Wysłany: Sob Lut 23, 2008 15:04 [R620] Łożysko skrzyni biegów
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam. Mam dość duży luz na łożysku w skrzyni biegów z prawej strony w miejscu gdzie wchodzi przegub wewnętrzny. Czy to łozysko można wymienic bez wyciągania skrzyni biegów?Pozdrawiam
[ Dodano: Nie Lut 24, 2008 20:47 ]
Czy naprawdę nikt nie wymieniał w skrzyni łożyska podporowego półosi ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lut 03, 2011 18:39, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 23, 2008 15:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dzięki Brt. W takim razie chyba to sobie chwilowo odpuszczę, tym bardziej że nie ma wycieków. Luz tez mam po obu stronach.Czasami na głębszych lub bardziej wystających studzienkach coś z przodu stuknie i myślałem że może to półoś przez ten luz bo całe zawieszenie sprawdzałem kilkakrotnie i wszystko ok.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Czw Lip 02, 2009 21:17
Odgrzebie temacik.
Borykam się ze stukaniem z lewej strony przy ruszaniu i zmianie biegów.
Podpiąłem mój problem pod ten temat Przegub w Roverze ABS
Jeśli chodzi o łożysko pół osi w skrzyni to zapewne to lub coś podobnego ŁOŻYSKO 6208.
Widać je po wyjęciu przegubu zewnętrznego i uszczelniacza ze skrzyni.
Zabezpieczone jest pierścieniem Zegera.
Łożysko to jest osadzone na jakiejś tulejce z kanalikami które mają przepuszczać olej przed łożysko.
Dalej jest jak by tulejka z frezami takimi jak ten na przegubie wewnętrznym jednak ta niby tulejka po zaglądnięciu w RAVE okazała się być jakimś stożkowym kołem zębatym.
RAVE nazywa to SUN GEAR i wygląda to mniej więcej tak SUN GEAR To co palcami trzyma...
I czy wyrobienie tego elementu spowodowane np.małą ilością i stanem oleju w skrzyni może powodować to stukanie metaliczne?
Ewentualnie luz tego SUN GEAR może być spowodowany zużyciem takiej jak by podkładki czy co THRUST WASHER SUN GEAR
Co do oleju w skrzyni to jest jakieś 1,5 cm poniżej dolnej krawędzi korka kontrolnego a tym bardziej ledwo sięga dolnej krawędzi osadzenia uszczelniacza półosi.
Kolor-Hmm?
Na palcu wygląda na wmiarę czysty ale po zlaniu go ze skrzyni do miski wygląda jak brązowy.Jak pomieszam ten olej czymś w misce to robią się na chwile smugi.
Jutro kupię ale jakiś zamiennik co tu gdzieś o nim czytałem bo tak wogóle ta robota to taki spontan nie planowany więc brak MTFu pod ręką.
Co do uszczelniacza pół osi to są na nim jakieś numery ale zapomniałem a nie chce mi się biegać do garażu,dopiszę jutro.
Uszczelniacz ciekł bo z tego co zauważyłem to się sprężynce coś stało.
Ale utnie się tak z 5mm i jak nie będzie cieknął to zostanie narazie chociaż jest małe uszkodzenie mechaniczne, jak jest ta warga zewnętrzna-ale da się to do góry i może będzie chociaż nie wiem czy ta warga bardziej chroni przed kurzem czy przed wyciekiem.
Aha, nie doszukałem się numeru skrzyni więc nie wiem czy to nowszy czy starszy typ uszczelniacza ale ten jest metalowy.
Autko z 1995 roku...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum