Wysłany: Nie Lis 25, 2007 19:20 [R200 2.0 Di 86km] czy jest w nim kontrolka check engine ?
Szukałem na forum ale nie znalazłem , czy w tych silnikach występuje kontrolka a jeśli tak to czy po przekręceniu kluczyka powinna się zaświecić na chwilke czy dopiero przy jakims błędzie?? sprawdzałęm zegary i w miejscu kontrolki jest sprawna żarówka.
I przy okazji z ciekawości zapytam za co odpowiada komputer w tym silniczku ? czym steruje ? czujników zbyt wielu tu nie ma , pompa mechaniczna wiec od czego on jest
Ostatnio zmieniony przez giewu Nie Lis 25, 2007 21:58, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 25, 2007 19:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Nie Lis 25, 2007 21:57 Re: [R200] 2.0 Di 86km - czy jest w nim kontrolka check engi
chudson napisał/a:
...czy w tych silnikach występuje kontrolka a jeśli tak to czy po przekręceniu kluczyka powinna się zaświecić na chwilke czy dopiero przy jakims błędzie?? sprawdzałęm zegary i w miejscu kontrolki jest sprawna żarówka...
jak najbardziej występuje ... jeśli się nie mylę powinna zaświecić się w momencie włączenia zapłonu, zdiagnozować układ i zgasnąć ...
jej ewentualne pojawienie się podczas pracy silnika oznacza błąd, którego sposób znalezienia i wyjaśnienie "wymigane" jest na naszej stronie głównej
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
OK dzięki za informacje. To że komputer nie wymiguje (samodiagnozuje) błedów w tym akurat silniczku to już wiem ale jeśli kontrolka ta powinna się zapalać po przekręceniu stacyjki a żarówka NAPEWNO jest sprawna to może któryś z szanownych kolegów podpowie gdzie szukać usterki
A co do sterowania komputera to oczywistym jest że skoro są to musi pobierać sygnały z czujników temperatur i przepływomierza ale do czego obliczania mu te sygnały potrzebne są W benzyniakach przepływomierz + lambda plus kilka innych czujników pozwalają sterować zapłonem i mieszanką a w tym przypadku??
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Nie Lis 25, 2007 23:16
sygnał między innymi jest po to aby kierowca wiedział że coś jest nie tak z czujnikiem i należy go zbadać , oraz dla serwisu aby można sprawdzić parametry pracy silnika.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
W Di też są potrzebne sygnały typu przeplyw powietrza i jego temperatura czyli masa powietrza zasysanego, temperatura silnika, temperatura paliwa, prędkość obrotowa i parę jeszcze innych sygnałów z których wyliczana jest m.innymi ilość paliwa, moment wtrysku itp.
U mnie w 420D (nie wiem jak jest w R2xx - silnik w koncu ten sam) kontrolka jak najbardziej zapala sie po wlaczeniu zaplonu i gasnie chyba chwile po tym.
R-200 napisał/a:
W Di też są potrzebne sygnały typu przeplyw powietrza i jego temperatura czyli masa powietrza zasysanego, temperatura silnika, temperatura paliwa, prędkość obrotowa i parę jeszcze innych sygnałów z których wyliczana jest m.innymi ilość paliwa, moment wtrysku itp.
W Di jest to potrzebne.
A swoja droga zastanawiam sie - moze zle mysle i zaraz bede blotem obrzucony - ze w silniku 86km, ktory ma mechaniczna pompe chyba przeplywomierz i pewnie pare innych czujnikow jest zupelnie zbednych.
No jasne że sygnały sie przydają z różnych czujników tylko po co przy mechanicznej pompie wtryskowej
ten komputer to może i sie przyda jeśli auto bogate do sterowania poduszkami , absem , kontrolą trakcji itp (napewno do immo ) ale w pracy samego silnika to chyba zbędny jest ?
Zastanawia mnie tylko po co by ładowali przepływomierz skoro do niczego nie przydatne sa jego odczyty ....... gdzieś musi być to wykorzystane. ide oblookać pod maską dokładnie przewody
I jak z tą kontrolką , mrygać błędów nie mryga ale czy zaświecać się powinna chociaż w przypadku błedu chyba pójde odłącze przepływomierz - jeśli ma sie zaświecać to powinna wykryć brak sygnałów
Cytat:
po pierwsz trzeba wyjaśnic, czy to auto ma elektronicznie sterowana pompę bo oznaczenie Di kłóci sie z mocą 86KM
No możei to nie jest Di - sugerowałem sie danymi z podstrony z danymi do roverka 200 gdzie są wyszczególnione 2 diesle : Di 86km i SDi 105km . teraz w FAQ przeczytałem ,że troszke inaczej oznaczenia sie mają. - Mi w dowód rejestracyjny wpisali spece 2.0 TDI jak widać najbliższe im są vw i w innych oznaczeniach sie nie znają
hmm nie odłączałem przepływki bo nie chciało mi sie ale zauważyłem ze kontrolka sie zaświeca , lecz rzadko. tak jak świece żarowe po wyłączeniu zapłonu trzeba poczekać dłuższą chwilę by znowu sie zapaliła po przekręceniu kluczyka dlatego wcześniej jej nie zauważyłem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum