Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witajcie.
Potrzebuje wyprowadzić sobie (najlepiej z tylu gniazda zapalniczki) zasilanie pod kolumnę kierownicy. Szukam jakiegos najkorzystniejszego sposobu tak, aby jak najmniej demontowac i ew. cos polamac Jesli ktos bylby tak mily i podpowiedzial mi ktoredy i skad moge poprowadzic te +12v to bylbym b. wdzieczny.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ale jak w gaszczu tylu kabelkow odnalezc te dwa ktore mnie interesuja?
Odnaleźć musisz jeden, masę weźmiesz skądkolwiek, gdzie będzie pasowało
RAVE --> schemat --> wybierasz bezpiecznik --> znajdujesz go w aucie --> podłączasz do wolnego styku (w razie braku takowego - lutujesz do wychodzącego przewodu), znajdujesz najbliższy punkt masy, podłączasz drugi przewód i cieszysz się z dobrze wykonanej roboty
znajdź bezpiecznik, który Ci odpowiada. Pod spodem tablicy bezpieczników prosto znajdziesz przewód od tegoż prowadzący. Jeśli nie masz ochoty lutować do gniazda zawsze możesz kupić za ok 0,5 złych konektor dla dwóch izolowanych przewodów o nośności 10 Amper i proponuję go zamontować jak najbliżej tablicy bezpieczników.
Jak nie znajdziesz konektora to daj znać, ale przypuszczam, że koszt przesyłki będzie troszkę większy
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 23:39
w 75 skrzynke z bezpiecznikami masz pod schowkiem nad nogami pasażera wieć za daleko ciągnąć , zdejmni sobie panel klimy popielnczke zdemontuj i po sprawie najłatwiej z popielniczki pociągnąć , nie trzeba demontować środkowego kokpitu.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Potrzebuje wyprowadzić sobie (najlepiej z tylu gniazda zapalniczki) zasilanie pod kolumnę kierownicy.
Moim zdaniem pod kolumnę kierownicy to najprościej pociągnąć przewody z modułu LSM (wyłącznik świateł). Do modułu doprowadzonych jest kilka przewodów zasilających (zawsze +12V, dopiero po przekręceniu kluczyka +12V) więc weźmiesz taki, który będzie Ci pasował.
Moduł posiada tylko jedno złącze, a wtyki są ponumerowane. Zobacz więc w RAVE, z którego przewodu "ukraść" prąd i po sprawie .
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Zrobilem jak poradzil kolega Marian_K, ale... faktycznie z kostki od wlacznika swiatel idzie milion przewodow i mozna sie tylko domyslac ktory to +. Ale obok tych przewodow znalazlem wypiety (luzem) kabelek skladajacych sie z dwoch zyl (fiolet/czarny) ktory caly czas podaje tam napiecie 12+ V. Wykorzystalem jego. Nie cialem go, tylko zrobilem sobie taki support z plyty glownej komputera i do wtyku dolutowalem przeowody od radia.
Dzieki temu moge w kazdej chwili rozlaczyc instalacje.
W rave nie moglem znalezc co ten kabelek oznacza... i jesli ktos wie to bardzo prosze o podpowiedz
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
W rave nie moglem znalezc co ten kabelek oznacza... i jesli ktos wie to bardzo prosze o podpowiedz
Właśnie wróciłem z garażu i ... u mnie nie ma żadnego kabelka luzem...
Może poprzedni właściciel przewidział, że MaReK będzie "kombinował" z elektryką i ułatwił Ci sprawę .
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Moj ma kolor fiolet czarny i jest osadzony na wtyku ktory przygotowany jest do gniazda 3 pinowego (3 pin jest wolny). Coz... nie wiem o co chodzi bo:
- po zalozeniu wszystko jest okej
- jadac dzisiaj do pracy (po dwoch dniach) radio nie wlaczylo sie - brak zasilanai
- po wylaczeniu silnika - dziala!
- po wlaczeniu ponownie - nie dziala
po 2h po wlaczeniu silnika, dziala.... dziala juz do dzisiaj
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum