Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Czym grozi zerwanie paska rozrządu?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Czym grozi zerwanie paska rozrządu?
Autor Wiadomość
pawel_wenek 



Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 1
Skąd: Wrocław



  Wysłany: Sob Lut 16, 2008 09:56   [R420] Czym grozi zerwanie paska rozrządu?
Typ: D Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

:bezradny: Co się dzieje w silniku mojego ROWERka w wypadku zerwania paska rozrządu :?: Czy zawory spotykają się z tłokami?itd...
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 03, 2011 20:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 16, 2008 09:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
danielsonicl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 206
Skąd: Złoty Stok



Wysłany: Sob Lut 16, 2008 11:14   

Dokładnie tłoki uderzają w zawory pękają popychacze hydrauliczne krzywią się zawory lub łamią,korbowody czasami bokiem wychodzą bloku a raz na 1/1000000 nic sie nie stanie
z mojego doświadczenia tylko Ople benzyna mają silniki bezkolizyjny no i jeszcze fiat 126p :rotfl:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10916
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lut 16, 2008 22:36   

Cytat:
tylko Ople benzyna mają silniki bezkolizyjny

to juz prehisteria ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Lut 17, 2008 12:28   Re: [R420 D 2.0 1996]

Paweł Wenek napisał/a:
:bezradny: Co się dzieje w silniku mojego ROWERka w wypadku zerwania paska rozrządu :?: Czy zawory spotykają się z tłokami?itd...


W wypadku zerwania paska rozrządu, że się nic nie stanie poważnego w silniku. To jak trawienie szóstki w totka :lol: :rotfl:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Lut 17, 2008 15:54   

mały przypadek to także pęknięcie wałka głowicy , wszystko zależy przy jakiej prędkości pękł pasek, jak powyżej 100km/h to szukaj nowego silnika :) .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 18, 2008 16:09   

PHJOWI napisał/a:
mały przypadek to także pęknięcie wałka głowicy , wszystko zależy przy jakiej prędkości pękł pasek, jak powyżej 100km/h to szukaj nowego silnika :) .

A czy przypadkiem decydująca nie jest prędkość obrotowa silnika? :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
areek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 163
Skąd: chorzow



Wysłany: Pon Lut 18, 2008 18:37   

danielsonicl napisał/a:
Dokładnie tłoki uderzają w zawory pękają popychacze hydrauliczne krzywią się zawory lub łamią,korbowody czasami bokiem wychodzą bloku a raz na 1/1000000 nic sie nie stanie
z mojego doświadczenia tylko Ople benzyna mają silniki bezkolizyjny no i jeszcze fiat 126p :rotfl:

seicento, punto spi 1108, tez bezkolizyjne :grin:
 
 
 
danielsonicl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 206
Skąd: Złoty Stok



Wysłany: Pon Lut 18, 2008 20:33   

Ale to też Fiat heh pewnie znajdzie sie jeszcze kilka marek. :jezor:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10916
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lut 18, 2008 20:39   

Cytat:
A czy przypadkiem decydująca nie jest prędkość obrotowa silnika? :lol:

jeśli jest na biegu to niekoniecznie ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lut 19, 2008 10:50   

sTERYD napisał/a:
jeśli jest na biegu to niekoniecznie ;)

Możesz rozwinąć tak dla laika? :mrgreen:

Rozważmy 2 sytuacje:
- jadę 150kmh, obroty silnika 2000rpm
- jadę 40kmh, obroty silnika 5000rpm

Dlaczego przy 150kmh będą większe szkody?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10916
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lut 19, 2008 10:57   

może nie będą większe, ale może porównywalne.
Z jednej strony na wysokich obrotach nawet jeśli auto stoi, to rozpędzona masa koła zamachowego spowoduje, że tłok udeży z dużą siłą w zawory i narobi bobu.
Z drugiej strony przy dużej prędkości samochodu nawet przy niewielkich obrotach silnika to rozpędzoną masę samochodu będzie ciężko zatrzymać trzonkami zaworów tudzież korbowodem czy czymś w pobliżu :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lut 19, 2008 11:14   

sTERYD napisał/a:
tudzież korbowodem czy czymś w pobliżu

No ale korbowód kręci się synchronicznie do prędkości obrotowej silnika, czyli jego rozpędzenie nie zależy od prędkości liniowej samochodu, czy też prędkości kątowej z jaką obraca się półoś... :roll:

...ale chyba już kumam. Chodzi o wyhamowanie korbowodu do zera po prostu, tak?
Jeśli przy dużej prędkości nie wciśniemy błyskawicznie sprzęgła, to będzie większy problem.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10916
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lut 19, 2008 11:20   

piter34 napisał/a:
Chodzi o wyhamowanie korbowodu do zera po prostu, tak?

tak właśnie :)
albo trzeba wyhamować szybkokręcącesię koło zamachowe, albo szybkojadący ~tonowy klocek...
tak czy siak niezbyt wesoło :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 19, 2008 11:29   

jakby nie patrzeć i tak :dupa: z tyłu i tak :dupa: z tyłu ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Wyciek w okolicach paska rozrządu i przeguby.
Turc Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Czw Maj 17, 2012 13:36
Turc
Brak nowych postów [R420] Rlka napinacza paska klinowego nie w osi paska
420 Di
Arti_ Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Wrz 12, 2007 21:06
Brt
Brak nowych postów [R45] Wymiana paska rozrządu
snake0908 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Kwi 27, 2007 14:07
kqba
Brak nowych postów [R45 1.6 16v] - rodzaj paska rozrządu
gregor13 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Mar 26, 2010 12:02
gregor13
Brak nowych postów [R45] Wymiana paska rozrządu
snake0908 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Maj 06, 2007 09:04
Lechos



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink