Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998
Mam zamiar przerzucić silnik z freelandera 1.8 do poloneza(robił już to Senn, tylko,że on miał silnik z 75). Silnik miał chodzić na elektronice od mojego 1,4, czyli na kompie 103610, do tego wydajniejsze wtryski, prawdopodobnie 0 280 150 749 zamiast 703 z 1,4. Ale nieoczekiwanie do mojego 1,8 dostałem w cenie kompletną instalacje, łącznie z czujnikami, przekaźnikami i sterownikiem, właśnie 104392. wiedziałem też,że w Roverkach są imobilajzery nie do rozkodowania, ale wczoraj na allegro znalazłem coś takiego:http://moto.allegro.pl/it...uter_inne_.html
I teraz moje pytanie, czy freelandery z tym kompem, którego posiadam miały imobilajzery?? Bo nie wiem,czy w ogóle eksperymentować, czy dać sobie spokój i składać go na pewnej elektronice 1,4+mkc103610.
Drugie moje pytanie, jak sądzicie, czy gdyby, złozył go na elektronice 1,4, to wtryski wydajniejsze są konieczne??(w moim 1,8 są takie same jak w 1,4, czyli 0 280 150 703). Teoretycznie dawka sie powinna dostosować, w końcu sterowanie jest ciśnieniem bezwzględnym+temp powietrza no i sygnał z lambdy, więc jeśli te wtryski są w stanie napełnić odpowiednio 1,8 na 104392, to dlaczego by nie miały na 103610, chyba mapy wtrysku mają pewną rezerwę i się nie skończą przy max otwarciu przepustnicy?? Co o tym sądzicie?? Bo niby znalazłem wtryski o wydajności 214ccm/min, czyli takie jak są ponoć w MGF 1,8, z tym,że te, które udał mi sie odnaleźć pochodzą z volvo 2,3(mają takie same, co mgf)
Co o tym wszystkim myślicie?? Przepraszam,za przydługi wywód, ale chciałem w miare dokładnie wyjaśnić sytuację
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 18:12, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 19, 2008 13:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
no to tak, skoro masz cala instalacje to mozesz byc tym pierwszym ktory to zrobi
w przypadku R dobrze by bylo gdybys mial centralke i piloty
ogolnie to dosyc malo jest tu freelenderow na forum, wiec nie wiem jak to tam jest dokladnie
podejzewam ze maja immo, tylko poldek jest wyrozniony
o immo pytaj na prv Seena
co do drugiej czesci
dlaczego firma stosuje inne kompy i wtryski
przeciez mogli by cala serie K wyposażyć w ten sam sterownik i wtryski
skoro moglaby sie zadoptowac
pamietaj tez o kole zamachowym
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Witam Pana moda No masz rację z tymi wtryskami, też tak myślałem, ale zaciekawiło mnie to,że w 1,8 mam dokładnie te same co w 1,4, dlatego zacząłem myśleć, czy one sobie czasem poradzą. Wtrysk w K jest dość prymitywny, ale jednak potrafi sie zaadoptować do bieżących warunków, więc skoro w LR 703 dają radę, to zacząłem myśleć, że w PNie też mogą Bo wiadomo,że wydajność podawana jest maksymalna, czyli do 703 te niecałe 150ccm/min, a sterowanie wtryskami polega na zmianie czasu otwarcia, wieć jeśli była by taka potrzeba, to były by tylko dłużej otwarte. Jeśli zmienie na wydajniejsze, to po prostu tak lamda je wysteruje, że mieszanka jest za bogata i skróci ich czas otwarcia w stosunku do 1,4. Jeśli źle myślę, to niech ktoś zweryfikuję
Pojawił mi się nowy problem, podłączenie serwa do plastikowego kolektora. muszę coś wymyślić
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
skoro w landku sa takie same to hmm, moze fatycznie nie oplaca sie bawic, ciekawe jak Seenowy wypada na hamowni, bo jesli wartosci sa zblizone dla 1.8 to nie ma sensu, sie bawic w zdejmowanie immo
no podlaczenie serwa jest faktycznie inne, ale to w sumie kosmetyka
tak to jest np. w naszym kanciaku
przepustnice a co za tym idzie krokowy jaki bedziesz mial
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Chodzi Ci o freelanderową?? Tak, mam przepustnicę, wszystkie rury od dolotu łącznie z filtrem powietrza. Ale w razie kombinowania z ecu poldkowym, wstawiam przepustnicę z 1,4 i spróbuje spiąć ją z dolotem z 1,8, może być ciężko, ale jakiś pomysł juz jest
W moim silniku podciśnienie do serwa, jest tak, jak w waszym roverku. Ale chyba to zaślepię i wywiercę nowy otwór, na płaskim odcinku kolektora, wkręcę śrubę z otworem, jak jest w poldoroverze i zakręcę nakrętką. Muszę tylko dorwać M16x1,5.
Nie wie ktoś z Was może, z jakiego tworzywa jest zrobiony kolektor?? Mam spawarkę do plastiku, więc bym sobie dospawał jakieś przyłącze
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Wto Lut 19, 2008 21:28
Freelandery wszystkie miały immobilizer poprostu zamontuj motor od Freela a kolektor ssący ze stepermotorem/przepustnicą zamontuj od poldka tak samo kruciec z czujnikami przy głowicy i po sprawie -zmiana i tak będzie kolosalna, z immo w kompie (freelanderze) ogólnie nie ma problemu mozna wyłączyć ale z wymianą instalacji sie utopisz
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Chyba masz racje, odpuszczę sobie ten sterownik, zrobię go na mkc103610, tylko dam wydajniejsze wtryski, tak powyżej 200ccm/min, szukam odpowiednich teraz. Z elektroniką prędzej, czy później bym doszedł, skomplikowana znowu nie jest, zwłaszcza,że mam cała wiązkę, jedyne, co by trzeba podłączyć to zasilanie, ale w instalce mam nawet klemę od freelandera. Potem tylko cewkę, obrotomierz i zasadzie nic więcej.
Ale chyba tak, jak pisałem zrobię go na polkowym sterowaniu, z tym że dam dolot od freelandera, zaślepię miejsce na krokowca i zepnę to z poldowo-roverowa przepustnicą. Wolę ten plastikowy dolot, jest gładki, a nie jak ten aluminiowy
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wlasciwie to zrobilem blad ze nie uruchomilem poldka na wtryskach z 1.4 tylko od razu zapodalem z MGF. Wiedzielibysmy na czym stoimy. Maras napisalem Ci PW na PTKu.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Odczytałem, odpisałem Wczoraj gadałem z Bocianem, mówił,że już Vanowy 1,6 nie dawał rady na 703, teraz ma z opla o wydajności ok180ccm/min i ponoć jest dobrze. Wg wileczeń, jesli miały by być zachowane takie same czasy wtrysku, to do 1,8 na elektronice 1,4 powinny być założone wtryskiwacze o wydajności ok 192ccm/min. Znalazłem sporo takich, wiec coś sie dopasuje, chociażby vectra 2.0 16v ma 203, wiec nie wielka róznica, a te wtryski są bardzo łatwo dostępne.
Mój nie będzie miał gazu, wiec plastik się nada
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum