Wysłany: Wto Gru 18, 2007 00:23 [R420] Kontrolka silnika
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Czasami zapala sie po przejechaniu kilku kilometrow a czasami wogole.Musze dodac,ze wczesniej zatankowalem paliwo od kierowcy tir-a i zatarlem pompe.Wymienilem ja na uzywana,wstawilem nowe wtryski,wyplukalem bak i teraz wszystko jest ok tylko ta kontrolka wkurza.
Po zatym wydaje mi sie ze silnik ma troche za niskie obroty (ok.800 obr/min)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 01, 2011 20:07, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 18, 2007 00:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Cze 2007 Posty: 65 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: Wto Gru 18, 2007 02:58
Witam nowego Kolegę! (To ci paradoks -nowy wita nowego )
Coś mi nie leży w opisie modelu twojego R -SDI wygląda lepiej (sam nie mogłem się przyzwyczaić)
werbas napisał/a:
Czasami zapala sie po przejechaniu kilku kilometrow a czasami wogole.
Według mnie masz gdzieś zły styk w którejś ze złączek wiązki elektrycznej co zostało wykryte przez moduł ECM. Ponieważ wymieniałeś pompę zacząłbym od sprawdzenia złączek które były przy tej okazji ruszane tj. wszystkie złączki przy pompie. Nie zaszkodziło by też sprawdzić wszystkie inne złączki, przeczyścić je i popryskać preparatem poprawiającym przewodzenie prądu (nie polecam nic w stylu WD40).
Zrób to raz a porządnie a będziesz miał spokój na długi czas.
Jeśli to nie pomoże może się okazać że uszkodzony jest jakiś przewód wiązki elektrycznej np. może być przetarta izolacja i robi się zwarcie. Ale to zostaw na później.
Teraz lepiej przestanę bo zaraz walne niepotrzebnie elaborat na kilka stron A4 bo mam jeszcze kilka czarnych scenariuszy
A tera konkrety:
1. sprawdź dokładnie złączki (najlepiej wszystkie przy głównej wiązce elektrycznej silnika)
2. warto by było sprawdzić też czy ECM nie złapał jakiegoś błędu.
werbas napisał/a:
Po zatym wydaje mi sie ze silnik ma troche za niskie obroty (ok.800 obr/min)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Gru 18, 2007 09:56
rtoip24 dobrze radzi. Ja na samym początku sprawdziłbym jednak błędy silnika. Tu masz instrukcję jak to zrobić:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=420
Szukaj gniazda diagnostycznego i działaj, a potem nam napisz co wyszło, to powiemy dokładniej czy to raczej ta wiązka elektryczna, czy może coś innego.
No kurde. Ja mam wersje angielska to moze jest jakos inaczej.
Znalazlem jedna kostke dokladnie w tym miejscu gdzie powinna byc tylko ze do slotu nr 15 nie dochodzi zaden kabel.A jak podlacze do slotu nr 16 to zapala mi sie kontrolka otwartego bagaznika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum