Forum Klubu ROVERki.pl :: [R618] Hamulec ręczny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R618] Hamulec ręczny
Autor Wiadomość
Andrz 



Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 37
Skąd: Piotrków Tryb/ Łódź



Wysłany: Pon Lis 26, 2007 14:27   [R618] Hamulec ręczny
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998

Hamulec ręczny bardzo słabo hamuje. Nie ma mowy o zablokowaniu kół nawet na śniegu. Jak postawie auto z górki i zaciągne do samego końca hamulec to różnie ledwo utrzymuje auto (czasami zjeżdza samochód, zależy od nachylenia). Co zrobić, żeby poprawić ręczny? Jakieś typowe problemy może sa?? Auto niedawno kupione, ale klocki wyglądają na praktycznie nowe... Gdzie szukać powodu problemu?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 16:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 26, 2007 14:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Wto Lis 27, 2007 11:03   

Przede wszystkim sprawdzić naciąg linek. Ponoć najprościej wyjąć popielniczkę w środkowym tunelu i tam kręcić, choć ja bym wyjął cały środkowy tunel... :rotfl:
A jak nie to kupić zestawy naprawcze i próbować rozbierać cylinderki, wyczyścić i złożyć...
O ile pewne mechanizmy w środku się nie zużyły (a znam taki przypadek). A jeśli tak będzie to raczej tylko wymiana całych cylinderków bo z tego co wiem to części składowych nie da się kupić.
 
 
Andrz 



Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 37
Skąd: Piotrków Tryb/ Łódź



Wysłany: Wto Lis 27, 2007 12:17   

Linke próbowałem podciągać ale skutków żadnych :neutral:
Myślę, że rzeczywiście trzeba to rozebrać wyczyścić i złożyć (ewentualnie wymienić elementy które się da i są w zestawach naprawczych) i powinno być lepiej, bo hamulec jako taki działa tyle że słabo.
Orientujesz się może gdzie kupić taki zestaw naprawczy i co w jego skład wchodzi??
Dzięki za pomoc!
 
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Wto Lis 27, 2007 12:51   

Ja kiedyś coś takiego robiłem na zestawach naprawczych Frenkit. Dostępne w Tomateam:
http://www.tomateam.pl/sk...hamulcowy&c=543
Niestety w zestawie naprawczym są właściwie same gumki i uszczelki. Nic więcej raczej nigdzie nie kupisz... Ale jest nadzieja, że po wyczyszczeniu i rozruszaniu tych wszystkich elementów będzie działać tak jak trzeba.
Tylko ostrzegam, że to strasznie nieprzyjemna i niewdzięczna praca...
 
 
Andrz 



Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 37
Skąd: Piotrków Tryb/ Łódź



Wysłany: Wto Lis 27, 2007 13:29   

Wielkie dzięki. Powalczę, może się uda! Ten zestaw naprawczy jest na jeden zacisk (czy na 2 strony), bo nie wiem ile sztuk zamówić?
 
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Wto Lis 27, 2007 13:40   

Ten zestaw jest na jedną stronę więc będziesz potrzebował 2. A przy okazji płyn hamulcowy do odpowietrzania. I jakby co to Rave podaje kolejność odpowietrzania: prawy tył, lewy przód, lewy tył, prawy przód z tego co wyczytałem ale nie jestem tego pewien.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 03, 2007 12:37   

Andrz, ręczny już sprawny?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Andrz 



Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 37
Skąd: Piotrków Tryb/ Łódź



Wysłany: Pon Gru 03, 2007 13:17   

Nie miałem kiedy się za to zabrać (Andrzejki hehe :mrgreen: )
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 03, 2007 14:40   

ZTCW to cylinderki i reparaturki nie mają nic współnego z ręcznym - ręczny działa z linek.

Miałem tak samo - tylne zaciski wymienione na używane, ale sprawne i z małym przebiegiem, wyczyszczone i nasmarowane przy montażu, linka podciągnięta i nadal słabo hamował.
Oddałem go Mariuszowi_418 na regulację zaworów i, tak przy okazji ;) to zrobił - teraz ręczny to mam żyletę (chyba MaRKowi zrobił to w jego obecności w 214i i zajęło to chwilę), tylko nie chciał powiedzieć jak to się dokładnie robi, bo w końcu z tego żyje - i tak nam bardzo wiele rzeczy podpowiada i pomaga. :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Pon Gru 03, 2007 15:50   

maciej napisał/a:
ZTCW to cylinderki i reparaturki nie mają nic współnego z ręcznym - ręczny działa z linek.

Tak i nie tak. Działa z linek i reparaturki to akurat niewiele zmienią (a właściwie nic w tym temacie), ale jak się rozbierze cylinderek i powyjmuje elementy które są pod tłoczkiem to tam też jest schowana prawda o ręcznym. Trzeba wyczyścić i na wierzchu i w środku. O ile wszystko jest w stanie takim jak powinno być...
 
 
Andrz 



Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 37
Skąd: Piotrków Tryb/ Łódź



Wysłany: Wto Gru 11, 2007 22:57   

Pojechałem do Mariusza418, pół godzinki i ręczny chodzi jak nowy. Polecam jego usługi wszystkim którzy mają jakikolwiek problem ze swoim roverkiem. Przy okazji dowiedziałem się jak rozwiązać kilka innych problemów- na każde moje pytanie czekała gotowa i fachowa odpowiedz. Polecam jeszcze raz.
PS. Jak mogę dodać punkcik "Pomógł" Mariuszowi? Dopiero gdy wypowie się w moim wątku??
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Gru 11, 2007 22:58   

Andrz napisał/a:
Dopiero gdy wypowie się w moim wątku??
Tak ;)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 12, 2007 09:47   

Andrz napisał/a:
PS. Jak mogę dodać punkcik "Pomógł" Mariuszowi? Dopiero gdy wypowie się w moim wątku??

Gdyby się częściej wypowiadał to od grupy warszawskiej miałby więcej "pomógł" niż piter34 ;) , ale Mariusz jest tak zarobiony, że rzadko tu zagląda.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Zubek 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 133
Skąd: Gdańsk-Kowale



Wysłany: Nie Lis 02, 2014 11:25   

Dajcie jakiś namiar na Mariusza_418.
Zwariować można z tym ręcznym! :evil: Jestem gotowy pojechać do niego z Trójmiasta!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [620 SDI] Hamulec Reczny - co to jest?
maxtczew Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Sty 15, 2014 20:08
szafa
Brak nowych postów [R600] Hamulec ręczny
Nie zapieczony a nie działa
przemek199 Rover serii 600, Honda Accord 9 Sob Lut 13, 2010 11:13
sTERYD
Brak nowych postów [R620] Hamulec ręczny
przemo191180 Rover serii 600, Honda Accord 11 Wto Lis 03, 2009 16:15
mcteusz
Brak nowych postów [R620] Hamulec ręczny ?
maG_xx Rover serii 600, Honda Accord 41 Wto Lis 04, 2014 22:21
zuber84cool
Brak nowych postów [R600] Hamulec ręczny ?
maG_xx Rover serii 600, Honda Accord 3 Pon Maj 18, 2009 20:02
maG_xx



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink