Wysłany: Sro Lut 06, 2008 11:33 [R75] Czy to jest chrom?
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Mam pytanie,czy te chromowane dodatki które mamy na zewnątrz naszych cudeńków,to jest chrom czy lakier chromowany?Pytam,bo widziałem w sklepie preparat z"Sonaxu" do czyszczenia chromu i aluminium,ale pisze na nim żeby nie używać do powłok lakierowanych np.alu felg.Na zewnętrzwnych klamkach mam pare takich wypukłych kropeczek i nie wiem czy mogę to tym spolerować
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 05, 2010 00:19, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 11:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 41 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Lut 06, 2008 13:00
Cytat:
Mam pytanie,czy te chromowane dodatki które mamy na zewnątrz naszych cudeńków,to jest chrom czy lakier chromowany?
Bywa i tak i tak. U mnie klamki to plastik ( niedobre to ale szarpacz zostaje z klamka w reku) ale 75 to lux maszyna i zapewne klamki sa ze stopow. Tu oczyszczenie (nie znam preparatu- czy mocno scierny) nie zaszkodzi. Ale jesli argail ma na klamkach pecherze to raczej sa one (klamki) z jakiegos tam ABS i wtedy czyszczenie preparatem do chromow nie pomoze a juz napewno pecherzy nie usunie. Owe preparaty mozna bezkarnie stosowac tylko do usuniecia powierzchniowego zmatowienia. Starcie wypuklosci to starcie chromu (jest go tylko pare,kilka-dziesiat mikronow) a wtedy wilgoci oraz korozjo witaj! Kiedys, na skatowane powloki chromowe po ich wypolerowaniu, zalecano warstwe lakieru bezbarwnego by zatkac otwarte juz ze starosci pory.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 41 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Lut 11, 2008 09:56
Cytat:
Czy znikają, ew. zmniejszają Ci się te purchle
Zaden ze mnie technik ale tak to sobie wyobrazam.
Purchle powstaja pom warstwa elektrolitycznie nakladanego "chromu" a odlewem klamki (jakis stop Mg, Al, Zn?). Poprawnie nalozona warstwa pokryc sama z siebie nie "odparza sie", potrzebna jest dziurka a potem wilgoc, sole i tlen. Tlenki i sole maja objetosc wieksza niz macierzysty metal i nie przylegaja do niego scisle stad purchel rosnie odpychajac pokrycie galwaniczne. Zadna pasta tego nie usunie - jeno galwanizer albo wymiana klamki. Pasty sluza do p o l e r o w a n i a i scierania nalotow. Wstrzymac wzrost purchla lub zapobiec powstaniu moze zatrzymanie dostepu wilgoci: oleje, smary silikonowe itp
A pasta tempo, w wersji do chromu, ma twarde, drobniutkie scierniwo stad uzywac jej mozesz do wypolerowania wszystkiego co Ci przyjdzie do glowy (raczej bez plastikow i lakierow gdyz moze ona zawierac rozne piekielnie agresywne rozpuszczalniki). Pokochaj te purchle.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Lut 11, 2008 15:26
Nie, nie purchle nie znikną no bo się robią pod tym chromem, choć u mnie nie ma tego. Tą pastą wyczyścisz i wypolerujesz znikną takie plamy od wody i matowość zniknie. Będą się pięknie błyszczały.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum