Typ: D Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam. Dostałem w swoje ręce Rovera 420d z 1996r. Problem mam taki: Jak dodaję gazu to przy 2000 obrotów się dławi, jak puszczę gaz to telepie silnikiem we wszystkie strony i niebieski dym z rury, jak silnik jest nierozgrzany, to ma dużo mniej mocy. Mam też problem z odpaleniem go rano. Wielkie dzięki za wszelkie wskazówki, i podpowiedzi. Pozdrawiam. Piotrek
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 01, 2011 19:04, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 05, 2007 13:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam. Wymieniłem świece żarowe. Okazało się, ze jedna była złamana, więc mechanik który zapewne był tego przyczyną zmienił kabel na taki z trzema oczkami, i czwartej świecy już nie wymieniał i nie podłączał, bo po co? I jak wymienić tą świecę (nie dość że złamana to to była ta pierwsza z prawej)?
Ja trochę przy tym posiedziałem (ze 3 godzinki) i tą połamaną świecę wymieniłem. Kolejna miała tak zapieczony przewód, ze dałem sobie po prostu z nią "siana" i wymieniłem kolejną bez problemu. Problem napotkałem przy czwartej świecy. Nie szło tego w ogóle wyjąć. Ale w końcu wyszła jak ją obróciłem o jakiś kąt. Okazało sie że miała spiłowany czubek dlatego mogła wyjść tylko w jednej pozycji. Ja nowej świecy ściąłem trochę gwintu na kabel i zmieściła się bez uszkadzania czubka. Powróciłem do świecy nr 2, ponieważ teraz jak miałem odpięty przewód od innych świec, mogłem ją wykręcić razem z przewodem, ale trwało to z godzinę, bo nie chciałem uszkodzić przewodu. Udało się! Miałem wszystkie nowe świece, ale pozostal problem zapieczonego kabla, oraz tego, że nie miał "oczka" na czwartą świecę. Więc świeca w imadło i problem nr 1 rozwiazany, następnie dorobiłem przewód za pomocą lutownicy i oczek kupionych w sklepie elektronicznym. Silnik odpala bez problemu jak jest ciepły, ale rano muszę go kręcić z 6 razy na wciśniętym gazie do oporu, bo inaczej nie odpali. Ponadto silnik się dławi przy 2000 obrotów, po czym bardzo nim trzęsie na niskich obrotach. Byłem u mechanika i powiedział, ze pewnie jest coś z rozrządem nie tak i polecił diagnostykę + ustawienie rozrządu za 270zł. Ja to bym wymienił ten rozrząd (chodzi mi o zestaw naprawczy). Co Wy na to? Bo samochód mam od tygodnia i jak się okaże że wszelkie naprawy naprawiała ta sama osoba, co świece wymieniała, to ... sami wiecie. Chcę wymienić filtry powietrza oraz paliwa. Co do filtru powietrza, to nie będzie z nim problemu, natomiast jak wymienić filtr paliwa, żeby nie zrobić kuku, mojemu roverkowi? Filtr oleju,oraz olej wymieni mechanik. Zastanawiam się też nad montażem IC. Robił już ktoś takie przeróbki? Co oprócz chłodnicy i przewodów gumowych, muszę mieć, żeby to zrobić?Dzięki za wszelką pomoc.
[ Dodano: Nie Lis 18, 2007 18:30 ]
Pomoże ktoś?
Ostatnio zmieniony przez pgrad Wto Sty 01, 2008 15:23, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 84 Skąd: Okolice Poznania
Wysłany: Pon Lis 26, 2007 21:05
Ja jestem jutro w trakcie montażu IC , u mnie problem z mocą był filtr powietrza a u mnie wyglądało to raczej nie na dławienie lecz na obrotach 3 tys jak odciecie zapłonu,dostawał za mało powietrza
Witam. Samochód oddałem do serwisu. No i zrobili tak, że samochodzik teraz śmiga jak powinien. Okazało się samochód dziwnie się zachowywał z kilku powodów. Fatalnie ustawiona pompa, kat wtrysku, podobno wszystko co było możliwe do ustawienia (mechanik nie wziął sporo za naprawę, ale diagnostyka kosztowała 300zł. Naprawa 60zł). Sam wymieniłem filtry powietrza i paliwa. Do wymiany mam jeszcze turbinę (mam już nową), ale wymiana dopiero w styczniu, gdyż wszyscy porządniejsi mechanicy z Łodzi (których znam) terminów w grudniu wolnych już nie mają... Do wymiany mam jeszcze olej i paski rozrządu, jakieś rolki, napinacze i takie tam ale to będzie robione razem z turbiną. Nie jeżdżę dużo (250km/tydz) więc może to poczekać. Zastanawia mnie montaż tego IC, dużo to dało czy nie? Jaki koszt takiego montażu, gdy za samo IC 100zł, bez rurek...?
Ostatnio zmieniony przez pgrad Wto Sty 01, 2008 15:28, w całości zmieniany 1 raz
Wielkie dzięki za informacje na temat IC. Też zamierzałem obciąć tą rurę dolotu powietrza, więc teraz utwierdziliście mnie w przekonaniu że tak będzie najprościej to zrobić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum