Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Wymiana paska rozrządu część 2
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Wymiana paska rozrządu część 2
Autor Wiadomość
greg_szczytno 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 277
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 06, 2007 08:06   [R416] Wymiana paska rozrządu część 2
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Pozwolę sobie na kontynuację mojego wcześniejszego posta http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=20685

Ok no to zaczynajmy ten opis wymiany paska rozrządu oraz pompy wody i uszczelniaczy.

Kilka słów prologu – nie jestem mechanikiem więc mogę coś nakręcić, kolega sąsiad z którym robiłem ten remont naprawiał auta przez 7 lat tak więc bardziej słuchałem to co on tłumaczył.

Zacznijmy od przedstawienia głównego bohatera.
Poniżej mój ROVER 416 Si. Wersja 111 KM silnik serii K 16 valve DOHC. Rocznik auta 1996.


Dalej idąc tak wygląda silniczek po podniesieniu maski.

No i obudowa rozrządu.

Mamy zająć się rozrządem, a więc stojąc przodem do auta - lewą stroną silnika (na zdjęciu kolor czerwony – obudowa rozrządu). Do tej pory było proste :D .

Może na rozpoczęcie parę spostrzeżeń:
• rozbieranie rozrządu nie jest może skomplikowane technicznie raczej bardziej należy zwracać uwagę na jakość tzn. pośpiech niewskazany, do tego bardzo ważna precyzja.
• jeżeli chodzi o czas to zajęło nam to całą sobotę ( od 9 do 18), ale oprócz tych części wymieniłem od razu płyn chłodzący z całego układu i olej oraz filtry – do tego były oczywiście chwile na papieroska (sąsiad pali :/ ) obiadek, itp.

ETAP PIERWSZY – zakup części.

Pompa wody VKPC 87401 – cena 105,67 zł
Pasek rozrządu BOSCH 1987949442-PB9442 (1144 mm, szer. 23, 143 zęby) – cena 91,24 zł
Rolka napinająca z napinaczem ręcznym R5310075-531-007510 – cena 115,09 zł