Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Automat - czy da radę?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Automat - czy da radę?
Autor Wiadomość
MieszAs 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 85
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 07, 2008 13:57   [R416] Automat - czy da radę?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: wszystkie

Witam!
Czasem cierpię z powodu manualnej skrzyni biegów w moim Roverku..
Po prostu czasem wkurza mnie zachowanie samochodu na ręcznej skrzyni, które nie jest tak płynne jak przy automacie.

Tak sobie rozmyślam... czy istnieje jakaś opcja zamontowania automatycznej skrzyni do
silnika serii K? Wiem, że automaty były z silnikami Hondy więc odpada. (chyba ze przekładka wraz z silnikiem)
A co z automatem od 45? Myślicie że pasuje?

Przy okazji zapytam: czy ktoś kiedyś widział R400 z silnikiem V6? Bo z tego co widzę to raczej legenda...
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 21:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 07, 2008 13:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pią Mar 07, 2008 14:19   

MieszAs napisał/a:
Tak sobie rozmyślam... czy istnieje jakaś opcja zamontowania automatycznej skrzyni do
silnika serii K?


Przekłada z 45 jedynie tam tez były silniki Seri K Np
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C4405302

Z tąd można skrzynie wytargać, jechać zobaczyć jak to wygląda wszystko.

MieszAs napisał/a:
Przy okazji zapytam: czy ktoś kiedyś widział R400 z silnikiem V6? Bo z tego co widzę to raczej legenda...


proszę 2.0 V6
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C4373583
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
MieszAs 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 85
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 07, 2008 14:26   

kolin napisał/a:

proszę 2.0 V6
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C4373583


Chodziło mi o Rovera 425 V6 - opisanego w dziale "modele".

A czy ktoś się orientuje jakie jeszcze przeróbki są potrzebne do automatu?
Jak wygląda sterowanie takiej skrzyni? Podobno odpowiada za to jakaś elektronika...
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pią Mar 07, 2008 14:59   

Cytat:
Chodziło mi o Rovera 425 V6 - opisanego w dziale "modele".


Nigdy takiego nie widziałem...

Cytat:
A czy ktoś się orientuje jakie jeszcze przeróbki są potrzebne do automatu?
Jak wygląda sterowanie takiej skrzyni? Podobno odpowiada za to jakaś elektronika...


Tutaj sie już nie wypowiem, poczekajmy aż inne głowy przeczytają to :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Pią Mar 07, 2008 17:02   

MieszAs napisał/a:
A czy ktoś się orientuje jakie jeszcze przeróbki są potrzebne do automatu?
Jak wygląda sterowanie takiej skrzyni? Podobno odpowiada za to jakaś elektronika...

a to ciekawe. czy w 1.4 mozna wstawic automat?
mam nadzieje ze nie bo jak tak to pewnie zaraz bede to chcial a co za tym idzie znowu wydam pieniadze :głupek2:
 
 
Wojtek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Mar 2001
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Mar 07, 2008 17:06   

?? ? przecież były produkowane R 200 z automatem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pią Mar 07, 2008 17:28   

Wojtek napisał/a:
? przecież były produkowane R 200 z automatem.


Nawet takim śmigałem 1.8 w 25... fajnie się jechało, biegu ładnie redukuje i wrzuca :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pią Mar 07, 2008 20:31   

z manuala na automata może by poszło ale...., trzeba pozmieniać elektronike domontować komputer zmienić środkową konsole pedały , zbyt wysokie koszty a i efekt niewiadomo jaki.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sob Mar 08, 2008 11:13   

Cytat:
z manuala na automata może by poszło ale...., trzeba pozmieniać elektronike domontować komputer zmienić środkową konsole pedały , zbyt wysokie koszty a i efekt niewiadomo jaki.
_________________


Czyli lepiej sprzedać obecny wóz i kupić automata już gotowego
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sob Mar 08, 2008 11:16   

tak jest.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
MieszAs 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 85
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 10, 2008 12:16   

Szkoda :(
W starszych autach było łatwiej...
Kupiłbym od razu automat gdyby nie to, że żona ma się najpierw na manualu nauczyć jeździć :-)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Mar 10, 2008 13:35   

MieszAs napisał/a:
Po prostu czasem wkurza mnie zachowanie samochodu na ręcznej skrzyni, które nie jest tak płynne jak przy automacie.

Szczerze mówiąc, to zupełnie nie wiem co masz na myśli w powyższym stwierdzeniu. :roll:
Co to znaczy, że samochód nie zachowuje się "płynnie" na ręcznej skrzyni?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
MieszAs 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 85
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 10, 2008 13:55   

piter34 napisał/a:
Szczerze mówiąc, to zupełnie nie wiem co masz na myśli w powyższym stwierdzeniu. :roll:
Co to znaczy, że samochód nie zachowuje się "płynnie" na ręcznej skrzyni?


Mam na myśli płynność jazdy i przyspieszania. Automat zachowuje sie, jakbyś więcej operował sprzęgłem, jechał na pół sprzęgle... Ma też większą "bezwładność". Na manualu czasem szarpnie przy zmianie, zaś jazda powolna, czy też jazda w korku była mordęgą.. ;/ Szczególnie nie cierpię niskich prędkości, gdzie I -ynka za krótka, dwójka zaś już trochę za "szybka".
To właśnie miałem na myśli :-)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Mar 10, 2008 15:22   

MieszAs napisał/a:
To właśnie miałem na myśli :-)

No nadal nie rozumiem. :mrgreen:

Co do szarpania przy zmianie biegów w manualu, to już tylko i wyłącznie zasługa kierowcy. :wink:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
MieszAs 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 85
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 10, 2008 15:26   

piter34 napisał/a:
No nadal nie rozumiem. :mrgreen:
Co do szarpania przy zmianie biegów w manualu, to już tylko i wyłącznie zasługa kierowcy. :wink:


IMO nie tylko.. pewnych rzeczy nie przeskoczysz.
Jechałeś kiedyś automatem? To zupełnie inna bajka. Automat inaczej brzmi, inaczej rusza, inaczej się rozpędza.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 15:37   

ja rozumiem :P
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Mar 10, 2008 18:17   

MieszAs napisał/a:
IMO nie tylko.. pewnych rzeczy nie przeskoczysz.

Ja jedynie twierdzę, że da się tak zmieniać biegi w manualu, aby nic nie szarpało.

MieszAs napisał/a:
Jechałeś kiedyś automatem?

Tak.

MieszAs napisał/a:
Automat inaczej brzmi, inaczej rusza, inaczej się rozpędza.

...i niejednokrotnie szarpie przy zmianie biegów. To mnie najbardziej irytowało. ;-)
Co do rozpędzania pojazdu, to jest jak najbardziej zauważalna różnica w porównaniu do manuala. Ten sam silnik z automatem jest "ospały", a wynika to z czasu zmiany biegu i przełożeń (w automatach bardzo często są "dłuższe" biegi).
W rozważaniach pomijaj supernowoczesne automaty (DSG?). Mam na myśli rozwiązania stosowane w ROVERkach.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
MieszAs 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 85
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 10, 2008 22:24   

piter34 napisał/a:

Ja jedynie twierdzę, że da się tak zmieniać biegi w manualu, aby nic nie szarpało.

Przy bardzo spokojnej jeździe, tak.

piter34 napisał/a:

...i niejednokrotnie szarpie przy zmianie biegów. To mnie najbardziej irytowało. ;-)
Co do rozpędzania pojazdu, to jest jak najbardziej zauważalna różnica w porównaniu do manuala. Ten sam silnik z automatem jest "ospały", a wynika to z czasu zmiany biegu i przełożeń (w automatach bardzo często są "dłuższe" biegi).
W rozważaniach pomijaj supernowoczesne automaty (DSG?). Mam na myśli rozwiązania stosowane w ROVERkach.


Hmmm... Moje doświadczenia z automatem opieram na Crovned Victorii (4,2l V8)
oraz Cadilacu Deville (zapewne też V8). Zapewniam, że nigdy nic nie szarpało...
A samochody niemłode... 10-15 letnie...
 
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 22:36   

MieszAs napisał/a:
Moje doświadczenia z automatem opieram na Crovned Victorii (4,2l V8)
oraz Cadilacu Deville (zapewne też V8)
- a chcesz automat przy silniku 1,6???
Zapewniam Cie ze to nie to samo co automat z duuuzym silnikiem. Jezdzilem wieloma automatami i sa ok pod warunkiem ze motor tez jest OK! :wink:
Mialem kiedys watpliwa przyjemnosc przejechac sie lanosem 1,6 w automacie i zdecydowanie nie polecam.
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 22:44   

Ja mam R620 Si na automacie i muszę powiedzieć że silnik nie jest ospały bardzo płynnie zmienia biegi, dobrze się zbiera a najlepszy jest kick down :mrgreen: czasem pod górkę to aż gumy tracą troszkę przyczepność
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Automat spalanie
Hill Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Lis 06, 2017 00:22
the_seba86
Brak nowych postów [R416 automat] Przegub - poszukiwania
kostrzewa28 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pią Wrz 25, 2009 18:22
kostrzewa28
Brak nowych postów [R416] Automat wymiana oleju
jedrula49 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Kwi 05, 2007 10:38
piter34
Brak nowych postów [R 416Si 96r.] Przód jak w R45. Czy da rade?
Czy możliwy jest "przeszczep" zderzaka i lamp z r45 do r400?
slax Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Paź 11, 2009 22:13
slax
Brak nowych postów [R45] HGF-Zdjęcie i założenie głowicy-czy dam radę?
robczach Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Kwi 05, 2015 20:32
gregor13



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink