Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam.
FREELANDER TD 2.0 mam pierwszy raz doczynienia z DIESLEM.
Wiem ze diesel dlugo sie grzeje i nie mozna go gonic po odpaleniu lub po ostrej jezdzie
nalezy zostawic silnik na wolnych obrotach zeby turbo sprezarka mogla sie ochlodzic.
*od 4.5 tys jest czerwone pole to znaczy ze nie mozna silnika gonic to tych obrotow?
*max predkosc tego auta to 160 km jechalem juz tyle, czy moge wiecej go pogonic ?
* jezeli nie mozna tego robic o co pytale to jakie moga byc szkody?
Dziekuje z gory za odpowiedz i przepraszam za to pytanie ale jak mowilem nie mialem nigdy diesla i nie chce go zepsuc. pozdrawiam
sTERYD: fajne gwiazdeczki, ale to nie po naszemu
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 18:19, w całości zmieniany 4 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 21, 2007 19:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dziekuje sTERYD za odpowiedz czyli jak jest zimny to nie krecic wiecej niz 3 tys 2.5tys jest oki.
Posiada odciecie elektroniczne jezeli sa za duze obroty sam odetnie.
Jak sie rozgrzeje to moge sligac te 160 jak dobrze zrozumialem bez obaw.
Jeszcze raz dziekuje za odpowiedz.
pozdrawiam
Byle nie za czesto , a co do obrotow na zimnym silniku, to ja bym proponowal nie wiecej niz 2 500 RPM, poniewaz powyzej tej granicy turbo pracuje pod odpowiednim obciazeniem, z odpowiednimi obrotami
Pozdrawiam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
możesz kręcić do czerwonego pola a jakie masz obroty przy 160km/h
Witam wiec jak dobrze pamietam to bylo to 3.900 tys.
Wiem ze max predkosc tego ROVERA to 160km/h i licznik moze pokazywac nawet 180 ale wtedy klamie
jest cos takiego jak przeklamanie licznika wiem o tym .
Mi chodzilo czy moge jezdzic tym DIESLEM jak benzyniakiem wiadomo po nabraniu odpowiedniej temp.
pozdrawiam
Freelanderem 160km/h interesujące,prędkość krytyczna tego wynalazku to 140 i przy tej prędkości to na bank coś się rozleci pierwsza będzie kątówka i będziesz miał problem.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pią Lis 30, 2007 19:17
Panowie nie przesadzajcie, przedewszystkim ktory to jest rocznik , bo to jest zasadnicza roznica
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
OK, są moim zdaniem takie obroty, poniżej których turbina nie pompuje za mocno (czyli tam gdzie mamy maks. moment obrotowy).
Turbina łapie swoje max ciśnienie przy ok. 2500 obr przy mocnym naciśnięciu gazu. Jak lekko operujesz gazem i spokojniej się rozpędzasz to nie uzyskasz pełnego ciśnienia przy takich obrotach. Na zimnym silniku lepiej tych 2500 nie przekraczać, ale przede wszystkim spokojnie z dodawaniem gazu i będzie OK A jak się nagrzeje, to można przekrojowo obrotomierz traktować nawet często, chociaż nie ma takiej potrzeby a i tak będziesz szybszy od większości użytkowników
_________________ Pozdrawiam - Brt
Ostatnio zmieniony przez piter34 Wto Sty 08, 2008 13:08, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum