Aby wszystko odbyło się "jak Pan Bóg przykazał" wraz z paskiem rozrządu należy wymienić napinacz paska, pompę wody (jeśli jest napędzana z paska rozrządu) oraz uszczelniacz wałka (wałków) rozrządu. Dzięki temu unikniemy przykrych niespodzianek, które mogą nastąpić np. po przejechaniu kilkuset lub kilku tys. km (wyciek z uszczelniacza lub pompy wody, awaria napinacza).
I przy okazji czy z rozrządem wymienić odrazy pompę wody czy nie koniecznie (ocenić jej stan oczywiście przy wyjęciu i jeżeli będzie wszystko)?
Wymiana rozrządu wg wykazu czynności serwisowych podanych w RAVE przewidziana jest co 100kkm lub co 5 lat. Oczywiście lepiej to zrobić po np. 60kkm lub 3-4 latach.
Co do pompy wody, to zaleca się jej wymianę (to samo dotyczy uszczelniaczy wałka rozrządu, napinacza oraz paska wałka wyrównującego)
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Wysłany: Nie Paź 14, 2007 17:53 [R600 2.0Si LPG 98r]
Cześć. Ja u siebie zmieniłem tylko 2 paski i rolki. Czy to oznacza że mogą wystąpić u mnie jakieś wycieki?? W sumie juz zauważyłem delikatny wyciek z pod osłony paska rozrządu. Co może być przyczyną???
Cześć. Ja u siebie zmieniłem tylko 2 paski i rolki. Czy to oznacza że mogą wystąpić u mnie jakieś wycieki?? W sumie juz zauważyłem delikatny wyciek z pod osłony paska rozrządu. Co może być przyczyną???
wyciek wody = pompa wody
wyciek oleju = uszczelniacz wałka rozrządu
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Niestety niewiedza. Czy może ktoś powiedzieć ile może kosztować naprawa, tzn wymiana uszczelniacza wałka rozrządu lub wału korbowego??? Z góry dzięki. A i czy przy tym jest dużo roboty bo rozumiem ze paski i tak trzeba będzie ściągać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum