Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Odcięcie zapłonu powyżej 3000 obr/min
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Odcięcie zapłonu powyżej 3000 obr/min
Autor Wiadomość
jacek82 



Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 22
Skąd: Zamość



  Wysłany: Pon Paź 29, 2007 19:42   [R75] Odcięcie zapłonu powyżej 3000 obr/min
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam wszystkich !!
Mam pewien problem z moim roverkiem 75 Cdt a mianowicie po przekroczeniu obrotów 3000/min (czasem więcej) podczas jazdy silnik gaśnie albo odcina mu zapłon nie wiem.
Podczas postoju tak sie nie dzieje mogę wkręcać go na wysokie obroty i ładnie chodzi.
Nic sie nie dzieje też gdy jadę na biegu 5 powyżej 100 km\h wydaje mi sie że może to być coś z ustawieniem komputera prosze o rady
pozdrawiam

[ Komentarz dodany przez: thef: Pon Paź 29, 2007 19:47 ]
Dodałem nawiasy do tematu, następnym razem proszę o nich pamietać ;)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 13, 2010 02:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 29, 2007 19:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Paź 30, 2007 14:10   

No to masz chyba to co ja miałem :wink:
Wyjmij zawór wysokiego ciśnienia, ten w pompie wtryskowej. I dokładnie go wydmuchaj sprężarką.
 
 
 
jacek82 



Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 22
Skąd: Zamość



Wysłany: Pią Lis 02, 2007 18:00   Jeszcze raz ja

zawór wysokiego cisnienia znajduje sie na szynie po prawej stronie pod kolektorem dolotowym ?? ?? jest do niego podłączona wtuczka z trzema pinami to to >? i czy jak to odkece nic sie nie stanie ?
dzięki za odpowiedzi
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Lis 02, 2007 18:59   

Nie to nie ten na szynie to ten zawór na pompie. Jak go odkręcisz nic sie nie stanie.
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lis 02, 2007 22:00   

Ten zawor na fotce ma wplyw na wysokie cisnienie paliwa , ja bym sie skupil na czujniku wysokiego cisnienia tym w tej rurze (akumulatorze paliwa) na koncu 3 pinowym podegnij styki i przesmaruj np.WD40
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Lis 03, 2007 08:14   

przemo285, mam do ciebie szacunek i wiem że się na tym znasz :wink: ale jeśli chodzi o tą sprawę no to ja mam prawie pewność co do tego zaworu ponieważ u mnie właśnie objawy były identyczne. Wcześniej to samo działo się w Peugeocie 406 HDI mojego szwagra i nawet pisałem o tym na tym forum, ale rozwiązania nie znaleziono. Dopiero jak u mnie zaczęło się to dziać i pojechałem do BWR Podolscy(nie napisze ile zapłaciłem bo szkoda gadać) jeden z mechaników, który widać było że się zna wyjął ten zawór obejrzał, wydmuchał go i powiedział że musi teraz chodzić, i rzeczywiście jak narazie chodzi dobrze. Powiedziałem o tym szwagrowi i on przedmuchał ten sam zawór sprężarką(dodam że miał on wymieniony właśnie ten zawór miesiąc wcześniej) i jak ręką odjął. Chodzi teraz tak jak powinien.
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Lis 03, 2007 08:40   

Rowan ja nie twierdze ze to nie ten zawor , ale latwiej najpierw zobaczyc czujnik , a jeszcze lepiej podjechac gdzies na test i sprawdzic wskazania cisnienia paliwa (moze jakis blad bedzie) sory za czcionke Niemiecka
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Mariusz418 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 26 Gru 2004
Posty: 371
Skąd: Warszawa,



Wysłany: Sob Lis 03, 2007 09:06   

WITAM

SPRAWDZ CZUJNIK POZYCJI WAŁKA RZRZĄDU ,A PRZED TEM CZUJNIK NA LISWIE PALIWOWEJ [METALOWA RURKA ] TAM GRZIE SIĘ ROZGAŁĘZIAJĄ PRZEWODY PO PRAWEJ STRONIE KOSTKA 3 PINOWA , CZĘŚTO JEST TAM ZIELONO POPSIKAJ WD40 I PARERAZY PORUSZAJ

PZDRAWIAM
MARIUSZ 418 WAWA
 
 
Chali 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 47
Skąd: Pruszków



Wysłany: Sob Lis 03, 2007 12:40   

Ja miałem bardzo podobne objawy w omedze 2.0 DTI 2000r. Tylko tam było tak: zimny silnik nie wkręcał się wyżej niż 3 tys obr na biegu (na luzie wchodził do czerwonego) jak złapał temp to wkręcał się nie wyżej niż 3,6 tys obr. na biegach (na luzie do końca) Tyle, że mi silnik nie gasł ale np. na 5 biegu odcinał. Mimo wciśniętego gazu w podłogę auto zwalniało do obr 3 tys i znów zaczynało przyspieszać. Jeśli trzymałem na 5 biegu obr 3.4 (jakieś 140 km/h) to mogłem tak jechać, ciut wyżej i koniec. Omegę sprzedałem za psie pieniądze nie mogąc znaleźć przyczyny, trochę żałuje bo była bardzo wygodna, choć wolna :(
Pozdrawiam
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lis 21, 2007 14:23   

jacek82, czy rozwiązałeś w końcu problem?
Co było przyczyną?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
jacek82 



Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 22
Skąd: Zamość



Wysłany: Czw Lis 22, 2007 18:44   Jcek82

Witajcie!!! problem istnieje nadal ale mam nowe fakty. To raczej napewno nie jest odcięcie zapłonu ponieważ silnik gaśnie całkowicie co nie występuje przy normalnym odcięciu zapłonu kiedy to silnik przekroczy ileś tysięcy obr/min.

Co ostatnio zauważyłem to to że przy zmianie biegu naprzyklad z 2 na 3 lub 3na 4 oczywiście mówię przy jeździe dynamicznej powyżej 3000 tyś obr/min kiedy wciskam pedał gazu to spodu silnik gaśnie tak jak by zabrakło mu paliwa bądz powietrza gdyby to był silnik benzynowy a nie CDT to powiedział był że to coś z przepustnicą albo mieszanką paliwa. W przypadku mojego CRSa nie mam pojęcia co może być przyczyną, nie czyściłem jeszcze tego zaworu wysokiego ciśnienia jakoś nie mam kiedy siąść do tego; dajcie znaj jak na coś wpadniecie a ja jak zdziałam to napewno napisze pozdrawiam Jacek 82
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lis 23, 2007 19:29   

Miałem identyczny przypadek sprawdziłem wszystko i nic , więc zacząłem przekładać po kolei części (metodą prób i błędów) i dopiero po wymianie wtrysków problem ustał. Identyczny objaw jak odcięcie w benzynie tyle że wcześniej , przy niższych obrotach. :?:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
jacek82 



Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 22
Skąd: Zamość



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 09:28   Witajcie

Po dłuższej przerwie okryłem coś nowego w moim roverze i ma to chyba związek z tymi "tajemniczymi" gaśnięciami mojego R75.

Mianowicie czyszcząc silnik zobaczyłem odczepiony przewód od czujnika przepływu powietrza przy filtrze powietrza prawdopodobnie odłączył go poprzedni właściciel podłączyłem go w swoje miejsce i już nie gaśnie :) ale zrobił sie mułowaty na pierwszym biegu nie ma przyśpieszenia na kolejnych jest juz lepiej ale to nie to co było wcześniej ( z odczepionym czujnikiem przepł. pow.) czy myślicie że może to być uszkodzony czujnik przepływu powietrza?? on chyba steruje dopływem powietrza w kolektorze dolotowym jak ktoś to jeszcze czyta to prosze o odpowiedz pozdrawiam Jaco.
 
 
 
mazda11 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 101
Skąd: Augustów/okolice



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 09:47   

Właśnie tak jest jak piszesz. Sprzedawca pewnie gdy kupowałeś chciał ukryć to że przepływka jest zepsuta dlatego odczepił ten przewód. Po odczepieniu przepływki auto chodzi normalnie, tylko może troche więcej palić, no i występują te objawy co u ciebie. Niestety musisz zainwestować w nowo przepływke, bo ta nie podaje odpowiedniej ilości powietrza.
 
 
 
jacek82 



Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 22
Skąd: Zamość



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 10:01   

Tak mysle sobie czy jest jakis sposób na sprawdzenie przepływki jeśli nie to kupię nową pewnie ze 200 zł kosztuje no ale mam nadzieje że to będzie to i wszystko bezie działało już ok pozdro
 
 
 
mazda11 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 101
Skąd: Augustów/okolice



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 10:04   

Jak przepływka jest uwalona to odczepiasz właśnie ten przewód od czujnika i auto powinno dostać kopa. A ty sam napisałeś, że jak podłączyłeś to autko zrobiło sie zmulone, więc to napewno przepływka. Pozdro

[ Dodano: Nie Lip 06, 2008 11:09 ]
Aha tutaj masz zamiennik z allegro za 201zł z przesyłko:
http://www.allegro.pl/ite...g_zt_t_new.html

Ja zamawiałem u tego sprzedawcy też przepływke do swojej 600-setki. I jak do tej pory wszystko dobrze działa.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 10:53   

Po pierwsze, to czemu sądzisz, że objawy które miał kolega jacek82, były spowodowane padniętą przepływką? Bo mi to na przepływke nie wygląda. Po drugie nie kupuj zamienników, bo będzie bardziej mułowaty niż z odpiętą. To wiadomo z doświadczenia użytkowników. Jeśli kupujesz to kup oryginał Bosch, tylko nowy, bo używka nie wiadomo ile wytrzyma. A tak w ogóle to przepływka nie steruje powietrzem, tylko mierzy jego masę przepływającą przez nią.
 
 
 
jacek82 



Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 22
Skąd: Zamość



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 11:10   

Uważam że powodem gaśnięcia silnika jest awaria właśnie czujnika masy powietrza bo tak to sie chyba nazywa fachowo przewód od tego czujnika był odczepiony tak jak pisałem wyżej odkąd go podłączyłem zmuliło silnik ale nie gaśnie więc raczej napewno miało to ze sobą związek ciekawy jestem czy nowy czujnik przywróci mu właściwą moc.

Co do ceny czujnika to koszt 200 zł więc nie jest zle jak wymienie to napisze czy podziałało pozdrawiam
 
 
 
mazda11 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 101
Skąd: Augustów/okolice



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 12:32   

Rowan, jakoś ja kupiłem używke i autko jeździ tak samo jak z oryginałem Bosh-a. A czemu myśle że to przepływka, to sam powinienieś sie domyśleć po objawach przed i po podłączeniu przezjacek82,
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 14:06   

Ale przepływka na 99% nie ma nic do rzeczy w sprawie gaśnięcia silnika. A jeśli chodzi o zamiennik to ty masz R600, a to jest różnica, tam nie jest Common Rail tak jak w R75. To, że te przepływki się nie sprawdzają, są naprawdę potwierdzone faktami. Kilku użytkowników już to sprawdziło i wszystkim nie działały poprawnie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] odcięcie zapłonu
Mirek3 Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Mar 27, 2013 12:28
Mirek3
Brak nowych postów [R75] PGaśnie + szarpanie powyżej 3000 obrotów
Black_Eryk Rover serii 75, MG ZT 22 Nie Sie 14, 2011 17:24
sknerko
Brak nowych postów [mg zt] odcięcie od 5 tys obrotow
Mat_Dob Rover serii 75, MG ZT 43 Czw Maj 19, 2016 09:26
Mat_Dob
Brak nowych postów [R75] gaśnie w okolicach 2000 i 3000 obr.
Piotrasek1 Rover serii 75, MG ZT 14 Czw Mar 02, 2017 23:51
MaReK
Brak nowych postów [r75] 1.8t przeladowanie ok 3000 obrotow, dlawienie
jesaj Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Sty 30, 2016 16:31
jesaj



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink