Wysłany: Pon Lut 25, 2008 14:28 [R400] Przekręcona kierownica w pozycji neutralnej
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1995
jaka przyczyna przesuniecia kola kierownicy w stanie neutralnym o kilka stopni kątowych w prawo - czy może to być skutek ustawiania zbierzności na niezablokowanej kierownicy czy jakiś inny powód - proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 03, 2011 22:37, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 25, 2008 14:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przestawienie kierownicy na wielowypuście (mało prawdopodobne bo byłaby duża różnica) albo przy ustawianiu zbieżności coś się przesunęło
Zablokowanie kierownicy nie ma nic wspólnego z tym, bo nie ma przepisu, żeby kierownica musiała być prosto przy zablokowaniu
fearless a nie wymieniałeś przypadkiem, którejś z końcówek kierowniczych ?
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
fearless [Usunięty]
Wysłany: Pon Lut 25, 2008 16:21
tak była wymieniana właśnie z prawej strony i był wymieniany przegub - a po tym była robiona zbieżność.....czy to może być spowodowane wymianą końcówki?? czy może jakimś uderzeniem lub zgiętym wachaczem
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Lut 25, 2008 16:31
fearless napisał/a:
tak była wymieniana właśnie z prawej strony i był wymieniany przegub - a po tym była robiona zbieżność.....czy to może być spowodowane wymianą końcówki?? czy może jakimś uderzeniem lub zgiętym wachaczem
Nic nie można wykluczyć, ale jeśli przed wymianą było okay, to właśnie przez brak zblokowania kierownicy przy ustawianiu zbieżności kierownica się przekręciła.
zablokowana kierownica nigdy nie jest prosto, przy ustawianiu zbieznosci kierownica jest ustawiona "na oko" diagnosty, ale to zazwyczaj nie jest najzlej
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
U mnie na geometrii facet też nie spisał się najlepiej, ale stwierdziłem, że wyprostowanie kierownicy zostawię mu na następną wizytę. W sumie mocno to nie przeszkadza
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Lut 26, 2008 11:50
JohnnyB napisał/a:
to w takim razie jaka rada jest co teraz zrobic zeby bylo prosto??
Trzeba podjechać na ustawienie zbieżności i zaznaczyć mechanikowi, że kierownica ma być prosto. Jeżeli geometria samochodu jest ok, to nie będzie z tym problemu.
Ha, ja dzisiaj (w końcu) byłem na geometrii i mechanik ustawił kierownicę "wedle siebie", zblokował tym śmiesznym urządzeniem blokującym i spytał czy w takim położenie kierownica może zostać. Wsiadłem, zobaczyłem, potrzymałem i było prosto. Czyli wszystko odbyło się jak należy. Zwróc uwagę na to mechanikowi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum