Wysłany: Wto Mar 04, 2008 17:35 [R75 CDT 2000r] A jednak ... mam Xpowera - byłem na hamowni!
Witam,
Przesyłam wyniki z hamowni. Proszę o oceny. Faktycznie mam prawie 130 KM , przy zakupie nawet o tym niewiedziałem! Dopiero Panowie z Art-Bizaru powiedzieli mi że mam naklejkę na słupku przy drzwiach "Xpower 135" i że to oznacza fabryczny chip tuning silników CDT 116KM na CDTi 131KM. Nikt o tym fakcie przy sprzedaży mi nie powiedział (pewnie sprzedawca-handlarz nie wiedział ) tym samym ja też niewiedziałem że mam "mocniejszy" motor. Ehhh .
Pozdrawiam
ps. Pomiar był robiony trzy razy i za każdym razem wyniki w 99,9% te same.
_________________ Diaboł was zeżre!
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 04, 2008 17:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Thrillco [Usunięty]
Wysłany: Wto Mar 04, 2008 18:11
Pogratulować, pozazdroscić i zyczyc sobie i innym podobnego szczęścia
tak analizuje ten wykres i wychodzi, ze to auto ciagnie do 3500, gdze zaczyna sie zadyszka , powyzej 4000 rpm jest juz znaczny spadek. ciekawostka jest fakt, ze najlepszy moment wystapil na 4 biegu przy 2200 rpm , czyli cos co decyduje o elastycznosci silnika, toczysz sie 80km/h za innym autem , wciskasz pedal i zaraz wracasz na swoj pas bo juz wyprzedziles
z moca przy 3500 to ciekawa sprawa, na 5 biegu. wynikaloby ze 4 jest elastyczna a 5 mocna >? najwyzej krecony do 4200 na 4 biegu byl .
tak ciagle sie zastanawiam nad chipem u siebie. czyli ty masz silnik o wyjsciowej mocy 116 km chipowany na 130 , czy cos poza programem bylo zmieniane ? mozesz podeslac wiecej informacji >?
pozdr
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ciekawostka jest fakt, ze najlepszy moment wystapil na 4 biegu przy 2200 rpm
Nie za bardzo rozumiem z czego to odczytałeś.
maniaq napisał/a:
z moca przy 3500 to ciekawa sprawa, na 5 biegu. wynikaloby ze 4 jest elastyczna a 5 mocna
Tego też nie kumam.
Na wyższym biegu moment obrotowy przekazywany na koła zawsze będzie MNIEJSZY niż na biegu wyższym i auto będzie gorzej przyspieszać. Najlepiej auto przyspiesza na pierwszym biegu.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
to mogę ci powiedzieć, że po chipie miałbyś jakieś 145-150KM i ok. 320NM (czyli tyle ile teraz ja mam hłe hłe - tyle, że byłbyś lżejszy)
koszt takiego chipowania z dokładnym sprawdzeniem na ile dokładnie da radę to ok. 1300pln
ja u siebie planuję taką operację, ale dopiero za jakieś pół roku jak trochę kasy uzbieram i wtedy będzie 175 kucy i momencik 440
_________________ moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
myślę, że z silnika można tyle wyciagnąć, ale czy skrzynia to wytrzyma to mam pewne wątpliwości. Już przy serii pracuje na granicy możliwości. Myślę, że rozsadne by było max 300Nm i raczej skupiłbym się na poprawieniu charakterystyki momentu niż samym podnoszeniu wartości
ZTCP to Docent gadał kiedyś z gościem z ZR klekotowym, który podniósł moment do 300 - 310Nm. Niestety nie zaglada na forum
ano po to, żeby mieć jeszcze lepsze przyspieszenie z zachowaniem wciąż niskiego spalania
_________________ moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
najwyzszy moemnet przy 2200 rpm i predkosci 78,6km/h , wiec wypadaloby mi na 4 bieg
Na hamowni zawsze robi się test na 4 biegu, ale to o niczym nie świadczy
maniaq napisał/a:
moc przy 3450 rpm i V 123km/h
To wg mnie jest 4 bieg, tak samo jak 4200rpm i prędkość 149kmh.
Przebieg ch-ki momentu jest na każdym biegu taki sam. Wartości momentu "na silniku" są takie same dla każdego biegu, inne są "na kołach" (skrzynia biegów, opory toczenia i powietrza).
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
no tak , pospieszylem sie z tym moementem - na silniku dane. wydaje mi sie, ze to takie usrednienie, bo na kolach jest tym co naprawde decyduje o tym jak auto jedzie. ale ciezko byloby porownywac rozne auta z tym samym silnikiem .
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum