Wysłany: Pią Sty 25, 2008 17:50 [R618] Dziwne stuki z lewej strony
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1995
W moim nowonabytym autku odkrywam coraz to nowe usterki. Antenkę naprawiłem, żaróweczkę kontrolki rezerwy wymieniłem.Teraz słysze stuki z prawej strony (z przodu). Przeczytałem wszystkie posty na forum na ten temat i zacząłem sprawdzać. Poprzecznych i wzdłużnych luzów nie ma na kole. Na biegu obracając kołem jest luz w przegubie wewnętrznym. Poprzedni właściciel twierdzi, że miesiąc temu były wymienione wszystkie przeguby. Faktycznie gumy i opaski wyglądają na nowe. I pukanie jest niecharakterystyczne dla przegubów. Przy maksymalnym skręcie i przy ruszaniu nic nie puka. Zaczyna pukać w czasie jazdy na wprost. Niezależnie czy silnik ciągnie , czy jest na luzie czy zaczyna hamować. Wraz ze zwiększeniem prędkości wzrasta częstotliwośc stuków. Ma się wrażenie jakby jechało sie po podkładach kolejowych.Kiedy odbierałem samochód tydzień temu było cichutko. Fakt ,że trochę mu dałem popalić pierwszego dnia w ramach testu. Ale było ok. Teraz z dnia na dzień hałas się nasila.
Jeszcze nie sprawdzłem łożyska. Poprostu zapomniałem o tym. Acha . Jeszcze na wyłączonym silniku kiedy ruszam kierownicą słychać lekkie pokanie na maglownicy. Jutro mam wolne to troche mogę pobawić się w garażu. Może coś jeszcze mi podpowiecie. Wiem ,ze jest jeszcz szarpak w serwisie , ale ja lubię pogrzebać przy swoim samochodzie i mam pewność ,że jak sam zrobię to jest to solidna robota .
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 12:51, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 25, 2008 17:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeżeli nie ma luzów na sworzniach, łącznikach stabilizatora, a przeguby wyglądają na nowe to proponowałbym sprawdzić czy koła są odpowiednio dokręcone ( czy sie nie poluzowały nakrętki ) oraz stan łożysk...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Pią Sty 25, 2008 18:25
Podnieś sobie lewą stronę(przód), posadź kogoś za kierownicą i niech wrzuci jedynkę lub dwójkę i puszcza powoli sprzęgło. Ale dla ubezpieczenia druga noga nad hamulcem.
A sam słuchaj w którym miejscu ci stuka.... Jeśli masz kanał to jeszcze większe pole do popisu.... A swoją drogą to obstawiałbym chyba łożysko...
Łożyska są ok. Przeguby podobnie. Nadal nie mogę zlokalizować miejsca stuków. Nie znalazłem rzadnych luzów czy odkręconych śryb(nakrętek). Zauważyłem ,że najbardziej stuka przy prędkościach 50-80km/h.
Jeszcze muszę sprawdzić opony. Mam założone zimówki, nienajnowsze choć zewnątrz wyglądają porządnie.
Jedyna pociecha to to ,że nie muszę wydać kasy na łożyska .
Wróciłem właśnie z szarpaków. Zawieszenie ok. Przeguby OK. Żadnych luzów. Stukanie coraz intensywniejsze. Podniesiony do góry i z odpalonym napędem również stuka. W warsztacie też nie bardzo wiedzą o co chodzi. Stukanie pochodzi prawdopodobnie z półosi od strony kierowcy. Po dłuższych medytacjach mechanicy wpadli na pomysł ,że to może łożysko podporowe wałka półosi pomiędzy przegubem wewnętrznym a skrzynią biegów.
Czy ktoś z forumowiczów wymieniał to ustrojstwo. Jakie to łożysko i czy pasuje od hondy.
U Tomateam.pl nie znalazłem takiego.
Dzwoniłem. Niestety Pan Tomasz nie nie ma tej części. W Częstochowie w serwisie Rovera też nie mają. Podobno Rover sprzedaje podporę w komplecie z wałkiem za niezłą kasę.
Być może jest to typowe łożysko toczne ,które można wymienić w podporze ale trzeba znać numer tego łożyska. Chciałbym je kupić przed rozebraniem auta. Może ktoś się orientuje co to za łożysko , lub gdzie to można sprawdzić.
Jaki gwint jest na półosi lewej ( w kole) prawy czy lewy. Wiem ,że jest m24x1,5 ale nie wiem czy na obu kołach jest prawy czy na każdym inny.Chodzi mi o oś dłuższą od strony kierowcy.
To prawda z tą rurką. Pożyczyłem od znajomego z warsztatu samochodowego porządny klucz + dwie rurki na pokrętkę i nakrętka puściła. Jutro z rana podchodzę do sworznia dolnego zwrotnicy. Mam nadzieję ,że to wystarczy aby wyciągnąć półoś z piasty.
Wymontowałem łożysko wspornika wałka półosi. Dla zainteresowanych podaję oznaczenie
NTN SCO7A42LSA. Oznaczenie NTN - łożysko wysokotemperaturowe. Produkowane w Japoni nie ma zamiennika. Wymiary śr. zew. 55 śr.wew.33 szer.15. Cena brutto (hurtownia w Częstochowie) 117zł.
[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 16:29 ]
Wymieniłem podejrzane łożysko i niestety stuki słychać nadal.Nie wiem co o tym myśleć. Może jednak to przegub wewnętrzny. Mechanicy po oględzinach mówili ,że na pewno to nie przegub. Ale teraz to już nic innego nie zostało.
[ Dodano: Pią Lut 08, 2008 07:17 ]
Przegub wewnętrzny też wymieniony. Tłuczenie nie ustało. nie mam już pomysłów.
[ Dodano: Sob Lut 09, 2008 09:38 ]
Czy takie stuki mogą pochodzić ze skrzyni biegów? Skrzynia pracuje prawidłowo, nie słychać wycia, nie czuć drgań na drążku zmiany biegów.. Poziom oleju w skrzyni prawidłowy. Stuki pochodzą na pewno od lewej strony napędu. Kiedy samochód ma podniesioną lewą stronę i przy uruchomionym silniku zacznie się wrzucać biegi to słychać taki stuki jakby się jechało po podkładach kolejowych.Stuki słychać dopiero przy większych obrotach koła. Przy takiej samej próbie z podniesionym prawym kołem jest cisza.Kiedy jedzie się drogą stuki rozpoczynaja się powyżej 50km/h.Nie ma znaczenia czy silnik ciągnie czy wciśnięte jest sprzęgło. Oba przeguby lewej półosi są nowe . Nowe jest również łożysko podporowe wałaka i tarcza hamulcowa.
[ Dodano: Pon Lut 18, 2008 18:12 ]
Byłem w serwisie Rovera. Totalna porażka . Po oględzinach "organoleptycznych" stwierdzili ,że to zewnętrzny przegub. Mimo to,że wiedziałem ,iż jest nowy wierząc "fachowcom" wymieniłem także ten przegub. Dalej to samo. Opinie o tym serwisie napisałem w stosownym dziale roverki.pl . Dzisiaj podparłem ponownie auto i sam obsłuchiwałem stuków. Zdjąłem koło. W piaście nic nie słychać. Dźwiek pochodzi z okolic już wymienionego łożyska lub przegubu wewnętrznego. Być może stuki pochodzą z dyferencjału.Jutro wymontuje półośkę z przegubami i odpalę auto z samym wałkiem wewnetrznym.Jeśli będą nadal stuki to na 100% pochodzą ze skrzyni.
Czy ktoś już się spotkał z podobna sytuacją. Będę wdzięczny za każdą radę.
[ Dodano: Pon Lut 18, 2008 18:44 ]
Może ktoś na forum specjalizuje się w skrzyniach biegów . Czy omawiane przez mnie stuki mogą pochodzić z dyferencjału.
Widzę ,że praoblem mój jest niespotykany. Dzisiaj byłem w następnej stacji diagnostycznej. I tutaj podejście i wiedza mechaników jest na odpowiednim poziomie. Samochód poszedł jeszcze raz na szarpaki i na rolki. Jak zawsze wszystko w porządku. Przy kręcącym sie kole lewym słychac wyraźne stuki. Teoretycznie słychać je od strony skrzyni biegów. Ale panowie z warszrtatu podpięli koło do elektrycznej rozpędzarki i po uzyskaniu prędkości przy której słychać stuki zaczęli badać drgania na poszczególnych elemenrtach napędu.Nie m dragań na obudowie dyferencjału,ani na przegubacz czy wałkach. Również łożysko podporowe nie wpada w drgania. Ale za to brdzo silne drgania czuć na zacisku hamulca i na wahaczu. Czyli w pobliżu koła.Po dokładniejszych oględzinach znaleźli panowie luz na tym kole. Luz zawsze wszyscy sprawdzali na podniesionym samochodzie i wtedy luzów nie było. Teraz sprawdzono jeszcze luz przy samochodzie postawionym na kołach. Przy silnym naciskaniu na górna część opony jest wyczuwalny luz na piaście. Mimo braku charakterystycznych obiawów awarii łożyska piasty wszystko wskazuje właśnie na popsute łożysko. Jutro rano mechnicy będą rozbierać po kolei elementy napędu ,aż do odnalezienia przyczyny stuków.
Jeśli to łożysko to będę musiał kupić nowe. Na allegro znalazłem tańsze łożysko niż wszędzie . Proszę o ewentualną ocenę:
http://allegro.pl/item314..._623_przod.html
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum