Wysłany: Czw Sty 24, 2008 10:44 [R420] Problemy z ABS'em - jak zdiagnozować?
Typ: SLi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Model: 420 SLi
Objawy: po przekręceniu kluczyka - następuje kotrola układów, w tym ABS - świeci się kontrolka i gaśnie. Ale po ruszeniu (przejechaniu metra) zapala się i już nie gaśnie. Oczywiście układ ABS nie działa.
A. Stacja diagnostyczna po podłączeniu komputera określiłą - uszkodzony zawór w pompie ABS - wymienić pompę.
B. mechnik z (nieautoryzowanego) serwisu - po usłyszeniu objawów - nie to nie pompa, może koronka, czujniki lub ich przewody - trzeba sprawdzić (następna kasa).
Chciałbym sam dojść do przyczyny, zamiast płacić tym fachowcom. Stąd moje pytania:
1. Jak zrobić samodiagnozę? Czytałem już kilkadziesiąt tematów z tym związanych i znalazłem opisy diagnozy diesla i silników Hondy. A nie wiem podstawowej informacji - czy mój model ma taką opcję i jak to wykonać?
Oczywiście zacznę od pomiaru oporności czujników, stanu koronek. Ale przydatny mi byłby opis gniazda/wtyczki na pompie ABS.
Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.[/b]
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 02, 2011 22:19, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 24, 2008 10:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
[ Dodano: Pon Lut 18, 2008 12:51 ]
Koniec tej historii:
1. kupiłem używaną pompę
2. wymieniłem
3. i ........................ nic, dalej to samo :-(
4. zadzwoniłem (zanim pojechałem i wydałem następną kasę) do kolejnego fachowca - "przyjedź Pan, zdiagnozujemy (i skasujemy, bo nic nie ma za darmo) i się dowiemy". Ale dodał, że może nie sprawdzili czy jest prąd.
5. Nie dawało mi to spokoju i sam się ubrałem ciepło (bo zimę mamy ostrą) i zacząłem od klemy (+) - OK.
Bezpiecznik -
o...
zaśniedziałe łącza; po oczyszczeniu nóżek bezpiecznika i końcówek w gnieździe ABS działa poprawnie !
Dziękuję wszystkim, każda informacja jest cenna i nie można niczego pominąć.
Czyli mam na zbyciu pompę ABS - ogłoszenie wrzucę n forum.
Zatem przy awariach ABS'u zaczynajcie od kontroli stanu przewodów zasilających, nie tylko minusa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum