Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Kilka pytań odnośnie turbo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Kilka pytań odnośnie turbo
Autor Wiadomość
joemax77 



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 113
Skąd: warmia-mazury



Wysłany: Wto Paź 16, 2007 19:52   [R45] Kilka pytań odnośnie turbo
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witajcie wszyscy!

Mam dwa pytanka do was, znajacych sie na rzeczy:

1. Po odpaleniu silnika na chwile wlacza sie kontrolka ABS, czy to zapowiedz jakiejs awarii ukladu i zblizajacych sie klopotow?

2. Wiele razy w wielu postach natknalem sie na stwierdzenie, ze zadbana turbina bedzie chodzic, az milo. Co to znaczy? Jak o nia dbac?

prosze o odpowiedzi i z gory za nie dziekuje!

[ Komentarz dodany przez: thef: Sro Paź 17, 2007 10:29 ]
Dopisz jeszcze obok modelu krótki opis tematu wątku
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 29, 2010 23:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 16, 2007 19:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Paź 17, 2007 09:24   

joemax77 napisał/a:
1. Po odpaleniu silnika na chwile wlacza sie kontrolka ABS, czy to zapowiedz jakiejs awarii ukladu i zblizajacych sie klopotow?

To normalne. KOntrolka zaświeca się, bo układ ABS wykonuje samodiagnostykę. Jeżeli kontrolka gaśnie, to wszystko w porządku.

joemax77 napisał/a:
2. Wiele razy w wielu postach natknalem sie na stwierdzenie, ze zadbana turbina bedzie chodzic, az milo. Co to znaczy? Jak o nia dbac?

http://www.roverki.pl/article.php?sid=208
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
joemax77 



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 113
Skąd: warmia-mazury



Wysłany: Sro Paź 17, 2007 19:00   

Dzieki Piter za odpowiedzi na moje pytania. Jesli chodzi o ABS to mnie uspokoiles, ale z turbina to bede mial teraz stresa. Jaki olej warto wlewac w mojego R? Czyli, ze zimnym dieselem nie ma co szalec? Mam do pracy okolo 4 km. jest to moja codzienna droga i jestem pewien, ze podczas takiej trasy silnik nie nagrzeje sie dostatecznie, zeby "wejsc" na obroty i odpalac turbine. I jeszcze jedno przy jakich obrotach odpala sie turbina?

[ Dodano: Sro Paź 17, 2007 20:21 ]
Ten artykul mnie troche zdolowal(przestraszyl), ale i uswiadomil, przynajmniej postaram sie zminimalizowac ryzyko uszkodzenia turbinki.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Paź 17, 2007 19:49   

Wlej dobry półsyntetyk 10W-40. Turbina nie odpala się przy obrotach ;) Odpala się wtedy gdy dodajesz gazu ;) Jak dodasz gazu na max, to po prostu zaczyna wzrastać ciśnienie i przy obrotach 2200- 2400 osiąga max ciśnienie. Ale jak wtedy odpuścisz gaz, to ciśnienie spadnie do zera ;) Dlatego, należy się dość spokojnie rozpędzać po prostu i najlepiej nie przekraczać 2500 obr i nic turbince nie będzie. W koncu ona nie jest znowu taka delikatna ;) Zwykle inzynierowie zazwyczaj projektują urządzenia "idiotoodporne" ;) więc przy normalnym traktowaniu jak wyżej napisałem nic jej nie będzie ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
joemax77 



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 113
Skąd: warmia-mazury



Wysłany: Czw Paź 18, 2007 14:31   

Witam ponownie! :smile: Brt mozesz troche dopowiedziec? Wytlumaczyc jak dziecku? :oops: Kiedy nie przekraczac 2500 obr. przy samym rozpedzaniu sie? Np. do wejscia na 4 bieg? I potem juz ok? I po jakim czasie osiagne temperature oleju 90 ok. stopni? Podobno wtedy jest najlepsze smarowanie. Jeszcze jedno zauwazylem w sklepie olej LOTOSA z napisem Diesel, ten moze byc? mozecie sie ze mnie smiac, za takie glupie pytania, ale jestem totalnym laikiem i wcale nie jestem z tego dumny :roll:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Paź 18, 2007 15:02   

qrde trochę ciezko to wyjaśnić :D po prostu nie możesz się gwałtownie rozpędzać, bo własnie wtedy turbo łapie max ciśnienie ;) Dziś rano jadac do pracy utrzymywałem silnik w zakresie 1500 - 2200 obrotów i łagodnie przyspieszając miałem max ciśnienie 0,3 bar. Jak bedziesz jechał sobie np 90 km/h na 5 biegu jednostajnie to turbina się kręci wtedy, ale nie wytwarza ciśnienia. Najlepiej to zaobserwować samemu ale do tego niezbędny jest wskaźnik ciśnienia doładowania. Po prostu trzeba łagodnie jechać i będzie OK. Kiedy się silnik nagrzeje, to widzć po wskaźniku temp cieczy chłodzącej.
Idź do sklepu i powiedz, ze chcesz dobry półsyntetyk do diesla. Ten Lotos diesel, to podejtrzewam, że mineralny. Mozesz i lotosa kupić, ale on się ma nazywać "semisynthetic" 10W-40.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r45 1,4] Kilka pytań odnośnie r 45
franc172 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Sty 24, 2012 23:14
franc172
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZS/R45] Kilka pytań odnośnie mojego MG
Dahrek1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sro Sty 29, 2014 20:57
sTERYD
Brak nowych postów [R45] Kilka pytań
joemax77 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Lis 23, 2007 22:21
Brt
Brak nowych postów [R45] Kilka pytań
kwasior Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sro Wrz 12, 2007 16:52
kwasior
Brak nowych postów [MG ZS 180] kilka pytań
Foxio Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Lut 13, 2017 01:00
Foxio



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink