Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] JAKA SONDA LAMBDA ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] JAKA SONDA LAMBDA ?
Autor Wiadomość
SNeQ
[Usunięty]






  Wysłany: Pią Lut 15, 2008 14:29   [R200] JAKA SONDA LAMBDA ?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam.

Potrzebuje wymienić sonde lambda w smoim 200, 1.4 Si 16V 99rok. ale nie wiem jaki typ.

Szukałem w internecie i na forum ale jest to tak chaotycznie napisane i nie ma w jednym miejscu potrzebnych info.

Wiem że potrzebna jest 4 kablowa (2x biale, szary i czarny) ale co pozatym ile cm przewodu?

Sprzedawca w sklepie zaproponaował bosha za 150 zł ale wtyczka do przełożenia z oryginału. Z kolei ja znalazłem http://www.motomaximus.pl/sondy-lambda i też niewiem czy to jest to samo i dlaczego taka różnica w cenie ?


Zależy mi na szybkim zakupie tego urządzenia. Prosiłbym o konkretną fachową poradę.
np. czy z tą przeróbką wtyczki to nie ściema.

Dzięki z góry
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Mar 16, 2011 11:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 15, 2008 14:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lut 15, 2008 15:15   

W moim ROVERku R200 fabrycznie była sonda BOSCH. Ja kupiłem BOSCH LS06 jak miałem problemy. Po małej modyfikacji (zdjęcie metalowej osłony rdzenia) pasuje idealnie. Trzeba było lutować przewody do oryginalnej wtyczki.

O sondzie było np. tutaj:
http://forum.roverki.eu/v...89288083d026afe

[ Dodano: Pią Lut 15, 2008 15:20 ]
Znalazłem tę która ma być:
http://www.autosklep.isto...n,448010,0.html

albo:
http://moto.allegro.pl/it...over_nowa_.html

Wg InterCars mają być sondy:
BOSCH 0 258 003 229 do numeru podwozia: YD 471564
BOSCH 0 258 006 127 od od numeru podwozia: YD 471565

[ Dodano: Pią Lut 15, 2008 15:20 ]
Oczywiście można też kupić odpowiednią sondę NGK-NTK
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 11:32   

Witam. Przepraszam, że odświeżam, ale nie chciałem zakładać nowego tematu odnośnie sondy lambda. A we wszystkich starych linki są nieaktualne i nie ma do czego się odnieść. Skąd takie duże rozbieżności w cenach nowych sond uniwersalnych? Którą sondę wybrać, żeby pasowała do mojego R200 1.4i? Widziałem po około 70zł na allegro nowe sondy NGK NTK OZA624-E1 1951. Czy coś takiego można zamontować bez obaw, że nie będzie działać? Dedykowane sondy są nawet po 500zł, a to jest przecież cena z kosmosu przynajmniej jak dla mnie.
Pozdrawiam.

[ Dodano: Sro Mar 16, 2011 11:32 ]
Dla porównania za 425zł NGK Sonda lambda OZA659-EE2 FREELANDER ROVER MG która wg katalogu jest dedykowana do tego auta... Nie wystarczy zwykła uniwersalna taka powiedzmy do 100zł?
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 22:05   

Też szukam sondy dla siebie, słyszałem o Bosch LS06 - można dostać w granicach 200 zł, ponoć oryginalnie montowana w naszych. Poza tym:
http://www.motomaximus.pl/sondy-lambda - tutaj NGK-NTK
http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1334
http://www.iparts.pl/auto...329-100729.html - tu MAGNETI MARELLI

Ale chciał bym poznać opinie tych, którzy używają takowych.
 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Mar 17, 2011 06:33   

Mnie zastanawia najbardziej skąd takie rozbieżności w cenie i czy można założyć zwykłą uniwersalną. Niech się wypowie ktoś kto ma takową np NGK NTK.
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Czw Mar 17, 2011 09:39   

W moim przypadku (zarowno silnik mems3 vvc jak i mems3 bez vvc) nigdy sie sondy lambda uniwersalne nie sprawdzily i nigdy ta adaptacja nie byla idealna - olalem cieplym moczem temat - dedyk sonda do mojego auta NGK kosztuje (kupowalem z miesiac temu) 199 pln :) tylna podobnie - szkoda zachodu - wpinasz i smiga i jeszcze pitolic sie z wtyczkami... - byc moze starszy mems ma mniejszy z tym problem - tego juz nie wiem. Moim zdaniem jak maja nie wypadac zaplony, ma nie falowac - tylko dedyk.

Ja kupowalem tutaj:

http://allegro.pl/sonda-l...1508538179.html

napewno tez maja do poprzednich modeli:

http://allegro.pl/sonda-l...1508538682.html

Inna sprawa - rozrzut cen... Heheh na mozg poupadali - niektorzy za ponad 400 to sprzedaja - cza umic szukac :mrgreen:

Katalog sond: http://www.ngkntk.co.uk/w...mbdacat2011.pdf
 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Mar 17, 2011 10:39   

NGK NTK OZA527-E9 za 200zł już lepiej niż 450zł... Na szczęście w moim autku jest tylko jedna a nie dwie jak u Ciebie. Dalej zastanawiam się nad jakąś uniwersalną. Przewinęło się tu na forum kilka postów a propo takich sond, dlatego o nie pytam. Tylko posty stare jak świat, tak jak i odnośniki w nich.
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Czw Mar 17, 2011 11:37   

Ja juz mam dawno zdekatalizowany samochod + mil eliminator takze nie straszna mi druga tez a Wam tym bardziej :mrgreen: TO NGK wracajac do tematu mnie zaskoczylo jakoscia - naprawde kawal dobrego produktu. Na pudle made in japan - folijka w folijce, instrukcja w folicje - przewod solidny - bosch taka gumecka bele jaka. Nie wiem ja sobie z boscha tylko akumulator chwale i kable WN (sa lepsze jak NGK) ehehe Jak tylko mozliwosc jest unikam europejskich produktow elektryczno/elektronicznych :grin: Takze ze swojej strony polecam produkt.
 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Mar 17, 2011 12:00   

Ja mam świece NGK, znajomi używają wielu produktów NGK, i słyszę same dobre opinie na temat tej firmy, ale interesuje mnie to czy ta lambda uniwersalna OZA624-E4 będzie działać z moim R :) Jest ona o wiele tańsza od tych wszystkich dedykowanych i też 4 przewodowa, też podgrzewana. Co w niej może być inne niż w tych 'oryginalnych'...

[ Dodano: Czw Mar 17, 2011 12:00 ]
Poza tym, że jest UNIWERSALNA.
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Czw Mar 17, 2011 12:02   

No mi i koledze marcinmarcin przebijaly Wn po roku z NGK... sam sie zdziwilem tym faktem - teraz spokoj - Tomi znowusz poleca electrosparki (ponoc zero zwrotow) - olac - nie o tym temat - mamy juz spokoj z tym - auta zapierniczaja. Tez zalezy od partii itp. itd. pewnie. Wracajac do tematu - podejrzewam, ze jest mimowszytko inna troszke charakterystyka pracy tej uniwersalnej od dedyku. Ja mialem z boscha uniwersalne takze ciezko powiedziec. Najgorzej, ze to nie idzie sprawdzic - kupisz wlozysz i nie oddasz :/ Moze, ktorys z szanownych kolego mial do czynienia i cos dopowie. Tej wiedzy juz nie posiadam.
 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Mar 17, 2011 12:13   

Właśnie mi o to chodzi cały czas :) Tyle osób na forum, na pewno jest ktoś z tego typu sondą, tylko wszyscy milczą nie wiedzieć czemu :>
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
kowalainen 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 79
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Czw Mar 17, 2011 15:58   

Ta sonda, o której Ty piszesz pistolet (NGK NTK OZA624-E1 1951), to jest sonda jedno przewodowa, dlatego taka tania.
 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Mar 17, 2011 16:49   

Tam była pomyłka. Chodziło mi oczywiście o OZA624-E4. Ona jest cztero przewodowa.
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 23, 2011 08:18   

Ja wybrałem tę:
Bumelant napisał/a:
napewno tez maja do poprzednich modeli:
http://allegro.pl/sonda-l...1508538682.html

Ponieważ chcę pozbyć się problemu od razu, wydać raz kase i sie nie martwić.

[ Dodano: Sro Mar 23, 2011 08:18 ]
Wybrałem tamtą dedykowaną, ale na szybko dostałem w lublinie MAGNETI MARELLI SLP4100 i od razu jest zupełnie inna jazda. Polecam.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 08:15   

Witam. Chciałem jeszcze spytać odnośnie wymiany takiej sondy, czy trzeba podłączać pod komputer po takim zabiegu i kasować jakiś błąd związany z odłączeniem sondy i podłączeniem nowej? Czy nie ma z tym problemu?
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 08:29   

Nie trzeba. Przynajmniej w R25.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 08:39   

Czyli nowa sonda sama się adaptuje tak? I czy zaczyna działać poprawnie od momentu włożenia? Czy jest jakiś tam okres adaptacji - trzeba przejechać ileś tam kilometrów, żeby sonda się przystosowała?
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 08:48   

U mnie zaczęła działać jak należy od pierwszego uruchomienia silnika tuż po jej montażu.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 09:27   

Mam u siebie zamontowanego Boscha L06, bo moja oryginalna padła. Nie obyło się bez powiększenia gwintu w kolektorze, ale za montaż zapłaciłem 150 zeta, bo trzeba było jeszcze kolektor pospawać. Nic nie trzeba lutować, oryginalną wtyczkę się odcina, a Bosch dodaje takie śmieszne pudełko do zestawu i przez nie łączy się wtyczkę z sondą. Pytałem gościa na allegro czy ta sonda,którą on sprzedawał będzie działać mnie, na co on zapytał mnie o opór grzałki- dziękuję, nie kupiłem. Moja kosztowała mnie w focie 260 zeta,po podłączeniu odpiąłem kompa na 1,5 godziny. Teraz śmiga jak trzeba :)
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 13:13   

Nie trzeba nic kasować i nie ma czasu adaptacji. U mnie od razu spalanie spadło o połowe.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [r200 Lpg 96'] Sonda lambda
Joshua121 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Nie Kwi 11, 2010 14:58
Joshua121
Brak nowych postów [R200] Sonda lambda pomiar
amarant89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Gru 02, 2012 10:22
Adrian
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] Sonda lambda - gdzie się znajduje
Budyn Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Lis 29, 2010 14:50
Budyn
Brak nowych postów [R200 8v 75KM] Sonda Lambda urwana
sledz11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Lis 10, 2010 18:29
PTE



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink