Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Problem z obrotami rover
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Problem z obrotami rover
Autor Wiadomość
pawel31 



Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 1
Skąd: olsztyn



Wysłany: Pią Lut 22, 2008 21:54   [R620] Problem z obrotami rover
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Mam problem . Skaczą mi obroty :beczy: rover : 620di .Mowią ze to pompa albo sterownik moze ktos mial ten problem :beczy:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 13:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 22, 2008 21:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sob Lut 23, 2008 01:19   

Skacza CI na zimny czy na cieplym silniku? Czy podcza jazdy nie masz efektu ze samochod Ci nie "ciągnie" tak jakby ktoś wciskał pedał hamulca?
 
 
 
Zientas 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 202
Skąd: Poznań / Komorniki



Wysłany: Sob Lut 23, 2008 02:12   

Skaczą + - 100 obr./min. czy + - 500 - 1500 ?

Zobacz czy nie masz przebicia na wiązce idącej nad rozrządem.
_________________
R600 SDi, Sj413, G.V. 3.3 LX, Durango V8 1th gen.
 
 
 
skalus 



Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2
Skąd: zd wola



Wysłany: Sob Lut 23, 2008 10:03   

Mam ten sam problem z Freelanderem 2,0 di 1999r, falują obroty między 900/min a 1000/min. Fachowiec stwierdził że to wina dawki paliwa (zbyt duża), a wszystko zaczeło się od problemów z odpalaniem. Sprawdził świece - ok, ciśnienie - po 28 atm na kazdym cylindrze, wtryski - ok, samochód odpala od kopa tylko że nie na wszystkie garki, kopci przy tym okropnie na biało, po 30 sek. załapuje na wszystkie cylindry i jest ok. Problem sie powtarza po kilku godzinach postoju niezależnie od temp. na zewnątrz. Diagnoza "fachowca" pompa wtryskowa, ale założył inną i nic sie nie zmieniło to stwierdził że to wina dawkowania paliwa - ten biały dym wali ropą na 100 metrów, może ktoś ma jeszcze inne pomysły, ja walcze z tym od 2 miesięcy i końca nie widać.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Lut 23, 2008 10:23   

Skaluś napisał/a:
Mam ten sam problem z Freelanderem 2,0 di 1999r, falują obroty między 900/min a 1000/min. Fachowiec stwierdził że to wina dawki paliwa (zbyt duża), a wszystko zaczeło się od problemów z odpalaniem. Sprawdził świece - ok, ciśnienie - po 28 atm na kazdym cylindrze, wtryski - ok, samochód odpala od kopa tylko że nie na wszystkie garki, kopci przy tym okropnie na biało, po 30 sek. załapuje na wszystkie cylindry i jest ok. Problem sie powtarza po kilku godzinach postoju niezależnie od temp. na zewnątrz. Diagnoza "fachowca" pompa wtryskowa, ale założył inną i nic sie nie zmieniło to stwierdził że to wina dawkowania paliwa - ten biały dym wali ropą na 100 metrów, może ktoś ma jeszcze inne pomysły, ja walcze z tym od 2 miesięcy i końca nie widać.
Sprawdź zawartość CO2 w płynie chłodniczym. Bardzo prawdopodobne, że płyn dostaje się do któregoś cylindra i stąd kopcenie na biało zanim się nie wypali oraz odpalanie nie na wszystkie gary. Powodem może być zwalona uszczelka głowicy albo pęknięta głowica.
pawel31 napisał/a:
Skaczą mi obroty :beczy: rover : 620di .Mowią ze to pompa albo sterownik moze ktos mial ten problem :beczy:

Sprawdź wiązkę przewodów silnika idącą po obudowie rozrządu aż do kostek przy pompie (tu szczególnie). Popsikaj kostki sprayem do styków, polutuj i poizoluj wszelkie podejrzane miejsca.
Można próbować wyregulować dawkę paliwa i zmienić zaworek w pompie oraz jakąś sprężynkę - poszukaj na forum, ktoś o tym pisał. Do tego ustawienie kąta wtrysku.
Można wlać preparat do czyszczenia wtrysków do diesla, bardzo prawdopodobne, że pomoże.
Ostatnio zmieniony przez thef Sob Lut 23, 2008 10:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
skalus 



Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2
Skąd: zd wola



Wysłany: Sob Lut 23, 2008 10:45   

Dzieki, za podpowiedż, ale płynu chłodniczego nie ubywa jast czyściutki, uszczelka zmieniona na nową w listopadzie. Po wymianie uszczelki pod głowicą autko śmigało bezproblemowo przez około miesiąc i z dnia na dzień przestało odpalać jak należy. Wtedy zaczeły się cyrki. Pierwszy fachowiec zmienił świece na NGK (przy wymianie uszczelki założone były Lucas tez nowe), drugi fachowiec wywalił gruszke na przewodzie paliwowym, również nic to nie dało. Obecnie z problemem walczy 3. fachowiec (podobno dobry) i już wsadził inną pompe wtryskową - nic sie nie poprawiło - mówi, że sie pompa zapowietrza - czy to mozliwe skoro dym wali tak jakby dostawał za dużo paliwa?????

[ Dodano: Nie Lut 24, 2008 17:07 ]
Wczoraj fachowiec nr 3 stwierdził że zwiększył dawkę startową na pompie i to jest przyczyną falujących obrotów. Teraz silnik zapala tak samo ciężko na zimno jak i na ciepło. Przy czym po odpaleniu zimnego silnika, jak już załapie, to obroty są w normie, a w miarę nagrzewania się silnika zaczynają falować. Od jutra ma się zabrać od nowa - kazał przywieźć wyjętą wcześniej pompę i będzie składał z dwóch jedną, bo to podobno jakieś uszkodzenie mechaniczne - zobaczymy co mu wyjdzie. P.S. Komputer nie pokazał mu żadnego błędu (CHECK sie również nie zapala). Dam znać o dalszych efektach prac fachowca.

[ Dodano: Wto Lut 26, 2008 07:59 ]
Ciag dalszy walki z freelanderem: Fachowiec 3. obecnie stwierdził, że jest nieodpowiedni kąt wtrysku przy odpalaniu samochodu i stąd problemy, zmienił czujnik temp. płynu chłodzącego, ale i to nic nie zmieniło - wiec szukamy dalej. Moze ktoś wie jakie czujniki sterują jeszcze kątem wtrysku i dawką startową, bo niedługo wymieni pół silnika i elektryki a i tak nie będzie poprawy - ratunku!!!!!
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Mar 04, 2008 16:06   

Skaluś napisał/a:
Moze ktoś wie jakie czujniki sterują jeszcze kątem wtrysku i dawką startową, bo niedługo wymieni pół silnika i elektryki a i tak nie będzie poprawy - ratunku!!!!!

Pomoże ktoś koledze? :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Valander_wwa 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 283
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 04, 2008 16:22   

piter34 napisał/a:
Skaluś napisał/a:
Moze ktoś wie jakie czujniki sterują jeszcze kątem wtrysku i dawką startową, bo niedługo wymieni pół silnika i elektryki a i tak nie będzie poprawy - ratunku!!!!!

Pomoże ktoś koledze? :roll:


niech poradzi sie mariusza
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Wto Mar 04, 2008 20:42   

Skaluś napisał/a:
bo niedługo wymieni pół silnika i elektryki a i tak nie będzie poprawy

no wlasnie serwis wymienia nam czesci ale nie ma zadnej poprawy wiec skoro wymieniaja dobre czesci a nie naprawiaja usterki to mozna jakos odzyskac pieniadze?
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Wazzabii 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 176
Skąd: Piła/Poznań



Wysłany: Wto Mar 04, 2008 22:00   

ja bym zaczął od wymiany filtrów (tj. paliwa i powietrza), opcjonalnie przeczyszczenia układu paliwowego tj. bak, przewody paliwowe
zalania baku ultimate diesel na shellu do pelna
ustawienia kąta wtrysku

p.s.
najlepiej to by zaraz cały silnik wymienili :roll:
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Mar 05, 2008 10:15   

Ciufcia napisał/a:
no wlasnie serwis wymienia nam czesci ale nie ma zadnej poprawy wiec skoro wymieniaja dobre czesci a nie naprawiaja usterki to mozna jakos odzyskac pieniadze?

Teoretycznie można, bo de facto nie wykonali usługi, którą Ty zleciłeś (nie naprawili problemu, nie znaleźli przyczyny) i wzięli za to pieniądze.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
komar1 



Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Mar 05, 2008 19:09   

Też miałem problem z falowaniem obrotów. Pomogło czyszczenie przepustnicy. Po kilku miesiącach spokoju znowu obroty falują. No i teraz nie wiem co mam robić...Pewnie znowu spróbuję przeczyścić.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Mar 05, 2008 21:32   

komar1 napisał/a:
Też miałem problem z falowaniem obrotów. Pomogło czyszczenie przepustnicy. Po kilku miesiącach spokoju znowu obroty falują. No i teraz nie wiem co mam robić...Pewnie znowu spróbuję przeczyścić.
Tak, tylko, że ten temat dotyczy diesla :neutral:
Ja tylko nie rozumiem jednego, dlaczego, skoro fachowiec mówi o złym kącie wtrysku, nie zacznie od jego poprawnego ustawienia?
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Mar 06, 2008 13:09   

komar1 napisał/a:
No i teraz nie wiem co mam robić...Pewnie znowu spróbuję przeczyścić.

Poczytaj sobie techniczny FAQ na stronie klubowej. Tam jest napisane co masz zrobić.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Problem z obrotami
Ficek33 Rover serii 600, Honda Accord 10 Sob Cze 07, 2008 07:49
thef
Brak nowych postów [R620] Problem z obrotami
Drool Rover serii 600, Honda Accord 5 Sro Kwi 07, 2010 10:05
Mayson
Brak nowych postów [R620] Problem z obrotami
Phillippe Rover serii 600, Honda Accord 1 Wto Wrz 15, 2009 14:52
kasjopea
Brak nowych postów [R620] Problem z obrotami - wsparcie
sid12 Rover serii 600, Honda Accord 2 Sro Kwi 27, 2011 16:49
BorysOpole
Brak nowych postów [R620] Problem z obrotami i spalaniem.
lu_cky Rover serii 600, Honda Accord 12 Sro Lut 11, 2009 15:00
lu_cky



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink