Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam
Postanowiłem zalać nowym płynem chłodzącym mojego diesla.
Nie wiem jak do końca opróżnić układ chłodzący. Po zdjęciu dolnego węża z chłodnicy "wylatuje " jedynie 4 z 8 litrów cieczy (wiem bo wcześniej demontowałem chłodnicę).
Reszta zostaje w płaszczu silnika. Jak pozbyć się reszty?
Chciałem już dokonać "połowicznej" wymiany bo niektóre płyny można mieszać, ale jednak chciałbym zrobić to po ludzku
Jeśli ktoś "przerabiał" wymianę to proszę o sugestie.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 29, 2010 01:37, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 21, 2007 21:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Argail to wcale niegłupie bo miałem tak zrobić i nawet kupiłem koncentrat aby po zmieszaniu wyszło -37 C. Ale dobrze wiedzie gdzie ten korek. Poza tym na opakowaniu płynu zaznaczono aby nie wlewać nierozcieńczonego płynu do układu.
Khmm ... Wiesz ... ja płukałem wodą (duuuużą ilością - ze szlaucha) a później .... że tak powiem - wydmuchałem ją i wlałem płyn
Silnik chodził, ja lałem wodę, pompka ją wypychała i tak kilka minut, następnie przyłożyłem końcówkę swego otworu gębowego do wlewu zbiorniczka płynu i dmuuuuuuchałem
Jak już nie dawałem rady, w sukurs przyszedł mi stary odkurzacz do którego tylnej końcówki przyczepiłem rurę odkurzacza, a tę samą do wlotu zbiornika płynu.
Dmuchanie rzecz jasna odbywało się na wyłączonym silniku (samochodu - nie odkurzacza .
Później już tylko montaż - w sensie nałożenia rur - wlanie płynu, zapłon silnika i sukcesywne dolewanie płynu w miarę jak pompka rozprowadzała go po systemie.
Ot i cała filozofia
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ja może mam łatwiejszy i zajmujący mniej czasu ale nie che mi się opisywać.
Oj nieładnie, nieładnie . A gdyby tak ktoś odpisał na Twój problem Rowan ?
Wiesław B. napisał/a:
Jak znajdę korek na silniku to napiszę.
Jest w silniku korek - dokładniej wkręt (klucz imbusowy). Od strony ściany grodziowej - mniej więcej w połowie wysokości silnika, bliżej lewej strony (niestety nie mam fotki). Przez ten otwór wylatuje ok 1-1, 5 litra płynu.
Ja po wykręceniu tego wkręta przystawiłem ... sprężarkę do otworu odpowietrzającego w wężu webasto i to opróżniło instalację. Po tym zabiegu weszło ok 7-7,5 litra nowego płynu więc zabieg był skuteczny.
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Wto Gru 04, 2007 15:14
Marian_K napisał/a:
Ja po wykręceniu tego wkręta przystawiłem ... sprężarkę do otworu odpowietrzającego w wężu webasto i to opróżniło instalację. Po tym zabiegu weszło ok 7-7,5 litra nowego płynu więc zabieg był skuteczny.
Dzięki za pomoc
Nie miałem czasu wcześniej napisać ale w niedziele wziąłem się za Rave i znalazłem opis (sądzę, że to właśnie te miejsce) w temacie "Cooling System - M47R".
W załączeniu wycinek z pdf-u ale nie wiem jak będzie wyglądał w poscie bo w podglądzie wygląda tragicznie, widzę tylko "3" kolorowy obrazek. Czas na wymianę płynu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum