Forum Klubu ROVERki.pl :: [r 216 16V 96r] gotuje sie woda i ...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r 216 16V 96r] gotuje sie woda i ...
Autor Wiadomość
uciu_85 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 25
Skąd: Wiśniowa



Wysłany: Nie Maj 18, 2008 14:22   [r 216 16V 96r] gotuje sie woda i ...

Witam!!!

mam problem z układem chłodzenia - woda gotuje mi sie w zbiorniczku i znika po wyłączeniu silnika. nie zauważyłem żadnych wycieków. temp nie przekracza środka skali, wentylator włącza sie rzadko ale działa. pompa wody i rozrząd był wymieniony ok 1500km temu. nie wiem co może być przyczyną tej awarii termostat? korek zbiorniczka? zapowietrzony układ? silnik nie traci mocy, odpala za każdym razem bez problemu, w oleju nie ma wody. nie wiem co to może być :/
Ostatnio zmieniony przez uciu_85 Pon Maj 19, 2008 07:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 18, 2008 14:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Nie Maj 18, 2008 14:31   Re: [r 216 16V 96r] gotuje sie woda i ...

uciu_85 napisał/a:
Witam!!!

mam problem z układem chłodzenia - woda gotuje mi sie w zbiorniczku i znika po wyłączeniu silnika. nie zauważyłem żadnych wycieków. temp nie przekracza środka skali, wentylator włącza sie rzadko ale działa. pompa wody i rozrząd był wymieniony ok 1500km temu. nie wiem co może być przyczyną tej awarii termostat? korek zbiorniczka? zapowietrzony układ? silnik nie traci mocy, odpala za każdym razem bez problemu, w oleju nie ma wody. nie wiem co to może być :/


Zacząłbym od korka. Zobacz czy w ogole trzyma ciśnienie. Dmuchnij w niego od wewnątrz ;) .

Mariusz
 
 
 
uciu_85 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 25
Skąd: Wiśniowa



Wysłany: Pon Maj 19, 2008 07:11   

od tego zaczne

dzieki
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Maj 19, 2008 08:39   

uciu_85 napisał/a:
... i znika po wyłączeniu silnika. nie zauważyłem żadnych wycieków. temp nie przekracza środka skali, wentylator włącza sie rzadko ale działa.

Zakładam, że nie masz rzeczywiście żadnych wycieków i żadnych komplikacji typu HGF:
jeśli dobrze Cię zrozumiałem to przyczyną takiego stanu rzeczy jest najprawdopodobniej zbyt mała ilość płynu w układzie (co może sugerować nieodpowiednie zapełnienie układu chłodzącego podczas np. wymiany pompy wody)
Sprawdź poziom płynu oraz czy układ nie jest zapowietrzony przypadkiem. A i o korku zbiorniczka również pamiętaj ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Lukaszn2006 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 198
Skąd: Strzyżów



Wysłany: Pon Maj 19, 2008 10:13   

Sprawdź termostat, gdy autko zacznie się grzać sprawdź, czy wąż idący do chłodnicy jest gorący, czy nie, jeśli nie, to winny jest termostat, jeśli jest gorący, to termostat prawdopodobnie masz sprawny. Później jak wróce do domu, to napisze Ci namiary na mechanika u którego ja naprawiałem rovera, bo niestety nie mam ich teraz przy sobie.
_________________
KCNBM :*
 
 
 
uciu_85 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 25
Skąd: Wiśniowa



Wysłany: Pon Maj 19, 2008 12:24   

wąż od silnika do chłodnicy jest gorący gdy auto sie nagrzeje i właśnie też myślę ze termostat jest sprawny, jak na razie kupiłem nowy korek do zbiorniczka i od tego zacznę, dzięki za zainteresowanie i czekam na namiary na tego mechanika
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 19, 2008 17:13   

secio napisał/a:
Zacząłbym od korka.

A ja od odpowietrzenia układu. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
uciu_85 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 25
Skąd: Wiśniowa



Wysłany: Pon Maj 19, 2008 22:55   

wlasnie wrocilem od mechanika, sprawdzalismy weze i trafilismy na zatkany waz w okolicach zbiorniczka, przedmuchalismy uklad powietrzem ale dalej gotuje, korek tez zmienilem i bez rezultatu, stwierdzil ze moze byc jeszcze tak ze termostat za pozno sie otwiera i gotuje wode, i zalejemy uklad plynem a nie woda
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 20, 2008 11:22   

uciu_85 napisał/a:
i zalejemy uklad plynem a nie woda

:shock: To ty jedziesz na wodzie? :shock:
Wentylator chłodnicy w silnikach serii K włącza się przy 104 stopniach... Wnioski wyciągnij sam.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
uciu_85 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 25
Skąd: Wiśniowa



Wysłany: Wto Maj 20, 2008 11:39   

tak jak narazie w ukladdzie mam zalana czysta wode, niedawno plyn wyciekl mi przez pekniety gorny waz do chlodnicy, a po naprawie weza zalalem uklad woda

[ Dodano: Wto Maj 20, 2008 12:05 ]
po zalaniu płynu chlodniczego powinno byc ok???
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Wto Maj 20, 2008 12:06   

piter34 napisał/a:
uciu_85 napisał/a:
i zalejemy uklad plynem a nie woda

:shock: To ty jedziesz na wodzie? :shock:
Wentylator chłodnicy w silnikach serii K włącza się przy 104 stopniach... Wnioski wyciągnij sam.


Wlasnie po to w ukladzie jest korek trzymajacy cisnienie, zeby temperatura wrzenia wody sie podniosła. Stad była moja diagnoza - korek.

Co wskazuje wskaznik temperatury w momencie gotowania sie wody ?

Mariusz
 
 
 
uciu_85 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 25
Skąd: Wiśniowa



Wysłany: Wto Maj 20, 2008 12:16   

w momencie gotowania wody wskaznik jest nieco ponad polowe skali, a wskazowka nie przekroczyla mi jeszcze nigdy 3/4 skali
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Wto Maj 20, 2008 12:24   

uciu_85 napisał/a:
w momencie gotowania wody wskaznik jest nieco ponad polowe skali, a wskazowka nie przekroczyla mi jeszcze nigdy 3/4 skali


A mozesz sprecyzowac jak wyglada te gotowanie sie wody przy zamknietym zbiorniczku ? Wyrzuca wode przez korek ? Pytam powaznie, bo nie raz gotowal mi sie plyn jak walczylem z ogrzewaniem, ale zawsze przy otwartym zbiorniku, co, jak zauwazyl piter nie powinno dziwic. Podczas gotowania weze sa bardzo twarde? Ile tego plynu ucieka ? Sprawdzales czy termostacie i pompie wody czy nie ma wyciekow ?

Wiem jak denerwujace sa problemy z chlodzeniem,
dlatego powodzenia zycze ;) .
Mariusz
 
 
 
uciu_85 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 25
Skąd: Wiśniowa



Wysłany: Wto Maj 20, 2008 12:30   

wyglada to tak ze po wylaczeniu silnika zaczyna sie gotowac woda ucieka przez korek, w wezach slychac bulgotanie a weze sa gorace i twarde pewnie dlatego wczesniej rozsadzilo mi waz gorny od chlodnicy, a przy odkreconym korku tez gotuje, wody ubywa tak ok 1/3 stanu w zbiorniczku czasmi wiecej, nie zauwazylem zadnych wyciekow wody a pompa byla wymienaiana ok 15000 km temu
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Wto Maj 20, 2008 12:50   

Odpowietrzales uklad za rada pitera34 ? (1) śrubka odpowietrzająca w okolicach filtra powietrza (2) Załączyć silnik, odkręcić korek i ściśkac węże które się da, żeby ewentualne powietrze mogło uciec. Pamiętać, że płyn zacznie się dosyś szybko gotować, żeby na czas zakręcić korek.

Mariusz
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 20, 2008 12:56   

secio napisał/a:
Wlasnie po to w ukladzie jest korek trzymajacy cisnienie, zeby temperatura wrzenia wody sie podniosła.

No tak, ale ciśnienie bezwzględne w układzie jest równe 1 bar, czyli atmosferyczne, a korek jest po to, aby ciśnienie w układzie się nie obniżało (czyli nie malała temp. wrzenia).
Jak się gdzieś pomyliłem, to popraw :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Wto Maj 20, 2008 13:13   

piter34 napisał/a:
secio napisał/a:
Wlasnie po to w ukladzie jest korek trzymajacy cisnienie, zeby temperatura wrzenia wody sie podniosła.

No tak, ale ciśnienie bezwzględne w układzie jest równe 1 bar, czyli atmosferyczne, a korek jest po to, aby ciśnienie w układzie się nie obniżało (czyli nie malała temp. wrzenia).
Jak się gdzieś pomyliłem, to popraw :roll:


W Rave podają "Pressure caps opens - 0.9 - 1.2 bar"
W książce Morawskiego "Budowa eksploatacja i naprawa Poloneza" dla silnika Rovera juz po polsku jest "Nadciśnienie zaworu korka zbiornika wyrównawczego - 90..100kPa"
Nadciśnienie czyli ciśnienie względne ;) .
Ciśnienie bezwzględne w takim razie to okolo 2 barow, a wtedy temperatura wrzenia wody to okolo 120 stopni. Tez sie moge mylic, pisze tylko na jakiej podstawie wnioskuje ;) .

Pzdr,
Mariusz
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 20, 2008 14:14   

secio napisał/a:
Nadciśnienie czyli ciśnienie względne

Tak, racja, względem ciśnienia atmosferycznego.

secio napisał/a:
Ciśnienie bezwzględne w takim razie to okolo 2 barow

...względem próżni.

Czy ciśnieniem odniesienia dla układu chłodzenia nie jest ciśnienie atmosferyczne i czy w takim przypadku temp. wrzenia wody nie jest jednak równa 100 stopni?
Jest tu jakiś fizyk? :lol:

"Temperatura wrzenia - temperatura przy której ciśnienie powstającej pary jest równe ciśnieniu otoczenia"
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
uciu_85 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 25
Skąd: Wiśniowa



Wysłany: Wto Maj 20, 2008 14:24   

odpowietrzylem uklad założyłem nowy korek(nie orginalny ale pasuje gwint i jest prosto ze sklepu cisnienie 1 bar) i po przejechaniu ok 2 km wskazówkla temp. wzrosła do ok 3/4 zatrzymalem się, podniosłem maske na włączonym silniku. woda byla juz przy samym korku a gorny wąż był bardzo twardy, popuściłem korek woda zaczęła wrzeć i wylewać sie po chwili ciśnienie opadło woda również do połowy zbiorniczka i wąż stał sie miękki
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 20, 2008 14:27   

uciu_85 napisał/a:
odpowietrzylem uklad

W jaki sposób?

Czy na postoju jak zostawisz auto, to też się woda gotuje?
Kiedy w końcu zalejesz płyn chłodniczy?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 200] woda się gotuje i wentylator chodzi...
Matius Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Czw Wrz 10, 2009 23:21
Matius
Brak nowych postów [R214Si] - gotuje się woda - pali bezpiecznik - REAKTYWACJA
BlackRider Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Pią Sty 18, 2008 21:07
thef
Brak nowych postów [r214 si 98r]woda(wygląda jak woda)w tłumiku
jaro92 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Wto Kwi 01, 2008 15:09
Misioslaw666
Brak nowych postów [214] Ile płynu do chłodnicy, auto się gotuje.
Soczewa214 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sob Gru 27, 2014 13:55
robsson78
Brak nowych postów [R200 1,4i 97r] odpala i gaśnie // gotuje się
infe Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Sty 08, 2008 12:44
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink