Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994
witam, ostatnio zakupiłem komplet klocków na tyl samochodu po zdemontowaniu starych stwierdziłem ze jeden z cylinderków stanoł, uległa zniszczeniu gumka która zabezpiecza sworzeń, zakupiłem nowe dwa komplety naprawcze oraz jeden sworzeń bo był pordzewiały.
Do tego przetoczyłem jedną tarcze bo były na niej wżery i była troszeczke krzywa.
po założeniu wszystko ok tylko tylko ręczny bardzo słabo trzymał po maxymalnym naciagnięciu. Po tygodniu stwierdziłem ze musze przetoczyć też drugą tarcze, przetoczyłem skręciłem wszystko i jeszcze gorzej bo ręczny juz wcale nie trzyma !
Sprawdzałem na cylinderakach recznie sworzen jest wypychany, nowe gumki, klocki, tarcze przetoczone a recznego nie ma !?
Zastanawia mnie tylko czy sworzeń nie za daleko wkręciłem jak zakładałem zacisk na tarcze, bo musiałem go cofnąć bo sie nie mieścił na klockach, jak myślicie ?
oczywiście podciągnąłem ją nawet do takiego stopnia ze juz na ząbki nie chce zaskakiwać, a nie hamuje dalej ?
Gdzieś widzialem na forum wypowiedz ale teraz nie mogę znaleźć, ze pompuje się pedał hamulca na wyłączonym silniku a poźniej zaciaga reczny czy cos takiego..
Witam .postapiles zgodnie z instrukcją naciągania ręcznego
1;odpiąć obie linki od regulatorów
2.popompowc pedałem tak ze 3 razy
3.poluzować linke pod [podlokietnikiem
4.rozruszać jesli jest taka potrzeba samoregulatory
5.podpiąć linki sprzwdzić reczny ewentualnie podkrecic
jak to nie zadziala to czyszczenie tłoczków i samoregulatorów
tłoczki chodzą bardzo dobrze ! założone nowe zestawy naprawcze, sam recznie sie bawiłem i patrzyłem czy wypycha sie.
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz bo nie są jeszcze w 100 % odpowietrzone chamulce, czy moze być taka przyczyna ?
Brak odpowietrzenia na pewno morze odznaczac sie brakiem recznego jaki nożnego
1.odpowietrz
2.sprawdz dzialanie
najważniejsze ja podczas wymiany klocków poluzowałem tylko linke obie wisialy luzno a recznego niebyło ważne jest odpięcie linek z zacisków aby samoregulatowy wróciły na swoje miejsce. Po tej operacji po podpięciu linek mimo calkowitego (3-4gwinty)do konca sruby w kabinie linki byly tak napiete ze musiałem odkręcic prawie do tego momentu srube kabinowa ze bałem sie ze spadnie i nie dam rady jej zalozyc teraz reczny idzie bardzo delikatnie ale hamowanie zaczyna sie od 2 ząbka na 4 auto staje
Ale oczywiście ja nie napisałem że tak ma być,napisalem żę od 2 zaczyna sie hamowanie na 4 auto wyrażnie zaczyna zwalniac i sie zatrzymuje nie używam ręcznego do wariactw .ale przy testach po wymianie klocków czyszczeniu i regulacji zacisków taki byl efekt na chwile obecną auto (ręczny)zatrzymuje pojazd gdzieś w połowie pracy dzwigni ręcznego nie wiem ile jest to ząbków wiadomo jest że klocki musza sie ulożyc i w międzyczasie wskazane jest aby podregulowywac linki od czasu do czasu .Poprostu po poście wywnioskowalem ze kolega ma jakies pojęcie o mechanice skoro sam rozbieral i czyścil zaciski
hamulce są , ale jeszcze nie taki jak byc powinny. 2 razy juz odpowietrzałem po przejechniu kilku kilometrów, i za kazdym razem jeszcze było powietrze. W zeszłym sezonie jak wykręciłem cilinderki całkowicie to musiałęm kupić pompe nową bo sie nie dało odpowietrzyć!
Czekam na kumpla i biore sie za powtórne odpowietrzanie, linki juz wypiete z cylinderków zobaczymy czy sprawdzi sie wyżej opisany sposób
Pomogło odpowietrzanie, 2 razy poszło jeszcze powietrze z lewego koła.
Założyłem linki i koła stoją. jedna linka jes tak jak by bardziej wyciągnieta. Podczas zakładania linek było to widać, musiałem poluzować po popielniczka linke aby założyc drugą linke na cylinderek.
nie naciagałem go jeszcze dobrze aby się klocki dobrze dotarły
siema977 podejrzewam że wtedy masz lekko podciągnięty ręczny który do końca nie odbija
karino mam fotorelacje z wymiany i naprawy ale żaden z Administratorów nie odpowiedział na mojego meila nie jest to moja fotorelacja może dlatego ale niema autora i waży 32mb
karino, 282mm byly w 623, 620Ti
U Ciebie sa 262mm, ale tutaj mowimy o przednich hamulcach.
Z tylu sa takie same w kazdej 600.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Czesc mam problem z recznym w moim roverku 600.Reczny nie dzialal wiec wziolem sie do roboty podnioslem tyl,zdiolem oslony wyczyscilem napinacze [sprezyny],poluzowalem linki pod lokietnikiem,prubowalem odczepic z tylu od napinaczy i wtedy zaczely sie schody.Okazalo sie ze sa zamontowane na srobki i nie mozna ich odkrecic uzywalem wd40,nie chcialem ich obcinac bo nie mam nowych.Wiec ograniczylem sie do dokladnego oczyszczenia i rozruszania napinaczy podciagniecia recznego w kabinie.Kiedy skaczylem reczny zaczol troche pracowac ,kiedy wciskam pedal hamulca i zaciagam reczny to trzyma.Prosze o pomoc moze trzeba wy mienic linki bo sa juz stare.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum