Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Sty 01, 2008 17:21 [R220SDI] Olej silnikowy i dziwne zachowanie skrzyni biegow
Hej! Wlasnie minal termin wymiany oleju - dzis sprawdzalem stan bagnetem i jest rowno z poziomem LO. Nie wiem ile wlal poprzedni wlasciciel, wiec nie wiem czy ubylo, czy po prostu tak jest. Byl wymieniany 10 000km temu... myslicie, ze mogo ubyc? Auto ma 150 000km przebiegu. Jest zalany olej Elf 15W-40. Nie pasuje mi to troche i dlatego chce wymienic na cos innego - moze Castrol Magnatec, albo TEXACO HAVOLINE EXTRA 10W - 40? Nie mam pojecia co wybrac, moze ktos doradzi? Jak zmienie na polsyntetyk, to nie bedzie nic cieklo?
Poza tym zamierzam wymienic wszystkie filtry - paliwa na BOSCH, powietrza i oleju na FIAAM. Bedzie dobrze?
Kolejny problem jest taki, ze drazek zmiany biegow czesto chodzi ciezko. Ostatnio chodzil bardzo ciezko - rano ledwo dalo sie go ruszyc, ale pozniej bylo troche lepiej. Teraz niby jest ok, ale czasem dalej sa problemy - nie mam pojecia od czego to zalezy. Moze to byc spowodowane niedoborem oleju w skrzyni? Jak to sprawdzic? Trzeba wjechac na kanal zeby sprawdzic ten stan?
Ktos moze polecic jakis warsztat w Krakowie? Ile moze kosztowac wymiana oleju (przywioze swoj!) i tych wszystkich filtrow?
AHA! Jeszcze jedno - nie moge znalezc lewej linki do hamulca recznego (z tyl mam tarcze). Ta jest kompletnie zatarta i jak zaciagne i spuszcze reczny, to przez 30km trzyma... Moge zrobic tak, ze odlacze ta lewa i bede zaciagal tylko prawa? Juz stracilem nadzieje, ze uda mi sie kupic, wiec moze ktos ma pomysl kto dorobi taka linke?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 01, 2008 17:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 96 razy Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 895 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto Sty 01, 2008 17:36
ja mam obydwa R 2xx (1-220kkm, 2-150kkm) zalane CASTROL MAGNATEC 10W-40 Diesel i nie mam problemów z ubytkiem jak i z cieknięciem.
Co do filtrów to kupuje filtry Sędziszów lub Filtron.
FILTR:
-oleju sędziszów PP 5.7; filtron OP 580/2
-paliwa sędziszów PDS 7.3; filtron PP 838
-powietrza sędziszów WA 50-275; filtron AP 187/1
-kabinowy filtron K1082
ad1 wymieniony olej to polsyntetyk, wiec smialo mozesz lac inny polsyntetyk, albo ten sam i bedzie ok
filtry sa ok byle odpowiednio czesto wymieniane
ad2 przyjrzalbym sie polaczeniom drazka zmiany biegow z dzwigniami wybierania pod autem. Wprawdzie ich najczestsza wada to wyluzowanie, ale moze ktos juz z tym walczyl i przedobrzyl...
jesli chodzi o linke to po jej odpieciu nie przejdziesz zadnego przegladu, wiec moze lepiej usunac przyczyne, zwlaszcza, ze moim zdaniem winny jest zacisk, a nie linka
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Sty 02, 2008 14:37
Rozumiem, ze byles u nich i Ci dorobili? Na stronie nie maja napisane, ze robia do roverow wiec sie zastanawiam... Kurde, bylem dzisiaj w Warszawie i co lepsze przejezdzalem przez Raszyn i nie wiem kiedy znowu bede - pewnie niepredko. Musze zadzwonic i dowiedziec sie jak bedzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum