Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220SDi 98r] Spadek mocy przy ok.1500 obr/min - turbina?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220SDi 98r] Spadek mocy przy ok.1500 obr/min - turbina?
Autor Wiadomość
rafal_iw 



Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 6
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Sty 11, 2008 08:24   [R220SDi 98r] Spadek mocy przy ok.1500 obr/min - turbina?

Witam, może ktoś z użytkowników miał podobne doświadczenia, a mianowicie:
Gdy wciskam gaz (niezależnie od biegu), przy obrotach ok.1300÷1600/min, obroty nie chcą się zwiększać (a nawet lekko opadają)– mimo wciskanego pedału gazu do końca. Co ciekawe zjawisko to nie występuje przy znacznych przyspieszeniach tj. gdy rozpędzam auto stosunkowo szybko – wszystko jest ok. Efekt jest taki, że podczas normalnej jazdy po mieście, po zmianie biegu auto wpada jakby w „dziurę” na mocy i muszę zdjąć nogę z gazu żeby rozpędzić auto i przejść obrotami przez te nieszczęsne 1300÷1600obr/min – na wyższych obrotach jest już ok (innym rozwiązaniem – które też działa - jest jakby pompowanie krótkimi ruchami gazu tak aż obroty dojdą do ok.2000/min).

Nie wiem czy to ma związek, ale zaczęło mi się to tydzień temu kiedy jeszcze miałem wycieki z chłodnicy – przy czym zaznaczam że płyn uzupełniałem na bieżąco i ani razu nie zarejestrowałem na wskaźniku przegrzania się silnika.

Miał kiedyś ktoś podobne objawy?
Od czego zacząć szukanie usterki albo na jakie koszty się nastawiać?
Z góry dzięki za wszystkie opinie. Pozdrawiam. rafal_iw.

[ Dodano: Pią Sty 11, 2008 08:30 ]
Usterka dotyczy Rovera 220SDi z roku 98 - przepraszam za pomyłkę. Paul: Poprawiłem :P
Ostatnio zmieniony przez Paul Pią Sty 11, 2008 08:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 11, 2008 08:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Pią Sty 11, 2008 08:49   

A jak wygląda filtr powietrza? Węże od IC są całe?
Jeżeli tek, to może być coś z tym ustrojstwem (nie pamiętam nazwy) na drugim końcu linki gazu - może zamokło albo umierające już jest?

Uzupełnij swój profil o lokalizację i model Roverka, będzie łatwiej :P
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Sty 11, 2008 08:53   

sprawdź sobie błędy kompa, opis na stronie klubowej.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
rafal_iw 



Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 6
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Sty 16, 2008 00:16   

Filtr ok, węże od IC też całe - wygląda na to, że to faktycznie ten potencjometr gazu - bo rozumiem że o nim była mowa. Nowy oryginalny kosztuje ok.1000 zł (!) - nie wie ktoś czy można jakiś zamiennik? już pare rzeczy z hondy u mnie pasowało...
Pozdrawiam.
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Sty 16, 2008 05:20   

jeździj i pytaj na szrotach.... :)) czy koniecznie muszisz miec nowy?? kontakt z tomateam
 
 
 
rafal_iw 



Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 6
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Sty 16, 2008 12:36   

no dobrze...moze zadam głupie pytanie - a wie ktoś czy bedzie pasował taki od Rovera 25 2litry TDI? - bo taki znalazłem i w sumie wygląda z zewnatrz tak samo..
Pozdr.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 17, 2008 11:14   

rafal_iw napisał/a:
no dobrze...moze zadam głupie pytanie - a wie ktoś czy bedzie pasował taki od Rovera 25 2litry TDI? - bo taki znalazłem i w sumie wygląda z zewnatrz tak samo..

Czy ktoś z dostępem do EPC sprawdzi koledze, czy nr części dla iDT oraz SDi są takie same?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
rafal_iw 



Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 6
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Sty 22, 2008 21:50   też nie potencjometr

Wymieniłem potencjometr linki gazu - ale niewiele to zmieniło. Sprawdziłem błędy kompa i wybłyskał mi 37 - a więc zgodnie z tabela coś w instalacji chyba... poza tym zauwazyłem , że do tego nie działa mi ogrzewanie tylnej szyby - podejrzewam więc przewody przy tylnej klapie.
No i tu pytanie za 100 punktów - czy jedna usterka z drugą może mieć coś wspólnego? tzn. to, że mi wybłyskał zwarcie - to podejrzewam załatwia sprawę szyby - ale czy może mieć też cos wspólnego z dławieniem obrotów???
P.S. - Czy wiecie gdzie w okolicach Wrocławia dobrze mi naprawią tą instalacje i tak żebym nie poszedł do tego z torbami?

Pozdrawiam.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sty 22, 2008 22:27   

wiązka z dławieniem raczej nie. A czy światło stopu działa prawidłowo?? CZujnik pedału hamulca jest dwusekcyjny. POszukaj o nim tematów na forum. Jak się zewrze dwa z przewodów idących do niego, to siego omija, a światło stopu działa prawidłowo.

Serwis we Wro: szukaj: "ASO u Gawina" w szukajce na forum ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
rafal_iw 



Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 6
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Sie 06, 2008 22:51   

Szyba zrobiona - miałeś rację żadnego związku - dalej się dławi. U mechanika dostałem informacje ze pompa wtryskowa pada - ma ktos jakieś inne jeszcze pomysły - bo pompe (z racji ceny) zostawiam sobie na sam koniec...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 200 2.0 SDI] mokra turbina, spadek mocy
Rafael Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pią Maj 22, 2009 23:59
Rafael
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R25] POMOCYYYY!i!! Silny spadek mocy przy r25 2.0 DID
DavidLuka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Paź 22, 2013 15:44
Raptile
Brak nowych postów [R200 LPG] Spadek mocy przy przełączaniu na gaz
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Kwi 18, 2010 11:42
piotrekcrash
Brak nowych postów [R220] Szarpie na 2 i 3 przy 1200 1500 obrotów.
Nowal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Lut 18, 2011 16:10
Nowal
Brak nowych postów [R200] Szarpnięcie przy 1500 rpm na pierwszym i drugim biegu
kumilek23 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Maj 16, 2011 19:51
kumilek23



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink