Wysłany: Pon Paź 22, 2007 23:08 [R214] Jaki olej do silnika?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam! Mam Roverka 214 Si 1998, chcę wymienić olej ale nie wiem na jaki i jakiej firmy jest zalecany do tego typu silnika. Auto stało rok w Niemczech i po kupnie i zarejestrowaniu w kraju okazało sie ze musze wymienić uszczelkę pod głowicą!:( Wymieniłem wszystkie uszczelki wraz z wymianą paska rozrządu i paska alternatora.Lecz oleju nie zmieniałem! Mechanik wlał mi ten sam olej do silnika bo stwierdził ze olej jest ok,ale ja twierdze inaczej ponieważ olej według mnie jest czarny.Autko ma 81 tysięcy udokumentowanego przebiegu. Przegląd miało w Niemczech w serwisie przy przebiegu 78 tysięcy. Słyszałem że do takiego typu silnika, stosuję sie oleje firmy "elf"
Prosiłbym o rade! Z góry dzięki pozdrawiam!
[ Komentarz dodany przez: thef: Wto Paź 23, 2007 00:11 ] Na początek proszę poczytać zasady kącika i poprawić temat.
Ostatnio zmieniony przez thef Sro Maj 18, 2011 16:22, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 22, 2007 23:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Paź 22, 2007 23:14
Informacje na ten temat znajdziesz w FAQ technicznym na stronie klubowej, a dokładnie tu: http://www.roverki.pl/article.php?sid=467
Mam nadzieję, że wymiana pasków poszła mu lepiej niż sprawa z olejem, bo tu sie zbłaźnił z lekka.
kociol napisał/a:
Auto stało rok w Niemczech
Już sam ten fakt kwalifikuje olej do wymiany. Radziłbym na przyszłość już u niego auta nie zostawiać .
fuj fuj fuj zrobic uszczelke i nie wymienic oleju to pozorna oszczednosc
wymienic olej koniecznie, a zalac nowym pachnacym 10w40 semisyntetic - a jakim? ilu posiadaczy tyle opinii, jedni mowia ze na lotosie da sie spoko smigac a inni ze koniecznie castrol magnatec czy inny olej premium. wazne byle nie byl to olej z lidla czy biedronki tylko normalny jakiejs istniejacej firmy
no i koniecznie filtr - koszt 18-25 pln robi go kazda firma polska czy zachodnia
zdradze tez ze oleju wchodzi 4.5litra - czyli banka 4l to za malo niezaleznie co ci uczony mechanik powie
no i lepiej juz troszke tanszy olej kupowac ale go zmieniac rowno z filtrem razem co 10.000km i silnik bedzie jechal az milo
a na marginesie - jak ja "lubie" takich oszczednych mechanikow - az sie zyritowalem. nauczyli sie kolesie jak skladac i rozkladac auta ale juz podstaw elementarnych teorii ani rozsadku to nie maja
no ta miarka oleju to jest masakra - czasem mi sie uda cos pomierzyc dopiero po 10 razach bo wczesniej to sie caly upacka i nie widac poziomu
a co do 4 litrow to instrukcja mowi inaczej no ale tez zalezy ile zostanie starego oleju w silniku, ale skoro silnik ma swoje lata i jest po HGF i nieznanego pochodzenia z niemiec to lepiej miec ten litr w zanadrzu;-) nie zaszkodzi, a cena dokupienia buteleczki 1l oleju jest zbrodnicza i siega 30pln za oleje klasy lotos na stacjach benzynowych
Moim zdaniem na co jak na co, ale akurat na olej to nie ma co zbytnio żalować... Ja swojego zalałem Castrol-em Magnatec-iem 10W40 i nie narzekam. Ale na Twoim miejscu najpierw zajrzał bym do intrukcji- tam wszystko jest napisane
Moim zdaniem na co jak na co, ale akurat na olej to nie ma co zbytnio żalować... Ja swojego zalałem Castrol-em Magnatec-iem 10W40 i nie narzekam. Ale na Twoim miejscu najpierw zajrzał bym do intrukcji- tam wszystko jest napisane [url=http://img98.imagesh...075.jpg]Obrazek[/URL]
Pamiętam, że swoją astrę zalewałem Lotosem mineralnym, wg tego co wyczytałem z oznaczeń to jest lepszej jakości niż mineralny Mobil Poszperam, thx
Edit: właściwie każdy nowy olej ma lepsze parametry z tego co zauważyłem szperając po necie...
Lotos Semisyntetic TC 10W/40 API SL/CF ACEA A3-02/B3 = Castrol GTX Magnatec 10W/40 API SL/CF ACEA A3/B3
Mobil Super 2000 10w/40 SJ/CF ACEA A3/B3
Mnie interesuje piewsza klasa czyli SL i SJ, gdyż jak każdy wie zapewne dotyczy silników benzynowych
SL - Specyfikacja wprowadzona w 2001r. zastępująca klasyfikację SJ. Oleje do wszystkich silników używanych obecnie. Doskonała ochrona silnika w wysokich temperaturach oraz zmniejszone zużycie oleju i paliwa.
SJ - Specyfikacja wprowadzona w 1996 roku. Tak samo jak SH + lepsze parametry pracy w niskich i wysokich temperaturach, lepsza współpraca z katalizatorami oraz zwiększona oszczędność paliwa.
Skoro olej spełnia wszystkie normy droższych to po co przepłacać?? Jako ciekawostkę, znajomy zalewa 19-sto letniego citroena Lotosem 5W/40 i auto nie bierze deka oleju i ma ponad 100tys zrobione na gazie
Jak ktoś chce się pobawić i poporównywać oleje to daję LINK: OLEJE
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez tomi83 Sro Maj 18, 2011 18:13, w całości zmieniany 1 raz
to już musisz dotrzeć do katalogów producenta, ale nie do reklamówek, które wychwalają każdy swój produkt ,
uważam tak gdyż mobil ma lepsze właściwości czyszczące, i przy zimnym rozruchu od razu lepiej smaruje, nie mówię wcale że lotos to zly olej, bo normy każdy olej musi spełniać ,ale poczytaj na opakowaniu jakie normy według producentów spełnia lotos, jakie mobil i jakie platinum, bo czy będzie miał normę A3/B4 itp. to każdy olej to posiada
a skad wiesz ze lepiej smaruje i usuwa nagary? przeprowadzalaes testy rownolegle trwajace kilkadziesiat tys km?
certyfikaty i normy na olejach sa wystawiane na wniosek producentow olejow i za ich pieniadze, wiec jak producent nie wystapi o uznanie jakiejs normy to jej nie ma na opakowaniu
pewnie kazdy normalny olej 10w40 wystarczy do silnikow serii K, do silnikow mocno chlapiacych ludzie leja mineral jak nie chca usuwac wyciekow
Panowie mam takie pytanko w autku kupionym przez mego teścia został zalany jak pisze na kartce w 2008 roku Shell Helix Ultra 5W40 . I moje pytanko czy to możliwe i czy mam już dolewać takie samo 5w40 autko 1,4 benzynka 16v z roku chyba 2000
Panowie mam takie pytanko w autku kupionym przez mego teścia został zalany jak pisze na kartce w 2008 roku Shell Helix Ultra 5W40 . I moje pytanko czy to możliwe i czy mam już dolewać takie samo 5w40 autko 1,4 benzynka 16v z roku chyba 2000
A czemu ma być niemożliwe?? 5W40 wlewa się do silnika jak każdy inny olej co wlejesz to Twoja sprawa, ale najbezpieczniej wlać teraz 10w40 (wlać, czyli wymienić)...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez tomi83 Pią Lis 11, 2011 20:03, w całości zmieniany 1 raz
Panowie mam takie pytanko w autku kupionym przez mego teścia został zalany jak pisze na kartce w 2008 roku Shell Helix Ultra 5W40 . I moje pytanko czy to możliwe i czy mam już dolewać takie samo 5w40 autko 1,4 benzyna 16v z roku chyba 2000
A bierze CI ten syntetyk nic nie wylatuje ? ogólnie jak ostatnia wymiana była w 2008 to czym szybciej zmień ten olej
jeżeli nie bierze oleju i nic nie ciekanie to ja wlał syntetyk, bo jest lepszy,
ale wg. katalogów to zalecany jest 10w 40
Panowie , PRZEPRASZAM wdarł się mały lapsus z mojej strony - nie dolewać ale wymieniać miałem na myśli i z tym pytaniem kierowałem się do was. Dodam tylko ,że autko robi niewiele kilometrów w roku , około 2 tysięcy.
Z poprzednich postów rozumiem ,że 5w40 jest syntetykiem a 10w40 jest półsyntetykiem i zalecany jest właśnie ten drugi 10w40.
Ponadto jak już jestem na linii to zapytam , drogi jest koszt wymiany wszystkich filtrów , jakieś sugestie w tym kierunku czy brać najtańszy na rynku ?
Dodam tylko ,że autko robi niewiele kilometrów w roku , około 2 tysięcy.
Hehe, jeśli autko robi 2 tys. rocznie to sprzedajcie je, bo zapewne koszty roczne utrzymania znacznie przewyższają korzyści wynikające z tych jedynie 2 tys. km podróżowania autem
Proponuję kupić TICO - mniej pali, tańsze ubezpieczenie, mniej oleju itp:) Pzdr
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum