Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam,
chcę stanąć przed wyzwaniem zdjęcia samemu boczka (drzwi od strony pasazera).
Czy ktos ze zorientowanych moze podpowiedz mi, jak sie do tego zabrac i w jakiej kolejnosci zeby niczego nie polamac i nie pocharatac?
W R200 mialem z tym do czynienia prawie co tydzien wiec juz wiem, a tu nie wiem zupelnie nic
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Gru 04, 2007 09:47
Nawiasy, MaRecKi, nawiasy
Oj leniwcu :
[ Dodano: Wto Gru 04, 2007 09:49 ]
mignone napisał/a:
Ja przy podobnych objawach doktoryzowałam się ze ściągania osłonek drzwi. W moim przypadku szyba zsunęła się z prowadnicy.
Sposób ściągnięcia osłonki jest bardzo prosty - najpierw kalmka (trzeba lekko podważyć zewnętrzną obudowę i odkręcić. Wsadzając rękę w otwór po klamce (żeby przytrzymać listwę) trzeba delikatnie podważyć sterowniczek otwierania szyb, wyciągnąć go równie delikatnie a nastepnie włożyć do powstałego otworu. Cała reszta jest na tzw. wcisk - więc najlepiej podważyć lekko u dołu i powoli od góry do dołu listwę odgiąć (dzyndzelek zamknięcia drzwi może jedynie przeszkadzać, ale na czas zdejmowania obudowy można przestawić zamek np. śrubokrętem w pozycję "zamkniętą" i kląć na wyjący alarm ). Z odrywaniem listwy radzę ostrożnie, mocowania lubią się "wyrabiać" i listwa potem odchodzi przy mocniejszym trzaśnięciu drzwiami. Nie jestem pewna, ale chyba u dołu jest przymocowana za pomocą dwóch śrubek, które oczywiście trzeba odkręcić przed zdejmowaniem osłony
Moje wyjaśnienie może być nie do końca precyzyjne, ponieważ robiłam to już jakiś czas temu, ale mniej więcej tak to się przedstawia...
Powodzenia
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Wto Gru 04, 2007 09:54
zaczni od zdjęcia klamki, potem zaczni podwarzać tapicerkę od dołu ostrożnie jak będziesz miał dół podwarzony to walni ręką od dołu ku górze i tapicerka wyjdzie.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Juz poprawilem.
Ten opis jest dla mnie nie zrozumialy
Potrzebuje w punktach i na co zwracac uwage
[ Dodano: Wto Gru 04, 2007 09:59 ]
PHJOWI napisał/a:
zaczni od zdjęcia klamki, potem zaczni podwarzać tapicerkę od dołu ostrożnie jak będziesz miał dół podwarzony to walni ręką od dołu ku górze i tapicerka wyjdzie.
O to cenna informacja, ale czy on sie trzyma na jednej srubce? Nie musze rozbrajac chwytaka do zamykania drzwi (jak w R200)? Ile to ma srubek i gdzie... jest zimno i moje ogledziny mogly nie byc dokladne Ale wiecie, jak juz pojde to chce miec baze wiedzy ogromna na ten temat, dlatego musze poznac wszystkie tajniki
Dzieki.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Wto Gru 04, 2007 10:05
tak czyma się na jednej srubce jest pod małą zaślepką we wnęce klamki. żeby wyciągnąć cały element czyli klamkę trzeba ją odkręcić potem przesunąć w lewo ku drzwiom pasażera, następnie pociągnąć do siebie i powinna wyjsć
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
No to masz w punktach:
1. odkręcasz nawiew powietrza - 1 wkręt
2. odkręcasz klamkę - 1 wkręt za plastikową zaślepką
3. podważasz nożem regulator szyb i lusterek, wysuwasz go, odpinasz złącza elektryczne
4. rozpinasz zatrzaski dookoła tapicerki (załącznik - kolor zielony)
5. zsuwasz tapicerkę do góry - z mocowania rączki (załącznik - kolor czerwony), jednocześnie odciągając dolne zatrzaski od drzwi
Zatrzaski są strasznie mocne, i z reguły któryś "pada", więc trzeba będzie dokupić "zamienniki" w motoryzacyjnym u pana Józia.
Pierwszy raz jest kłopotliwy - następne zdjęcie tapicerki zajmie Ci ok 5 minut
Jakby co to pytaj, albo przyjeżdżaj do mnie do Siedlec - służę pomocą. Niestety trochę wolnego będę miała dopiero po nowym roku, bo na razie to i na forum nie bardzo mam czas :-( .
Pozdrawiam!
Planuję wybrać się na Bemowo w najbliższą niedzielę, ale na razie nie mówię głośno, bo z planami to różnie u mnie bywa ... niestety :-(
[ Dodano: Wto Gru 04, 2007 10:17 ]
W sumie to możesz podjechać do mnie do pracy - przecież to rzut beretem od Ciebie, ale na powietrzu to trochę chłodno teraz coś robić ...
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
odkręcić wszystkie śruby potem odciągnąć do siebie brzeg żeby plastikowe kołki wyszły a potem lekko do góry i do siebie i schodzi elegancko bez uszkodzeń
wszystkie punkty zaznaczone, z tych zaznaczonych na czerwono trzeba zdjąć unosząc do góry i brakuje zaznaczonej śrubki w klamce.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
odkrecasz sruby i sciagasz na sile.Jest zakladany za wciski.Jak juz Ci troche odejdzie to odpinasz od tylu linke otwierania od srodka.Nie napisales ktory boczek.Przednie maja chyba 2 sruby a tylni 1
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Nie musisz zdjemowac klamki.Odkrec ja tylko to wyjdzie Ci tylem jak nie chcesz zostawiac jej w boczku.Nie zdejmuj tej chromowanej obwodki bo polamiesz najprawdopodobniej zaczepy.Nie pamietam juz dokladnie ale jak odkrecisz 1 srube w klamce to powinna wyjsc od tylu jak boczek "wyrwiesz" z drzwi.Sa wciski dookola i metalowy duzy wcisk za podlokietnikiem i jego pozniej ciezko wcisnac....trza walic w podlokietnik
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum