Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Zaczynam doprowadzać mojego Roverka do stanu używalności. Kupiłem go od znajomego, który nie miał czasu się z nim bawić, a on go kupił od jakiegoś irlandzkiego dzieciaka, więc autko było lekko niezadbane. Na początek zacząłem robić środek (na remont blacharki w irlandzkich warunkach cenowych jeszcze mnie nie stac, a sam bawić się w lakierowanie/szpachlowanie troszkę się boję). Co już zrobiłem:
1. Autko dostało już nowe pokrowce na siedzenia (stare się praktycznie rozsypały)
2. Dywaniki (z przodu były gumiaki a z tyłu pustka)
3. Pokrowiec na kierownice żeby się nie niszczyła
4. Doprowadziłem do porządku radio (bo była dziura zamiast radia i kable od głośników były pourywane) teraz to jakoś gra, do wymiany jeszcze przednie głośniki
5. Założyłem nowe wkłady do lusterek bocznych (to akurat na zewnątrz a nie w środku- bo były czarne ze starości)
6. Wymieniłem zapalniczkę, która wypadała jak się nagrzała
7. Użyłem magicznego płynu o nazwie Cockpit Spray
Co zostało mi jeszcze do zrobienia i z czym mam problem:
1. Szyba od strony kierowcy źle się zamyka - wypada z uszczelki (tak jakby prowadnica źle była założona) - Czy da się to wyregulować ?
2. Nawiew odpala się dopiero na 3 biegu (poszedł rezystor 2 biegu) - zamierzam go wymienić - tylko nie mam pojęcia gdzie w Irlandii znajdę sklep z elektroniką - nie wie ktoś gdzie w Louth można taki opornik zdobyć ?
3. Wyświetlacz zegarka pokazuje totalne bzdury - czy da się go jakoś wymienić/naprawić (np. wstawić LED 8-segmentowy) czy muszę szukać po pobliskich szrotach ? Do czego jest TRAFFIC na wyświetlaczu, bo mi czasem sie to zapala (oczywiście godziny nie widać ten napis to jedyne co w tym wyświetlaczu działa)
4. Czy diesel zawsze się tak trzęsie na wolnych obrotach ?
5. Auto bardzo długo mi się nagrzewa - zanim wskazówka dojdzie do poziomej kreski, to dojeżdżam już prawie z żoną do pracy (ok 4 km)- całą drogę nie przekraczam 2tys obr (bo czytałem tu na forum, że to niszczy turbo) . Czy dobrze robię ?
6. Jak już go rozgrzeję i trochę pocisnę (tak kręcę do 4,5 tys obr przed zmianą biegu) to przy włączonym ogrzewaniu czuję lekki zapach oleju napędowego. Czy to normalne ?
7. Gdy kupiłem auto nie miało żadnych opłat i dokumentów. Czy ktoś ma praktykę z NCT (irlandzkim przeglądem technicznym) ? Udało mi się już opłacić MotorTax (i dzięki temu zdobyć dowód rejestracyjny - ciekawscy: połowa ceny zakupu autka), ubezpieczyć OC (dla ciekawskich - równowartość ceny auta) i zostało mi tylko NCT - na które czekam bo auto nigdy nie miało przeglądu i NCT Center wysłało dopiero dane o aucie do centrali w Dublinie. W poniedziałek dowiem się kiedy mam przegląd. A pytanie jest takie - jakie mam szanse nie przejść badania autem z 1997 roku ?
Zrobiłem już kilka mil Roverkiem i powiem szczerze - autko wydaje się dosyć wdzięczne, mam nadzieję, że pokocham go tak jak kochałem swojego poprzedniego potworka, którego zostawiłem w kraju. To tyle.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 30, 2010 00:35, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 19, 2007 00:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
5. Auto bardzo długo mi się nagrzewa - zanim wskazówka dojdzie do poziomej kreski, to dojeżdżam już prawie z żoną do pracy (ok 4 km)- całą drogę nie przekraczam 2tys obr (bo czytałem tu na forum, że to niszczy turbo) . Czy dobrze robię ?
bardzo dobrze robisz
niestety diesle w Roverkach długo się grzeją
screemer napisał/a:
6. Jak już go rozgrzeję i trochę pocisnę (tak kręcę do 4,5 tys obr przed zmianą biegu) to przy włączonym ogrzewaniu czuję lekki zapach oleju napędowego. Czy to normalne ?
zdecydowanie nie normalne.
obejrzyj dokładnie wtryskiwacze i przewody do nich, czy nie widać na nich śladów ropy (czy nie są po prostu wilgotne) może też być tak, że komuś niefortunnie pękł przewód wysokiego ciśnienia i nachlapało się w okolice nawiewu
no i jeszcze może być nieszczelny wydech w początkowym odcinku
screemer napisał/a:
A pytanie jest takie - jakie mam szanse nie przejść badania autem z 1997 roku ?
nie wiem jak w irlandii ale w polsce no problem
oczywiście jeśli nie ma jakichś ewidentnych niesprawności
Cytat:
4. Czy diesel zawsze się tak trzęsie na wolnych obrotach ?
to zależy jak bardzo, ale jednak trochę bardziej niż bezynowy (przynajmniej niektóry )
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
oni mowia na nadkole wing,
nie warto sie bawic w reperaturki jesli w ogole cos takiego tam jest
jedziesz na pierwszy lepszy szrot, na bank znajdziesz tam roverka, wymontowujesz co chcesz (musisz miec wlasne narzedzia) placisz smieszne pieniadze
i montujesz do siebie
cieszysz sie ze Roverek wyglada lepiej
jesli chodzi o blacharke no to znalezc czesc latwo, ale gorzej z kolorem, ja szukalem maski w kolorze british racing no to ktos mnie uprzedzil ale bylem tylko na jednym szrocie a roverkow 400 bylo z 4 i rozne inne, lacznie z 12 roverow bylo
tylko ze to bylo w anglii, dokladnie Weston-Super-Mare kolo Bristolu
lusterko elektryczne, przelacznik od klimy oraz 2 znaczki boczne dostalem za Ł10
smieszne pieniadze jak na tamte realia. dla mnie to bylo niecale 1,5h pracy
wiec narzedzia i szukaj szrotow w okolicy bo tego jest na prawde sporo!
jak Ci silnik mocno trzesie to mozliwe ze masz poduszki do wymiany
a roverek sie rzeczywiscie dlugo nagrzewa, mi dopiero po okolo 6km na autostradzie przy 110km/h wskazowka leciala na srodek
co do rejestracji... no to trzeba bylo go zarejestrowac w polsce, taniej by Cie wyszlo tu przyjechac i wszystko pozalatwiac i miec tanie ubezpieczenie przede wszystkim
ja kupilem swojego Rovera w UK, (byl na francuskich blachach wiec kiera po lewej)
przefaksowalem fakture kupna do mojego Taty w Polsce, on poszedl do PZU i wykupil mi ubezpieczenie na miecha ktore kosztowalo 289zl z tego wzgledu ze mam dopiero 19 lat
teraz polskie prawo sie troche zmienilo i mozna rejestrowac samochody z kiera po prawej stronie i to bez zadnych kombinacji i znajomosci.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum