na tym forum i proszę o wyrozumiałość :) niestety nie znalazłem zadnego tematu który by pokazywał w pełniu mój problem... posiadam rover'a 400, silnik 1,4, 98r. problem polega na tym ze przy kazdej próbie hamowania, pedał hamulca twardnieje i pulsuje (góra-dół nieznacznie ale wyczuwalnie) to pulsowanie jest gwałtowne jakby chrobotanie, a co najgorsze droga hamowania wydłuza sie dwu jak nie trzykrotnie... a dzieje sie to mniej wiecej w nastepujących warunkach: jadąc predkoscia 80km/h i zaczynając hamowanie to wszystko jest ok dopóki sie nie zwolni do ok 40km/h, wtedy pedał "rośnie" twardnieje i pulsuje... tarcze hamulcowe są nie budzą zastrzezeń, klocki nowe... myslę ze jest to wina ABS'u... jesli chodzi o kontrolke, to zaraz po odpaleniu gaśnie ale bardzo rzadko w trakcie jazdy się zaświeci, ale jak juz sie zaswieci to tak na okolo 1min wtedy przy kazdym hamowaniu nie występują wyzej wymienione dolegliwości... drodzy forumowicze macie moze jakis pomysł co mozna z tym zrobic?
proszę o pomoc...

[ Komentarz dodany przez: thef: Pią Paź 12, 2007 17:24 ]
Proszę zapoznać się z zasadami kącika i poprawić temat.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 31, 2010 14:16, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 12, 2007 16:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 16:28   

Szwankuje na pewno ABS. Kiedy kontrolka się świeci to znaczy, że komputer wykrył błąd i automatycznie wyłącza ABS. Winne są albo czujniki albo pierścienie. Na początek warto obejrzeć przewody czujników, czy aby czasem się któryś nie uszkodził.
 
 
privateer87 



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 16:40   

thef napisał/a:
Na początek warto obejrzeć przewody czujników
obejrzyłem :/ niestety (a moze na szczescie) wydaje mi się ze kable są w porządku... co to moze byc z tym ABS?

[ Komentarz dodany przez: thef: Pią Paź 12, 2007 17:53 ]
To obejrzyj jeszcze te zasady kącika, ok? ;)
Ostatnio zmieniony przez thef Pią Paź 12, 2007 16:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 12, 2007 16:48   

privateer87 napisał/a:
obejrzyłem niestety (a moze na szczescie) wydaje mi się ze kable są w porządku... co to moze byc z tym ABS?

Sprawdź dokładnie pierścienie na piastach (takie zębatki) oraz czujniki, czy nie są obluzowane - w R800 to standardowy problem.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
privateer87 



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 17:23   

apropos kącika... obejzałem... przepraszam ze w tytule nie napisałem konkretnego modelu lecz potem w tresci napisałem... chyba ze o cos innego chodzi? nie chce robic problemów proszę wskazac co robię źle :)

maciej napisał/a:
Sprawdź dokładnie pierścienie na piastach


jakie pierścienie? i co to jest piasta? (odrazu widac ze jestem laikiem ;P ) no i na co zwrócic szczególną uwage?
 
 
jerzu 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 250
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 17:26   

W kwadratowym nawiasie wstaw model roverka silnik i rocznik ;) I bedzie po klopocie :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Paź 13, 2007 07:52   

privateer87 napisał/a:
... jakie pierścienie? i co to jest piasta? ...

gdy podniesiesz auto i spojrzysz na koła od spodu auta to przy każdym jednym będzie takie coś okrągłe, metalowe z ząbkami (to właśnie pierścienie ABS, do których dochodzą (niemal dotykają) czujniki z przewodami (które sprawdzałeś i są dobre)
natomiast pierścienie są osadzone (zamontowane) na piastach (piasta to ten element, w który jest wciśnięte łożysko koła i z którego wystają szpilki koła) w przypadku tylnych kół oraz na przegubach zewnętrznych w przypadku przednich
i teraz Twoje zadanie to sprawdzić czy te pierścienie z ząbkami przypadkiem się nie poluzowały na tych piastach (one muszą siedzieć na nich nieruchomo, bez żadnych luzów) i czy nie są pęknięte
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400 1,6 98r] Problem z ABS
moritat Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Paź 08, 2009 14:32
moritat
Brak nowych postów [R400] Problem z ABS
wooy11 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Kwi 15, 2008 19:34
7Tomi
Brak nowych postów [R400] problem z ABS-em
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Nie Lis 27, 2011 17:57
bizon
Brak nowych postów [R400] problem z LPG
klik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Lip 09, 2013 22:32
klik
Brak nowych postów [R400] Problem z ABS
proktogruptor Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Gru 14, 2008 23:54
~Mateusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink