Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zmiana komputera
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zmiana komputera
Autor Wiadomość
potrolu 




Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Międzyrzec Podlaski



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 12:09   [R75] Zmiana komputera
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

witam wszystkich
mam pytanko czy za niewielką moc 116km w moim Roverku odpowiada komputer i czy jakbym sobie kupił kompa od BMW np takiego
http://moto.allegro.pl/it...0d_okazja_.html
to bym miał 136km , a i jeszcze czy coś trzeba przestawiać czy wystarczy tylko przepiąć kostki ??
pozdro
_________________
PoTrolu
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 29, 2010 01:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 08, 2007 12:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 13:01   

Wprawdzie pojawiają się tu na forum opinie, że silnik 116 i 135 koni to ta sama jednostka ale wg mnie nie do końca... W danych technicznych zauważyłem, że ten mocniejszy ma mniejszy stopień sprężania. Dzięki temu można bezpiecznie podnieść ciśnienie doładowania i tym samym moc i moment obrotowy. Nie wiem jak uzyskano zmianę stopnia sprężania - możliwe są zmiany w głowicy lub tłokach.
Tak więc podnoszenie mocy tego silnika nie jest wcale tak proste i oczywiste :!:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 18:46   

Tylko zauważ że ten sam silnik co był w BMW(131 km)był montowany w tym samym czasie w R75 i miał 116 km. Zmieniony był tylko komputer silnika (moc silnika była ograniczona inną mapą wtrysku).
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 19:35   

silnik m47 mają moc zdławioną komputerem, ponieważ ten sam silnik jest w freelanderze i ma moc tylko 112 km . Wszystko zależy od map , tak jak mówił rowan
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
tommsz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 169
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 20:29   

a można do tego komputera wgrać inne mapy wtrysku, bez jego wymiany?
_________________
Tomek
 
 
 
marekpiwonski 



Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 5
Skąd: TREDEGAR



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 20:33   

Można.
 
 
tommsz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 169
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 20:58   

A wiesz może kto to potrafi zrobić?
_________________
Tomek
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 21:52   

za okolo 700zł potrafi to zrobic jeden koles w Łodzi, sam u niego bylem i na tym wlasnie to polegalo (zmiana mapy wtrysku, doladowania i czegos tam jeszcze). Poczytaj tutaj http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=19515 (namiary moge przeslac Ci na PW jesli chcesz :smile:
 
 
 
potrolu 




Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Międzyrzec Podlaski



Wysłany: Nie Gru 09, 2007 09:48   

a co powiecie o tym ??
http://www.allegro.pl/ite...rbox_rover.html
_________________
PoTrolu
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Nie Gru 09, 2007 12:29   

Bardzo ostrożnie bym podchodził do tematu. Jak widać gość ściemnia już od samego początku podając zawyżone przyrosty mocy i momentu obrotowego...
Z tego co wiem to power-boxy są stanowczo gorszym rozwiązaniem niż przeprogramowanie kompa.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Gru 09, 2007 13:13   

lamer, zgadzam się z tobą, bo za nie wiele więcej masz chiptuning z prawdziwego zdarzenia.
 
 
 
potrolu 




Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Międzyrzec Podlaski



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 10:40   

hmm
to chyba będę musiał się wybrać do Łodzi a mam trochę daleko bo jakieś 330 km
_________________
PoTrolu
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 11:49   

lamer napisał/a:
power-boxy są stanowczo gorszym rozwiązaniem niż przeprogramowanie kompa
Ja mam trochę inne zdanie. Gdyby do takiego power-boxa doprowadzić sygnały od wszystkich potrzebnych czujników (uwzględnianych przez komputer podczas obliczania parametrów sterujących silnikiem) to czym taki power-box różniłby się od zmiany map komputera? Niczym - power-box dokonywałby obliczeń "w locie" i oszukiwał komputer sterujący, który sterowałby inaczej silnikiem.
Takie rozwiązanie jest propagowane na angielskim forum i z opinii użytkowników wynika, że bardzo się sprawdza.
Oczywiście to, co pokazuje zdjęcie na wspomnianej aukcji - to jakieś nieporozumienie - jedna wtyczka to cały power-box? Na moje oko to ... zwykły rezystor w czarnej obudowie "oszukujący" sygnał z przepływomierza, ale pewności nie mam...

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 10, 2007 13:47   

Cytat:
Wprawdzie pojawiają się tu na forum opinie, że silnik 116 i 135 koni to ta sama jednostka ale wg mnie nie do końca...

Do końca. W EPC niezależnie od rocznika modelowego jest to jeden i ten sam silnik.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 14:35   

330km, ja mialem 315 o ile pamietam ale wez pod uwage powrot... to jeszcze wieksza przyjemnosc jazdy niz dotychczas :mrgreen:
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 15:04   

piter34 napisał/a:
Cytat:
Wprawdzie pojawiają się tu na forum opinie, że silnik 116 i 135 koni to ta sama jednostka ale wg mnie nie do końca...

Do końca. W EPC niezależnie od rocznika modelowego jest to jeden i ten sam silnik.

No to czym wytłumaczysz podawaną także na stronie roverki.pl różnice w stopniu sprężania 19,5 dla 116KM i 18,0 dla mocniejszej jednostki?
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 15:06   

A czy ty nie uważasz że stopnia sprężania nie da się zmienić komputerem :???: :neutral: :?:
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 15:07   

Rowan napisał/a:
A czy ty nie uważasz że stopnia sprężania nie da się zmienić komputerem :???: :neutral: :?:

Uważam, że nie!
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 15:09   

Nie będę się kłócił bo tego też nie jestem pewien, ale wiem napewno że CDT i CDTI to ten sam silnik tylko z innym kompem :idea: :!: :!:
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 15:11   

Tak jak napisałem - jeżeli różnią się stopniem sprężania to jest jakaż różnica! Być może to np. tylko grubsza uszczelka pod głowicą albo wyżłobienie w tłokach. No chyba, że podawane dane o stopniu sprężania są nieprawdziwe :(
I jeszcze jedno! Gdyby było tak jak piszesz, to dlaczego "tunerzy" podają różne moce osiągane po tuningu przez te dwa silniki?
Ostatnio zmieniony przez lamer Pon Gru 10, 2007 15:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zmiana języka komputera - IPK
michal07 Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Lut 23, 2012 18:21
zwierzak
Brak nowych postów [R75]Zmiana koloru wyświetlacza komputera
kosaaro Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Sty 05, 2014 17:05
stazaj88
Brak nowych postów [R75]Reset błędu komputera, zmiana temperatury z fahrenheita
k0nkretny95 Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Lip 12, 2019 01:32
R75
Brak nowych postów [R75] Test Komputera
cichy0928 Rover serii 75, MG ZT 13 Pią Gru 03, 2010 13:30
darianp
Brak nowych postów [R75] Wyświetlacz komputera
kerbi Rover serii 75, MG ZT 134 Sob Gru 14, 2019 22:09
R75



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink