Wysłany: Nie Lis 11, 2007 22:30 [R75] Jak jeździc ekonomicznie? i jeszcze jakies pytania...
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam, jestem posiadaczem twgo auta od 3 dni, jest to rover 75 2.0cdt z 2000 roku. Nigdy nie mialem diesla i chcialem zadac kilka pytan, po pierwsze, jak jedzic tym autem zeby spalanie bylo jak najmniejsze, szlyszalem ze spalanie jest mniejsze jak z 2 od razu wrzuci sie na 4, czy to jest dobrzy sposob? czy moze mam zmieniac czesciej biegi na niskich obrotach, czy jak? moj roverek pali z tego co pokazuje mi komputer jakies 9-10 l po miescie... wydaje mi sie ze to nie najlepszy wynik... i jeszcez mam takie pytanie, czy to jest normalne ze teraz jak jest zimno i odpale auto to wskazowka poziomu paliwa jest bardzo nisko i po kilku minutach jazdy wskazowka sie podnosi do takiego poziomu jaki powinien byc, tak samo jest z tym wskaznikiem na komputeze ktory pokazuje ile moge jeszcze przejechac... czy to jest normalne?
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 05, 2010 19:15, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 11, 2007 22:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
nie kombinuj z biegami po prostu 12345 i bedzie OK. rozpędzaj sie normalnie (nie na emeryta ale też nie na ściganta) i utrzymuj obroty silnika między 1600 a 3000 i będzie OK a spalanie to sprawdź na stacji benzynowej najlepiej
Ze wskazowka poziomu paliwa mam podobnie, jak auto zimne to wskazowka nisko, pozniej sie ciut podnosi (oczywiscie tylko wtedy gdy mam malo paliwa w baku).
czy to jest normalne ze teraz jak jest zimno i odpale auto to wskazowka poziomu paliwa jest bardzo nisko i po kilku minutach jazdy wskazowka sie podnosi do takiego poziomu jaki powinien byc, tak samo jest z tym wskaznikiem na komputeze ktory pokazuje ile moge jeszcze przejechac... czy to jest normalne?
Co do wskazowki paliwa niewiele moge ci napisac, bo nie mialem przyjemnosci eksploatowania tego modelu, ale co do wskazan komputera, to jest to jak najbardziej prawidlowo. Komputer wylicza srednie zuzycie paliwa ruowniez ze wskazan spalania chwilowego. Jak wiadomo zimny silnik pai wiecej + automatycznie uruchomienie webasto. To wszystko jest wyliczane do pozostalych kilometrow
Troche nakrecilem, ale powinienes wiedziec o co mi chodzi
Co do ekonomicznej jazdy, to Brt napisal wystarczajaco
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
no nie zaszkodzi tzw. zimowy ON ma temp krzepnięcia podobno -30 st, ale ja bym do końca temu nie wierzył Mozna się poratować dolewając trochę benzyny do baku
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Lis 12, 2007 18:26
No myślę, że tankując BP Ultimate Diesel już nic nie muszę dolewać . Cena wyższa, ale chyba i większa pewność o parametry, szczególnie w zimie. Chwalą się, że już wprowadzili specjalną zimową wersję
Mam jeszcze takie jedno pytanie, czy tylne boczne szyby sa jakos podgrzewane przed zaparowaniem, bo zauwarzylem ze wszystkie szyby nie sa zaparowane jak wlaczam dmuchawe oprocz lewej tylnej...
wlasnie, jeszcez jedno, skoro jestesmy przy szybach, to szyba po stwonie kierowcy spuszcza sie calkiem, ale juz sie nie podnosi do gory sama, musze przycisnac podnoszenie szywy i ja wyciagnac, i tak mniej wiecej od 3/4 juz idzie sama, bez mojej pomocy. czy to moze byc wina uszczelek czy silniczka? co mam zrobic?
z szybami to u mnie jest tak. jak chcę to za jednym przyciśnięciem przycisku jedzie sama w górę lub w dół.
natomiast jeśli chcę aby jechała tylko w momencie trzymania przycisku, to muszę przyciskiem takie dwa krótkie ruchy zrobić i następny trzeci przeprogramowuje na to aby jechała w ten właśnie sposób.
jeśli znowu chcę aby sama zjechała na dół -znowu dwa kliknięcia w przycisk i jedzie na dół.
oczywiście w każdej chwili mogę ruch szyby zatrzymać przyciskiem.
trochę namotałem ale u mnie to tak mniej więcej działa.
z szybami to u mnie jest tak. jak chcę to za jednym przyciśnięciem przycisku jedzie sama w górę lub w dół.
natomiast jeśli chcę aby jechała tylko w momencie trzymania przycisku, to muszę przyciskiem takie dwa krótkie ruchy zrobić i następny trzeci przeprogramowuje na to aby jechała w ten właśnie sposób.
jeśli znowu chcę aby sama zjechała na dół -znowu dwa kliknięcia w przycisk i jedzie na dół.
oczywiście w każdej chwili mogę ruch szyby zatrzymać przyciskiem.
trochę namotałem ale u mnie to tak mniej więcej działa.
tak, to wiem bo na innych szybach jest tak samo jak piszesz, ale ta jedna wlasnie tak wychodzi jakby nie mogla.. i musze ja podciagnac do gory.
thef napisał/a:
kamiloski88 z tego co widzę musi jej ręcznie pomagać, żeby poszła do góry. Zdejmij boczek i przesmaruj prowadnice smarem silikonowym, może pomoże.
a w jaki sposob sie sciaga ten boczek? nie chce czegos zepsuc...
[ Dodano: Czw Lis 15, 2007 12:15 ]
czy moglbym prosic o odpowiedz? i jeszcze sie chcialem zapytac czy tak ma byc, jak wlaczam klime AUTO to czy to ma wygladac tak ze z tych wywietrzynikow na desce i pobokach ma leciec zimne powietrze a tam gdzie szyba przednia jest ogrzewana ma leciec gorace? bo jak ustawie np 23stopnie to wlasnie tak sie dzieje, czy to jest ok? bo niby sie grzeje ale wieje zimne powietrze, tylko z podgrzewania przedniej szyby leci cieple
czy moglbym prosic o odpowiedz? i jeszcze sie chcialem zapytac czy tak ma byc, jak wlaczam klime AUTO to czy to ma wygladac tak ze z tych wywietrzynikow na desce i pobokach ma leciec zimne powietrze a tam gdzie szyba przednia jest ogrzewana ma leciec gorace? bo jak ustawie np 23stopnie to wlasnie tak sie dzieje, czy to jest ok? bo niby sie grzeje ale wieje zimne powietrze, tylko z podgrzewania przedniej szyby leci cieple
Pomoże ktoś koledze?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 13 Skąd: Płońsk
Wysłany: Wto Lis 27, 2007 18:39
I z tym zimnym powietrzem tak ma być. Pod kratkami na desce masz pokretło do zamukania i otwierania zimnego nawiewu. To taki patent producenta, żeby Ci ciepłe powietrze nie buchało w twarz. Poczytaj instrukcje obsługi. Pozdrawiam
Ja przy podobnych objawach doktoryzowałam się ze ściągania osłonek drzwi. W moim przypadku szyba zsunęła się z prowadnicy.
Sposób ściągnięcia osłonki jest bardzo prosty - najpierw kalmka (trzeba lekko podważyć zewnętrzną obudowę i odkręcić. Wsadzając rękę w otwór po klamce (żeby przytrzymać listwę) trzeba delikatnie podważyć sterowniczek otwierania szyb, wyciągnąć go równie delikatnie a nastepnie włożyć do powstałego otworu. Cała reszta jest na tzw. wcisk - więc najlepiej podważyć lekko u dołu i powoli od góry do dołu listwę odgiąć (dzyndzelek zamknięcia drzwi może jedynie przeszkadzać, ale na czas zdejmowania obudowy można przestawić zamek np. śrubokrętem w pozycję "zamkniętą" i kląć na wyjący alarm ). Z odrywaniem listwy radzę ostrożnie, mocowania lubią się "wyrabiać" i listwa potem odchodzi przy mocniejszym trzaśnięciu drzwiami. Nie jestem pewna, ale chyba u dołu jest przymocowana za pomocą dwóch śrubek, które oczywiście trzeba odkręcić przed zdejmowaniem osłony
Moje wyjaśnienie może być nie do końca precyzyjne, ponieważ robiłam to już jakiś czas temu, ale mniej więcej tak to się przedstawia...
Powodzenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum