Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Witam Roverkową brać! Wiem że temat był już poruszany, ale nie znalazłem dobrej rady na mój problem...
A jest tak: normalnie po przekręceniu kluczyka lampka SRS gaśnie i było OK.
Ale od niedawna zaczęła migać jednostajnym rytmem. Czasem przechodzi test i gaśnie jak należy, a czasem nie gaśnie tylko zaczyna migać.
wyłączenie silnika nie pomaga, odpięcie akku na jakąś minute też. może to jakaś złączka?? zaglądałem pod siedzenia ale nic szczególnego nie znalazłem..
czego to może być przyczyną, ewentualnie jak sobie z tym poradzić. Proszę o pomoc...
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 21:14, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 25, 2008 13:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z tego co zdążyłem się zorientować to lampka :
-nie świeci jak jest wszystko OK ( oczywiste!)
- świeci , sygnalizując usterkę
- miga, sygnalizując zagrożenie kontynuacji jazdy
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1453 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Wto Lut 26, 2008 11:45
no jak jest \ok to oczywiście nie swieci.
Ale jak miga to znak, że moga wystrzelić??
W takim razie powiedzcie gdzie szukać przyczyny i jakichś złączek oraz jak majstrowac przy poduszkach żeby nie wypaliły... Moze przetarła się ta tasma za kierownicą albo cuś??
Pomóżcie coś koledzy, dodam że to moje pierwsze autko z poduszkami.
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1453 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Nie Mar 09, 2008 22:48
to faktycznie jakiś ewenement... na tygodniu odepne akku na jakiś czas i odepne poduszki i sterownik, przeczyszcze co się da i zobaczymy. mam nadzieje ze przypadkiem nie wypalą...
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
niestety w R400 odpada wiązka pod siedzeniem, wiec najbardziej logicznym wytłumaczeniem, (może poza jakimś niekontatowaniem poduchy pasażera ) wydaje się taśma w kierownicy
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1453 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Wto Mar 11, 2008 11:43
Gdzieś wyczytałem, że jak taśma siada to nie ma klaksonu. U mnie klakson jest, może siada inna ścieżka tylko od poduchy... może dziś, albo jutro odkręce poduchę z kierownicy.
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Jeśli jeszcze kogoś to zaciekawi - podaję cytat i stronę.
Generalnie norma przewiduje dwa rodzaje sygnalizacji za pomoca
wskaznika MIL. Moze on przyjl\e zaleznie od typu niesprawnosci dwa stany informujace
uzytkownika 0 uszkodzeniu. Jest to stan ciaglego swiecenia i swiecenie sygnalem
przerywanym z czestotliwoscia 1 impuls na sekunde (1 Hz) (rys. 3
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Mar 13, 2008 21:08
W większości przypadków w Roverze 400 to przerwana taśma / sprzęgacz kierownicy co do samego diagnozowania układu SRS w Roverze 400 to nie jest takie proste jak w innych pozostałych , napisz ile masz poduszek bo to jest również róznica.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1453 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Pią Mar 14, 2008 08:40
mam dwie poduszki, w kierownicy i dla pasażera. muśle że są (były) dobre.
[ Dodano: Nie Mar 16, 2008 10:57 ]
Doprowadzilem do pozytywnego końca sprawę z lampką, a zrobilem to tak:
Najpierw odpięcie akku i przerwa na śniadanie
A później...
1. Sprawdziłem taśmę kierownicy miernikiem-była ok.
PS, wiecie że może być podświetlany znaczek SRS na pokuszce kierowcy?? kiedyś może go podświetlę
2. W przedziale bezpieczników (kabina) są 2 żółte złączki, rozpiąłem i wpiąłem jedną, dróga nie chciałe zejść.
3. Wyjałem schowek pasażera wypiąłem i wpiąłem złączki poduszek.
4. wymontowałem całą konsole środkową. i poszukałem centralki SRS. Znalazłem, to ustrojstwo zamknięte w metalowej obudowie jest baardzo głęboko, bo aż pod samą blachą oddzielającą siknik od kabiny.
centralke osłania plastikowy dekiel, który odało mi się tylko uchylić.
Złącze kabli do niego znajduje się koło pedału gazu. Żółta wtyczka zabezpieczona jest taką niebieską dźwignią. Po jej otworzeniu gładko schodzi i się wpina. Nie zapomnieć o niebieskiej dźwigni
Złożyłem wszystko do kupy i przy okazji zafundowałem Roverkowi porządne odkużanie
po podpieciu akku (synchro alarmu itd.) po odpaleniu kontrolka już przykładowo gaśnie
Nie wiem czy pomogły moje zabiegi, czy całodzienne odpięcie akku, ale efekt jest zamierzony.
Kolego etimark jedno wolne popołudnie i piwinno być ok
Powodzenia!
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum