Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 113 Skąd: warmia-mazury
Wysłany: Sro Paź 17, 2007 19:00
Dzieki Piter za odpowiedzi na moje pytania. Jesli chodzi o ABS to mnie uspokoiles, ale z turbina to bede mial teraz stresa. Jaki olej warto wlewac w mojego R? Czyli, ze zimnym dieselem nie ma co szalec? Mam do pracy okolo 4 km. jest to moja codzienna droga i jestem pewien, ze podczas takiej trasy silnik nie nagrzeje sie dostatecznie, zeby "wejsc" na obroty i odpalac turbine. I jeszcze jedno przy jakich obrotach odpala sie turbina?
[ Dodano: Sro Paź 17, 2007 20:21 ]
Ten artykul mnie troche zdolowal(przestraszyl), ale i uswiadomil, przynajmniej postaram sie zminimalizowac ryzyko uszkodzenia turbinki.
Wlej dobry półsyntetyk 10W-40. Turbina nie odpala się przy obrotach Odpala się wtedy gdy dodajesz gazu Jak dodasz gazu na max, to po prostu zaczyna wzrastać ciśnienie i przy obrotach 2200- 2400 osiąga max ciśnienie. Ale jak wtedy odpuścisz gaz, to ciśnienie spadnie do zera Dlatego, należy się dość spokojnie rozpędzać po prostu i najlepiej nie przekraczać 2500 obr i nic turbince nie będzie. W koncu ona nie jest znowu taka delikatna Zwykle inzynierowie zazwyczaj projektują urządzenia "idiotoodporne" więc przy normalnym traktowaniu jak wyżej napisałem nic jej nie będzie
Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 113 Skąd: warmia-mazury
Wysłany: Czw Paź 18, 2007 14:31
Witam ponownie! Brt mozesz troche dopowiedziec? Wytlumaczyc jak dziecku? Kiedy nie przekraczac 2500 obr. przy samym rozpedzaniu sie? Np. do wejscia na 4 bieg? I potem juz ok? I po jakim czasie osiagne temperature oleju 90 ok. stopni? Podobno wtedy jest najlepsze smarowanie. Jeszcze jedno zauwazylem w sklepie olej LOTOSA z napisem Diesel, ten moze byc? mozecie sie ze mnie smiac, za takie glupie pytania, ale jestem totalnym laikiem i wcale nie jestem z tego dumny
qrde trochę ciezko to wyjaśnić po prostu nie możesz się gwałtownie rozpędzać, bo własnie wtedy turbo łapie max ciśnienie Dziś rano jadac do pracy utrzymywałem silnik w zakresie 1500 - 2200 obrotów i łagodnie przyspieszając miałem max ciśnienie 0,3 bar. Jak bedziesz jechał sobie np 90 km/h na 5 biegu jednostajnie to turbina się kręci wtedy, ale nie wytwarza ciśnienia. Najlepiej to zaobserwować samemu ale do tego niezbędny jest wskaźnik ciśnienia doładowania. Po prostu trzeba łagodnie jechać i będzie OK. Kiedy się silnik nagrzeje, to widzć po wskaźniku temp cieczy chłodzącej.
Idź do sklepu i powiedz, ze chcesz dobry półsyntetyk do diesla. Ten Lotos diesel, to podejtrzewam, że mineralny. Mozesz i lotosa kupić, ale on się ma nazywać "semisynthetic" 10W-40.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum