Witam.
Znalazłem pod maską kartkę z wymiany oleju i jest podany Mobil Super M 15W40. Ze stronki z danymi technicznymi znalazłem podany 10W40. Chciałbym się dowiedzieć czy mogę spokojnie jeździć na oleju 15W40 ?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lis 16, 2007 17:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Pią Lis 16, 2007 17:53
jaki jest przebieg ? , ja używam 10w40 we wszystkich autach , pełen syntetyk można lać jak silnik jest w bardzo dobrym stania myśle że tak do 100 tyś , a potem przejść na pół syntetyk
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Przebieg tylko 60 tyś. i dodam że to silnik benzynowy a nie disel, choć słyszałem że niekture modele nadają się nie do wszystkich typów silnika jak np. disel.
Ostatnio zmieniony przez keraj83 Pią Lis 16, 2007 17:59, w całości zmieniany 1 raz
Jeżeli proponujecie przejście na pół syntetyk 10W40 to mogli byście polecić jakiś lepszy olej z tego gatunku?
I czy moja obecna jazda na 15W40 może mieć wpływ na dziwną pracę silnika? Mam tu na myśli odgłosy przypominające jakiś zgrzyt i nierówne brzmienie przy większej prędkości.
Cooo?? 60 tyś. km i mineralny olej a co za baran to wlał Przejście z minerala na półsyntetyk może byc problematyczne. W trakcie eksploatacji powinno się przechodzić od syntetyku do półsyntetyku a potem ewentualnie podkreślam ewentualnie na mineral inaczej mogą byc problemy z braniem oleju
Właśnie co za baran to wlał (a może nie miał innego oleju w warsztacie tylko taki?). Mam nadzieję że po wymianie oleju z Mobil Super M 15W40 na jakiś półsyntetyk (chciałbym kupić porządny olej) wszystko wróci do normy, bo silnik jakoś dziwnie pracuje (chodzi mi o odgłos) a nie jest w ogóle mułowaty. Jeżeli przejście z minerala na półsyntetyk może być problematyczne to czy powinienem wiedzieć coś więcej zanim się za to zabiorę? Jeżeli ktoś ma jakieś dobre rady to serdecznie poproszę o nie.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Lis 18, 2007 17:18
Poprostu wlej półsyntetyk i po sprawie , przy tym przebiegu nic mu nie grozi , to nie są starej generacji silniki (typu Polonez) u mnie wszystkie zalewam 5W/30 i nie ma problemów (nawet przy przebiegach 200 tkm)
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Ja bym tu wogóle nie panikował, tylko wlał półsyntetyk 10W40.
A co do mineralnego, to jeśli tylko trzyma odpowiednie normy i jest dobrej firmy to też bym się nie przejmował.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Mam obecnie olej mineralny Mobil Super M 15W40. Nie ma żadnych wycieków. Niepokoi mnie tylko odgłos pracy silnika. Silnik aż warczy, z tym, że silnik nie jest mułowaty ale strasznie głośno chodzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum