Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam wszystkich
Mam pewien problem z moim roverkiem 75 Cdt a mianowicie po przekroczeniu obrotów 3000/min (czasem więcej) podczas jazdy silnik gaśnie albo odcina mu zapłon nie wiem.
Podczas postoju tak sie nie dzieje mogę wkręcać go na wysokie obroty i ładnie chodzi.
Nic sie nie dzieje też gdy jadę na biegu 5 powyżej 100 km\h wydaje mi sie że może to być coś z ustawieniem komputera prosze o rady
pozdrawiam
[ Komentarz dodany przez: thef: Pon Paź 29, 2007 19:47 ]
Dodałem nawiasy do tematu, następnym razem proszę o nich pamietać
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 13, 2010 02:11, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 29, 2007 19:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
zawór wysokiego cisnienia znajduje sie na szynie po prawej stronie pod kolektorem dolotowym ?? jest do niego podłączona wtuczka z trzema pinami to to >? i czy jak to odkece nic sie nie stanie ?
dzięki za odpowiedzi
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pią Lis 02, 2007 22:00
Ten zawor na fotce ma wplyw na wysokie cisnienie paliwa , ja bym sie skupil na czujniku wysokiego cisnienia tym w tej rurze (akumulatorze paliwa) na koncu 3 pinowym podegnij styki i przesmaruj np.WD40
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sob Lis 03, 2007 08:14
przemo285, mam do ciebie szacunek i wiem że się na tym znasz ale jeśli chodzi o tą sprawę no to ja mam prawie pewność co do tego zaworu ponieważ u mnie właśnie objawy były identyczne. Wcześniej to samo działo się w Peugeocie 406 HDI mojego szwagra i nawet pisałem o tym na tym forum, ale rozwiązania nie znaleziono. Dopiero jak u mnie zaczęło się to dziać i pojechałem do BWR Podolscy(nie napisze ile zapłaciłem bo szkoda gadać) jeden z mechaników, który widać było że się zna wyjął ten zawór obejrzał, wydmuchał go i powiedział że musi teraz chodzić, i rzeczywiście jak narazie chodzi dobrze. Powiedziałem o tym szwagrowi i on przedmuchał ten sam zawór sprężarką(dodam że miał on wymieniony właśnie ten zawór miesiąc wcześniej) i jak ręką odjął. Chodzi teraz tak jak powinien.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Lis 03, 2007 08:40
Rowan ja nie twierdze ze to nie ten zawor , ale latwiej najpierw zobaczyc czujnik , a jeszcze lepiej podjechac gdzies na test i sprawdzic wskazania cisnienia paliwa (moze jakis blad bedzie) sory za czcionke Niemiecka
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
SPRAWDZ CZUJNIK POZYCJI WAŁKA RZRZĄDU ,A PRZED TEM CZUJNIK NA LISWIE PALIWOWEJ [METALOWA RURKA ] TAM GRZIE SIĘ ROZGAŁĘZIAJĄ PRZEWODY PO PRAWEJ STRONIE KOSTKA 3 PINOWA , CZĘŚTO JEST TAM ZIELONO POPSIKAJ WD40 I PARERAZY PORUSZAJ
Ja miałem bardzo podobne objawy w omedze 2.0 DTI 2000r. Tylko tam było tak: zimny silnik nie wkręcał się wyżej niż 3 tys obr na biegu (na luzie wchodził do czerwonego) jak złapał temp to wkręcał się nie wyżej niż 3,6 tys obr. na biegach (na luzie do końca) Tyle, że mi silnik nie gasł ale np. na 5 biegu odcinał. Mimo wciśniętego gazu w podłogę auto zwalniało do obr 3 tys i znów zaczynało przyspieszać. Jeśli trzymałem na 5 biegu obr 3.4 (jakieś 140 km/h) to mogłem tak jechać, ciut wyżej i koniec. Omegę sprzedałem za psie pieniądze nie mogąc znaleźć przyczyny, trochę żałuje bo była bardzo wygodna, choć wolna
Pozdrawiam
Witajcie!!! problem istnieje nadal ale mam nowe fakty. To raczej napewno nie jest odcięcie zapłonu ponieważ silnik gaśnie całkowicie co nie występuje przy normalnym odcięciu zapłonu kiedy to silnik przekroczy ileś tysięcy obr/min.
Co ostatnio zauważyłem to to że przy zmianie biegu naprzyklad z 2 na 3 lub 3na 4 oczywiście mówię przy jeździe dynamicznej powyżej 3000 tyś obr/min kiedy wciskam pedał gazu to spodu silnik gaśnie tak jak by zabrakło mu paliwa bądz powietrza gdyby to był silnik benzynowy a nie CDT to powiedział był że to coś z przepustnicą albo mieszanką paliwa. W przypadku mojego CRSa nie mam pojęcia co może być przyczyną, nie czyściłem jeszcze tego zaworu wysokiego ciśnienia jakoś nie mam kiedy siąść do tego; dajcie znaj jak na coś wpadniecie a ja jak zdziałam to napewno napisze pozdrawiam Jacek 82
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pią Lis 23, 2007 19:29
Miałem identyczny przypadek sprawdziłem wszystko i nic , więc zacząłem przekładać po kolei części (metodą prób i błędów) i dopiero po wymianie wtrysków problem ustał. Identyczny objaw jak odcięcie w benzynie tyle że wcześniej , przy niższych obrotach.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Po dłuższej przerwie okryłem coś nowego w moim roverze i ma to chyba związek z tymi "tajemniczymi" gaśnięciami mojego R75.
Mianowicie czyszcząc silnik zobaczyłem odczepiony przewód od czujnika przepływu powietrza przy filtrze powietrza prawdopodobnie odłączył go poprzedni właściciel podłączyłem go w swoje miejsce i już nie gaśnie ale zrobił sie mułowaty na pierwszym biegu nie ma przyśpieszenia na kolejnych jest juz lepiej ale to nie to co było wcześniej ( z odczepionym czujnikiem przepł. pow.) czy myślicie że może to być uszkodzony czujnik przepływu powietrza?? on chyba steruje dopływem powietrza w kolektorze dolotowym jak ktoś to jeszcze czyta to prosze o odpowiedz pozdrawiam Jaco.
Właśnie tak jest jak piszesz. Sprzedawca pewnie gdy kupowałeś chciał ukryć to że przepływka jest zepsuta dlatego odczepił ten przewód. Po odczepieniu przepływki auto chodzi normalnie, tylko może troche więcej palić, no i występują te objawy co u ciebie. Niestety musisz zainwestować w nowo przepływke, bo ta nie podaje odpowiedniej ilości powietrza.
Tak mysle sobie czy jest jakis sposób na sprawdzenie przepływki jeśli nie to kupię nową pewnie ze 200 zł kosztuje no ale mam nadzieje że to będzie to i wszystko bezie działało już ok pozdro
Jak przepływka jest uwalona to odczepiasz właśnie ten przewód od czujnika i auto powinno dostać kopa. A ty sam napisałeś, że jak podłączyłeś to autko zrobiło sie zmulone, więc to napewno przepływka. Pozdro
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Nie Lip 06, 2008 10:53
Po pierwsze, to czemu sądzisz, że objawy które miał kolega jacek82, były spowodowane padniętą przepływką? Bo mi to na przepływke nie wygląda. Po drugie nie kupuj zamienników, bo będzie bardziej mułowaty niż z odpiętą. To wiadomo z doświadczenia użytkowników. Jeśli kupujesz to kup oryginał Bosch, tylko nowy, bo używka nie wiadomo ile wytrzyma. A tak w ogóle to przepływka nie steruje powietrzem, tylko mierzy jego masę przepływającą przez nią.
Uważam że powodem gaśnięcia silnika jest awaria właśnie czujnika masy powietrza bo tak to sie chyba nazywa fachowo przewód od tego czujnika był odczepiony tak jak pisałem wyżej odkąd go podłączyłem zmuliło silnik ale nie gaśnie więc raczej napewno miało to ze sobą związek ciekawy jestem czy nowy czujnik przywróci mu właściwą moc.
Co do ceny czujnika to koszt 200 zł więc nie jest zle jak wymienie to napisze czy podziałało pozdrawiam
Rowan, jakoś ja kupiłem używke i autko jeździ tak samo jak z oryginałem Bosh-a. A czemu myśle że to przepływka, to sam powinienieś sie domyśleć po objawach przed i po podłączeniu przezjacek82,
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Nie Lip 06, 2008 14:06
Ale przepływka na 99% nie ma nic do rzeczy w sprawie gaśnięcia silnika. A jeśli chodzi o zamiennik to ty masz R600, a to jest różnica, tam nie jest Common Rail tak jak w R75. To, że te przepływki się nie sprawdzają, są naprawdę potwierdzone faktami. Kilku użytkowników już to sprawdziło i wszystkim nie działały poprawnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum