Wysłany: Wto Gru 18, 2007 21:57 [R620] Problem z silnikiem(lampka+brak reakcji na gaz)
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Mam Problem ze swoim Roverkiem mianowicie przy jeździe gdy puszczam gaz i obroty spadają w okolice 2tys to zapala się kontrolka od silnika i przestaje reagować na gaz całkowicie... Czasem od razu gaśnie... i potem jest go bardzo ciężko zapalić... Dodam także że od kąd go kupiłem to mam problem z niskimi obrotami('skaczą' mi gdy chodzi na biegu jałowym) i czasem przy gwałtownym przyśpieszaniu potrafi przerwać zwiększanie obrotów na ułamek sekundy który jest wyczuwalny gdyż aż szarpie autem... Proszę o pomoc i najlepiej namiary na jakiś komputer diagnostyczny w okolicach OPOLE-WROCŁAW... Ostatnio naprawdę nie da się jeździć przez ten objaw z kontrolką... Pomaga wciśnięcie pedału sprzęgła i puszczenie... Czasem zdaża się też to na wysokich obrotach... Przy utrzymywaniu bądź po puszczeniu gazu... Proszę o pomoc gdyż nie mogłem nic znaleźć w wyszukiwarce forum:(
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 18:08, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 18, 2007 21:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Gru 18, 2007 22:03
Typowa usterka SDi - uszkodzenie wiązki przewodów silnika w okolicach pompy wtryskowej. Dokonać dokładnych oględzin całej wiązki idącej po lewej stronie silnika aż do kostek pompy. Zwrócić szczególną uwagę na kostki samej pompy, naprawić uszkodzenia, popsikać kostki dokładnie sprayem do styków i powinno grać. Należy całość wykonać bardzo starannie!
Możesz poszukać na forum wątków o tej tematyce, wpisz w szukajkę np. wiązka lub SDi i pooglądaj odpowiednie tematy.
Jeszcze tego nie zrobiłem... ale dziś razem z ojcem wpadłem na genialny pomysł odłączenia przepływomierza... odpięliśmy go i do domu z nim i z googlowaliśmy oznaczenie... jednak poprzedni właściciel wpadł na genialny pomysł (lub podpowiedział mu to jeden z mechaników we Wrocławiu) i założył przepływomierz z Audi A8/A4 lub Pasat B5 z modelu 2.5 TDI... po roku 1998... i prawdopodobnie to wini falującym obrotom na niskich obrotach... Ale po tym jak wyczytaliśmy to że to z audi jest przepływka założyliśmy ją spowtorem na miejsce i mogę to ująć jak narazie jest PO Roverze... Auto odpaliło chciałem je prze parkować na kanał żeby obejrzeć tą wiązkę i odjechałem 10m i auto po prostu zgasło... i teraz już nie pali... w ogóle! Raz daje się kręcić jednak nie odpala, a nieraz zaświeca się kontrolka od silnika i nawet nie zakręci... w ogóle chyba jest inna wtyczka dorobiona do przepływki... Przepływomierz jest w drodze do mnie z Wrocławia... Więc zobaczymy do wieczora co zdziałamy...
Nie wie ktoś czy wtyczka jest taka sama w Audi i w Roverze do Przepływomierza? czy inna? Bo coś mi wygląda to na jakąś tandetną przeróbkę instalacji gdyż na wtyczce jest 5 pin-ów a pierwszy(z nr 1) jest odcięty, a reszta połączona z instalacją auta... Może mi ktoś pomóc jeżeli wtyczka jest inna od przepływki?
po odłączeniu przepływki auto powinno jeździć normalnie (tylko więcej palić) czy sprawdzałeś kody błędów?? To pierwsze co należy uczynić. Opis jest na stronie Klubowej. poszukaj. To co jest u Ciebie to na 100% nie wina przepływki.
Auto uruchomione;)
Wiązka uszkodzona i zabrudzone styki na kostce od pompy paliwowej;) Ale ma ktoś może pojęcie jak podłączyć oryginalny przepływomierz? mój wygląda tak:
Na przepływomierzu jest znaczek audi...wtyczka inna niż z rovera bo mam też nowy przepływomierz kupiony i jest taka wtzcyka:
W ogóle nie przepłaciłem za przepływomierz jeżeli dałem 250zł?za nowy?
Raczej to drugie... jak dziś ruszyłem to i zdjąłem osłonę z silnika to całkiem przestało reagować... ale teraz zabezpieczyłem to dokładnie jednak zastanawiam się czy nie przyciąć osłony od silnika tak u dołu? Bo tamte wiązki pospinałem opaskami... A nie wiesz może co z tym przepływomierzem? w ogóle mam założona chyba kostkę z Audi... A mam nowy przepływomierz... Dziś kupiony? możesz mi jakoś pomóc to zrobię to w chwili wolnego czasu?
Mam kilka programów z danymi do Rovera i tam są schematy ale hmm nie mogę jakoś znaleźdć jednego przewodu bo reszta kolorów się zgadza ale nie chce przekombinować ... zresztą teraz tam jest jakiś tyrystor(chyba) wlutowany na dwóch żyłach do przepływki...
A nie wiecie gdzie mogę dostać taką kostkę? Bo jeżeli chce założyć nową przepływke muszę raczej kupić kostkę bo ta z Audi raczej nie wypali... A może ktoś chce kupić przepływomierz do audi? 2.5TDI?;p Coś czuje ze ta przepływka do roverka poleży i odczeka swoje do założenia... Może ktoś by pomógł? bo z wiązki widziałem chyba inne kolorki niż te;/
A co z nowymi kościami? Muszę zapytać u mojego sprzedawcy części (kupuje tam części do japońców gdyż mam jeszcze Toyote i Suzuki) ale wątpię żeby znalazł... Jak go pytałem o przepływomierz to powiedział że ma tylko używki...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum