Wysłany: Nie Mar 16, 2008 08:21 [R414] Nie działa wskaźnik temp. wody
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1995
Witam przestał mi chodzic wskaźnik temp. wody . Mam pytanko który to może być czujnik bo widze ze tam sa dwa obok siebie , pozatym jest jeszcze dziwny objaw mianowicie : gdy auto chodzi na wolnych obrotak nawet 30min niewłancza sie wentylator ale auto nieprzegrzewa sie a gdy włacze klime odrazu wlanczaja sie obydwa wentylatory . Czy to jest normalne??
AndrewS: przestawilem nawias kwadratowy
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 22:17, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 16, 2008 08:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Mar 16, 2008 08:29
bemet napisał/a:
Mam pytanko który to może być czujnik bo widze ze tam sa dwa obok siebie ,
Ten od dołu jest od wskaźnika, jak ściągniesz wtyczkę to wskaźnik powinien polecieć na max. w górę.
Cytat:
pozatym jest jeszcze dziwny objaw mianowicie : gdy auto chodzi na wolnych obrotak nawet 30min niewłancza sie wentylator ale auto nieprzegrzewa sie a gdy włacze klime odrazu wlanczaja sie obydwa wentylatory . Czy to jest normalne??
To normalne po włączeniu klimy wentylator się władcza.
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Mar 16, 2008 08:51
bemet napisał/a:
Dzienki za pomoc a z tym niewłanczaniem sie wentylatora na wolnych obrotach to też normalne?
Przy obecnej temperaturze to norma. Szczerze mówiąc ja mam Roverka od listopada i jeszcze go tak nie nagrzałem, żeby mi się wentylator włączył.
Temperaturę trzyma mniej więcej na połowę skali i to norma.
Ale skoro silnik się nie nagrzewa to może być walnięty termostat.
A jak jest z ogrzewaniem
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Mar 16, 2008 09:59
bemet napisał/a:
termostat wymieniałem jak robiłem rozrząd a ogrzewanie działa bardzo dobrze.
Więc szukałbym przyczyny przy czujniku, wtyczka zdejmij zewrzyj zworką wtyk, wskaźnik powinien wskoczyć na max.
Jak tak będzie to wskaźnik jest ok.
Przyczyna walnięty czujnik, można jeszcze pomierzyć wartości rezystancji czujnika.
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
No ok jeszcze sprawdze tylko ze jest taki problem ze ten dolny czujnik ma tylko jeden kabelek i nieda sie go zmostkowac natomiast ten górny [brazowy] ma dwa kabeli i chyba to będzie ten właśnie ale sprawdze
Ten od dołu jest od wskaźnika, jak ściągniesz wtyczkę to wskaźnik powinien polecieć na max. w górę.
Cytat:
?
.
Obawiam się , że nie poszybuje w górę:)
do wskaźnika jest ten z jednym kablem. te dwa piny na czujniku są zmostkowane-rezystance mierzysz między pinem(obojętnie którym), a jego masą(gwintem)
wartośc rezystancji dla ciepłego silnika była podana na forum.NIE myl z wartościami podanymi w technicznym faq na stronie klubowej, bo to są dla czujnika od wentylatora,komputera.
Wyklucz awarje wskaźnika: ściągnij wtyczkę z czujknika i dotknij tym kabelkiem masy, przekręc kluczyk na krótki okres czasu i wskaźnik powinien się podnieśc na max.albo poproś drugą osobę aby ci pomogła i na zapłonie dotknij do masy...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum