Wysłany: Wto Sty 29, 2008 22:30 [R25 1.6l 16V 03]prosze o porade z olejem!!!
3 miesiace temu na przeglodzie gosciu wlał mi do mojego R 25(ktory ma ok.50 tys.km) olej 15W 30 full synthetic bo nie był pewien jaki był wczesniej! Teraz będę sam wymieniał olej i chcialbym zalac prawidłowy olej dla 25 czyli SAE 10W40? Moje pytanie: czy z 15w30 moge przeskoczyc na 10w40 (lub 5w30)???
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Sro Sty 30, 2008 11:00, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 29, 2008 22:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Sro Sty 30, 2008 11:51 Re: [R25 1.6l 16V 03]prosze o porade z olejem!!!
porek333 napisał/a:
3 miesiace temu na przeglodzie gosciu wlał mi do mojego R 25(ktory ma ok.50 tys.km) olej 15W 30 full synthetic bo nie był pewien jaki był wczesniej!
nie pomyliłeś przypadkiem oznaczeń klasyfikacji lepkościowej? może mechanik nalał 5W-30, bo przecież 15W-30 to olej mineralny jest
porek333 napisał/a:
Teraz będę sam wymieniał olej i chcialbym zalac prawidłowy olej dla 25 czyli SAE 10W40? Moje pytanie: czy z 15w30 moge przeskoczyc na 10w40 (lub 5w30)???
zmień na 10W-40 jak najszybciej i na wszelki wypadek za 2-3 tys. km zmień raz jeszcze
piter34 napisał/a:
porek333 napisał/a:
olej 15W 30 full synthetic
Jaka firma robi taki dziwny olej?
takiego to chyba jednak żadna nie robi
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Sty 30, 2008 22:21
Może zalał Tobie 5W/30?????Full syntetyk to bym się zgodził ale 15W/30 to zwyklak mineralny przy tym przebiegu to przesada i to WIELKA
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
o tych modeli roverków z tego co wiem to jest zalecany 10w/40 semi syntetik a jak przejdziesz z mineralnego to obserwuj miarke czy nie będzie brał ojeju
Nalali mi to w warsztacie Kwik-Fit,to siec warsztatow w Anglii,tam sie nie piepsza leja z beczki do wszystkich to samo.A na pewno jest to 15W30 full synthetic bo na rachunku nawet mam.Ogolnie dzieki za porady!!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprawdź co lejesz
Do najczęstszych grzechów należy użytkowanie nieprawidłowego specyfiku, zbyt rzadkie kontrolowanie poziomu oleju oraz jego wymiana, a także błędna ocena stanu oleju. Niestety, każde takie niedopatrzenie grozi bardzo poważną awarią pojazdu łącznie z zatarciem silnika.
Olej silnikowy pełni kilka niezwykle istotnych funkcji. Podstawową jest smarowanie metalowych części silnika (np. tłoków), zmniejsza ich tarcie, dzięki czemu mogą pracować bez uszkodzeń. Nie należy jednak zapominać, że olej ma za zadanie także chłodzić silnik. W trakcie pracy silnika wytwarzają się w nim bardzo wysokie temperatury. Poruszające się elementy rozgrzewają się w szybkim tempie, a olej silnikowy ma za zadanie odprowadzić część niepożądanego w nadmiarze ciepła.
Co kupić
Od wyboru właściwego oleju zależeć będzie żywotność całej jednostki napędowej, a także sprawność jej działania. Podstawowym kryterium doboru oleju powinny być zalecenia podane przez producenta auta w jego instrukcji użytkowania. Bezwzględnie należy trzymać się przeznaczenia produktu podanego przez producenta oleju - do silników benzynowych nigdy nie wlewamy oleju przeznaczonego do jednostek wysokoprężnych. Oleje silnikowe posiadają także klasyfikację jakości. Oznaczenia są literowe i rozpoczynają się od A, a kończą na L. Im "wyższa" litera tym lepszy olej. Lepkość oleju oznaczana jest dwoma liczbami przedzielonymi literą W (np.10W40). Pierwsza wartość dotyczy właściwości oleju w niskich temperaturach (w zimie), a druga o wysokich temperaturach - im wyższa liczba, tym w wyższych temperaturach olej zachowuje swoje optymalne właściwości.
Specyfikacja olejów silnikowych Oznaczenie Zakres temperatur (w stopniach Celsjusza)
. poniżej zera powyżej zera
5W30 - 30 20
5W40 - 30 35
5W50 - 30 50
0W40 poniżej - 50 powyżej 60
10W30 - 25 20
10W40 - 25 35
10W50 - 25 powyżej 50
15W30 - 20 20
15W40 - 20 35
15W50 - 20 powyżej 50
20W40 - 15 45
20W50 - 15 powyżej 60
Specyfikacja literą - S oznacza olej do silników benzynowych, litera C to silniki wysokoprężne.
Jak często wymieniać olej?
Wskazówki dotyczące wymiany oleju silnikowe podaje zwykle instrukcja samochodu. W najnowszych samochodach przewiduje się wymianę co 15-20 tys. kilometrów. Przy starszych pojazdach podobnej wymiany należy dokonać mniej więcej po 10 km przebiegu. Dane te należy traktować jedynie orientacyjnie, dużo zależy od sposobu eksploatacji samochodu. Jeżeli pojazd używany był przede wszystkim w mieście, na krótkich trasach, podczas upałów lub w trudnym terenie wymiany oleju należy dokonywać częściej. Podobnie sprawa wygląda jeżeli jeździmy z dużą prędkością na dalekie dystanse.
Mineralny czy syntetyczny?
Oleje syntetyczne i półsyntetyczne zdobywają coraz większą popularność wypierając powoli produkty mineralne. "Syntetyki" chwalone są za wysoką odporność, wysoką temperaturę spalania, długą "żywotność" Zanim jednak kupimy produkt najnowszej generacji weźmy pod uwagę dwa czynniki - zalecenia producenta i wiek auta. Oleje syntetyczne nie nadają się bowiem do każdego silnika. W jednostkach napędowych starego typu nie spełnią one swojej roli, a mogą nawet zaszkodzić. Oleje takie bowiem posiadają silne właściwości czyszczące i mogą "wypłukać" w starym silniku osady i nagar i tym samym rozszczelnić cały układ napędowy. Prowadzić to może do spadku mocy, głośniejszej pracy silnika, a nawet jego zatarcia.
Zobaczysz czerwoną lampkę - zatrzymaj się!
Pojawienie się świecącej na czerwono lampki ostrzegawczej o zbyt niskim ciśnieniu oleju. Wówczas należy się czym prędzej zatrzymać. Oznacza ona zwykle, że zapomnieliśmy o uzupełnieniu oleju silnikowego lub że mamy do czynienia z poważniejszą awarią.
Należy natychmiast wyłączyć silnik i sprawdzić poziom oleju. Jeśli jest zbyt mało - dolać. Dopiero później kontynuować podróż. Jeżeli jednak poziom oleju nie budzi zastrzeżeń, nastąpiła przypuszczalnie awaria. Zapalenie się lampki oznacza problemy z ciśnieniem oleju i nie musi być to spowodowane jego brakiem.
Wymianę oleju silnikowego najlepiej powierzyć specjalistom. Często wraz z olejem wymienia się także filtr, którego założenie wymaga często sporych umiejętności. Oddając samochód w ręce dobrego mechanika mamy pewność, że czynność ta zostanie wykonana prawidłowo. Odpada nam też problem utylizacji zużytego oleju - warsztaty mają specjalne miejsca składowania przepracowanych olejów i usuwają je zgodnie z normami ekologicznymi.
...A na pewno jest to 15W30 full synthetic bo na rachunku nawet mam....
śmiem twierdzić, że Cię oszukano lub, że Ty nie do końca prześledziłeś ten rachunek ... 15W-30 to olej mineralny, a nie syntetyczny (w dodatku jest to olej do wykorzystania zazwyczaj w "ciężko pracujących" maszynach np. rolniczych lub przemysłowych, a nie w samochodach osobowych) ...
jeśli by była taka możliwość to poprosiłbym Cię o skan tego rachunku ... (chciałbym nauczyć się czegoś nowego )
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum