Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Jak jeździc ekonomicznie? i jeszcze jakies pytania...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Jak jeździc ekonomicznie? i jeszcze jakies pytania...
Autor Wiadomość
kamiloski88 



Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 32
Skąd: NS



Wysłany: Nie Lis 11, 2007 22:30   [R75] Jak jeździc ekonomicznie? i jeszcze jakies pytania...
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam, jestem posiadaczem twgo auta od 3 dni, jest to rover 75 2.0cdt z 2000 roku. Nigdy nie mialem diesla i chcialem zadac kilka pytan, po pierwsze, jak jedzic tym autem zeby spalanie bylo jak najmniejsze, szlyszalem ze spalanie jest mniejsze jak z 2 od razu wrzuci sie na 4, czy to jest dobrzy sposob? czy moze mam zmieniac czesciej biegi na niskich obrotach, czy jak? moj roverek pali z tego co pokazuje mi komputer jakies 9-10 l po miescie... wydaje mi sie ze to nie najlepszy wynik... i jeszcez mam takie pytanie, czy to jest normalne ze teraz jak jest zimno i odpale auto to wskazowka poziomu paliwa jest bardzo nisko i po kilku minutach jazdy wskazowka sie podnosi do takiego poziomu jaki powinien byc, tak samo jest z tym wskaznikiem na komputeze ktory pokazuje ile moge jeszcze przejechac... czy to jest normalne?

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 05, 2010 19:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 11, 2007 22:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Lis 11, 2007 22:36   

nie kombinuj z biegami ;) po prostu 12345 i bedzie OK. rozpędzaj sie normalnie (nie na emeryta ale też nie na ściganta) i utrzymuj obroty silnika między 1600 a 3000 i będzie OK ;) a spalanie to sprawdź na stacji benzynowej najlepiej ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
plombos 



Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 44



Wysłany: Nie Lis 11, 2007 23:01   

Ze wskazowka poziomu paliwa mam podobnie, jak auto zimne to wskazowka nisko, pozniej sie ciut podnosi (oczywiscie tylko wtedy gdy mam malo paliwa w baku).
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Nie Lis 11, 2007 23:03   

kamiloski88 napisał/a:
czy to jest normalne ze teraz jak jest zimno i odpale auto to wskazowka poziomu paliwa jest bardzo nisko i po kilku minutach jazdy wskazowka sie podnosi do takiego poziomu jaki powinien byc, tak samo jest z tym wskaznikiem na komputeze ktory pokazuje ile moge jeszcze przejechac... czy to jest normalne?


Co do wskazowki paliwa niewiele moge ci napisac, bo nie mialem przyjemnosci eksploatowania tego modelu, ale co do wskazan komputera, to jest to jak najbardziej prawidlowo. Komputer wylicza srednie zuzycie paliwa ruowniez ze wskazan spalania chwilowego. Jak wiadomo zimny silnik pai wiecej + automatycznie uruchomienie webasto. To wszystko jest wyliczane do pozostalych kilometrow
Troche nakrecilem, ale powinienes wiedziec o co mi chodzi :wink:

Co do ekonomicznej jazdy, to Brt napisal wystarczajaco :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Lis 11, 2007 23:14   

w dieslu takim stanem rzeczy można obarczyć przelewy w silniku tam się dużo paliwa magazynuje , ale potem wraca do zbiornika.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
kamiloski88 



Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 32
Skąd: NS



Wysłany: Pon Lis 12, 2007 09:37   

a wlasnie, co do ropy, to w zimie trzeba dolewac jakis specjalow bo niej, zeby nie zamarzla lub cos?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lis 12, 2007 09:50   

no nie zaszkodzi ;) tzw. zimowy ON ma temp krzepnięcia podobno -30 st, ale ja bym do końca temu nie wierzył ;) Mozna się poratować dolewając trochę benzyny do baku ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Lis 12, 2007 18:26   

No myślę, że tankując BP Ultimate Diesel już nic nie muszę dolewać ;) . Cena wyższa, ale chyba i większa pewność o parametry, szczególnie w zimie. Chwalą się, że już wprowadzili specjalną zimową wersję ;)
 
 
plombos 



Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 44



Wysłany: Pon Lis 12, 2007 19:00   

Brt napisał/a:
Mozna się poratować dolewając trochę benzyny do baku ;)

Zamiast benzyny można użyc specjalnych dodatków do ON, nie wiem tylko czy mają jakiś skutek uboczny.
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Lis 12, 2007 20:12   

denaturat też dobry , tylko proszę nie spożywać :) ale wlewać
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
kamiloski88 



Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 32
Skąd: NS



Wysłany: Pon Lis 12, 2007 20:34   

Mam jeszcze takie jedno pytanie, czy tylne boczne szyby sa jakos podgrzewane przed zaparowaniem, bo zauwarzylem ze wszystkie szyby nie sa zaparowane jak wlaczam dmuchawe oprocz lewej tylnej...
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Lis 12, 2007 21:25   

nie ma bocznych podgrzewanych, sprawdz czy nie masz czasem nieszczelności , może guma się podwineła?
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
kamiloski88 



Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 32
Skąd: NS



Wysłany: Pon Lis 12, 2007 21:32   

wlasnie, jeszcez jedno, skoro jestesmy przy szybach, to szyba po stwonie kierowcy spuszcza sie calkiem, ale juz sie nie podnosi do gory sama, musze przycisnac podnoszenie szywy i ja wyciagnac, i tak mniej wiecej od 3/4 juz idzie sama, bez mojej pomocy. czy to moze byc wina uszczelek czy silniczka? co mam zrobic?
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Lis 12, 2007 21:36   

może tak masz zaprogramowane, ale to normalny objaw,ale oczywiście układ szyb trzeba co roku smarować smarem, aby wszystko dobrze chodziło
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Pon Lis 12, 2007 21:42   

z szybami to u mnie jest tak. jak chcę to za jednym przyciśnięciem przycisku jedzie sama w górę lub w dół.
natomiast jeśli chcę aby jechała tylko w momencie trzymania przycisku, to muszę przyciskiem takie dwa krótkie ruchy zrobić i następny trzeci przeprogramowuje na to aby jechała w ten właśnie sposób.
jeśli znowu chcę aby sama zjechała na dół -znowu dwa kliknięcia w przycisk i jedzie na dół.
oczywiście w każdej chwili mogę ruch szyby zatrzymać przyciskiem.
trochę namotałem ale u mnie to tak mniej więcej działa.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Lis 12, 2007 21:50   

kamiloski88 z tego co widzę musi jej ręcznie pomagać, żeby poszła do góry. Zdejmij boczek i przesmaruj prowadnice smarem silikonowym, może pomoże.
 
 
kamiloski88 



Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 32
Skąd: NS



Wysłany: Wto Lis 13, 2007 11:48   

jarema napisał/a:
z szybami to u mnie jest tak. jak chcę to za jednym przyciśnięciem przycisku jedzie sama w górę lub w dół.
natomiast jeśli chcę aby jechała tylko w momencie trzymania przycisku, to muszę przyciskiem takie dwa krótkie ruchy zrobić i następny trzeci przeprogramowuje na to aby jechała w ten właśnie sposób.
jeśli znowu chcę aby sama zjechała na dół -znowu dwa kliknięcia w przycisk i jedzie na dół.
oczywiście w każdej chwili mogę ruch szyby zatrzymać przyciskiem.
trochę namotałem ale u mnie to tak mniej więcej działa.


tak, to wiem bo na innych szybach jest tak samo jak piszesz, ale ta jedna wlasnie tak wychodzi jakby nie mogla.. i musze ja podciagnac do gory.

thef napisał/a:
kamiloski88 z tego co widzę musi jej ręcznie pomagać, żeby poszła do góry. Zdejmij boczek i przesmaruj prowadnice smarem silikonowym, może pomoże.


a w jaki sposob sie sciaga ten boczek? nie chce czegos zepsuc...

[ Dodano: Czw Lis 15, 2007 12:15 ]
czy moglbym prosic o odpowiedz? i jeszcze sie chcialem zapytac czy tak ma byc, jak wlaczam klime AUTO to czy to ma wygladac tak ze z tych wywietrzynikow na desce i pobokach ma leciec zimne powietrze a tam gdzie szyba przednia jest ogrzewana ma leciec gorace? bo jak ustawie np 23stopnie to wlasnie tak sie dzieje, czy to jest ok? bo niby sie grzeje ale wieje zimne powietrze, tylko z podgrzewania przedniej szyby leci cieple
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lis 27, 2007 17:10   

kamiloski88 napisał/a:
czy moglbym prosic o odpowiedz? i jeszcze sie chcialem zapytac czy tak ma byc, jak wlaczam klime AUTO to czy to ma wygladac tak ze z tych wywietrzynikow na desce i pobokach ma leciec zimne powietrze a tam gdzie szyba przednia jest ogrzewana ma leciec gorace? bo jak ustawie np 23stopnie to wlasnie tak sie dzieje, czy to jest ok? bo niby sie grzeje ale wieje zimne powietrze, tylko z podgrzewania przedniej szyby leci cieple

Pomoże ktoś koledze?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
szopek73 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 13
Skąd: Płońsk



Wysłany: Wto Lis 27, 2007 18:39   

I z tym zimnym powietrzem tak ma być. Pod kratkami na desce masz pokretło do zamukania i otwierania zimnego nawiewu. To taki patent producenta, żeby Ci ciepłe powietrze nie buchało w twarz. Poczytaj instrukcje obsługi. Pozdrawiam
 
 
mignone 




Dołączyła: 23 Lis 2007
Posty: 12
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lis 27, 2007 20:58   

Ja przy podobnych objawach doktoryzowałam się ze ściągania osłonek drzwi. W moim przypadku szyba zsunęła się z prowadnicy.
Sposób ściągnięcia osłonki jest bardzo prosty - najpierw kalmka (trzeba lekko podważyć zewnętrzną obudowę i odkręcić. Wsadzając rękę w otwór po klamce (żeby przytrzymać listwę) trzeba delikatnie podważyć sterowniczek otwierania szyb, wyciągnąć go równie delikatnie a nastepnie włożyć do powstałego otworu. Cała reszta jest na tzw. wcisk - więc najlepiej podważyć lekko u dołu i powoli od góry do dołu listwę odgiąć (dzyndzelek zamknięcia drzwi może jedynie przeszkadzać, ale na czas zdejmowania obudowy można przestawić zamek np. śrubokrętem w pozycję "zamkniętą" i kląć na wyjący alarm :) ). Z odrywaniem listwy radzę ostrożnie, mocowania lubią się "wyrabiać" i listwa potem odchodzi przy mocniejszym trzaśnięciu drzwiami. Nie jestem pewna, ale chyba u dołu jest przymocowana za pomocą dwóch śrubek, które oczywiście trzeba odkręcić przed zdejmowaniem osłony :)
Moje wyjaśnienie może być nie do końca precyzyjne, ponieważ robiłam to już jakiś czas temu, ale mniej więcej tak to się przedstawia...
Powodzenia :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] VIS - czy bez vis'ów można jeździć?
dafit Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Lut 20, 2012 00:19
dafit
Brak nowych postów [R75] Czujnik trakcji - nie można jeździć
Traper Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Gru 28, 2010 20:51
Traper
Brak nowych postów [R75] Kręcony przebieg. Jakieś sugestie?
baczek Rover serii 75, MG ZT 29 Sro Sie 14, 2013 00:11
Wizard_gp
Brak nowych postów [R75] Gdzie mogę trfić na jakieś schematy???
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 17 Wto Lis 24, 2009 19:36
sebol11
Brak nowych postów [R75] 2 zdjęcia 2 pytania
pavello200 Rover serii 75, MG ZT 9 Sob Lis 21, 2015 18:22
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink