Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Kupiłem !!! Mam kilka pytań ?!?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Kupiłem !!! Mam kilka pytań ?!?
Autor Wiadomość
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



  Wysłany: Nie Mar 09, 2008 16:47   [R416] Kupiłem !!! Mam kilka pytań ?!?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam,
Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem samochody Rover 416Si z 1997r. sedan, kolor Platinum Silver (MNX), Alu15" z oponami 185/55, silnik 1588cm3, 111KM (16K4FK80 428245, LCF102620), 140tys. przebiegu z ksiązką (ostatni przegląd w Niemczech 14.12.2006. przy 132,5tys.), popielata skórka, klima.
:razz:
Wyposażenie według VIN checker:
VIN: SARRTCLZSAD183788, MG Rover, Rover 400, 45 and MG ZS, Normal Aspiration, 4 Door Saloon, DOHC, Class 8, LHD, 1600 cc, 4 Cylinder, MPi, Petrol, K Series, Manual, 5 Speed, 5C37, 16V, Model Year: 1980, S/N: 183788.
Z tego co się zorientowałem, to brakuje mu: webasto (jeśli było montowane w tych modelach? ktoś wie?), podgrzewanych foteli, elektryczenej regulacji foteli, czujników parkowania, radia z CD (jest kaseciak Gelhard GXR 254 DR/WS) ... .
:mrgreen:
Niestety powoli mija mi okres ślepej miłości i zaczynam widzieć w moim Rover-ku kilka rzeczy do zrobienia. Zauważyłem, że : na 5 biegu coś delikatnie gwiżdze (tak jakby ze skrzyni biegów, nie wiem :cry: ) ; przepaliła mi się lewa żarówka w przeciwmgielnych i dzisiaj podczas jej wymiany zauważyłem że halogen jest inny niż z prawej strony i jest poklejony (dwa mocowania oberwane, a 3 sklejony na jakąłś gumę) - jak ktoś ma na zbyciu, to chętnię kupię ; prawa przednia lampa świeci w niebo (nie wiem jak ją wyregulować) ; delikatnie poci mi się silnik pod głwicą (nie ma ubytków oleju) ; przy nierównościach brzęczy prawa przednia szyba (pewnie uszczelka) ; mam uszkodzoną uchwyt-tulejka plastikową do ściągania ozdobnych kapsli ze śrub zabezpieczających z alufelgi i jak złapię kapcia to bedzie kłopot (a przecierz opony też trzeba zmienić na lato) - ma może ktoś z was taka na zbyciu? ; na tylnej szybie nie grzeją ścieżki (od dołu) 2, 4-8, 10 (kupiłem już lakier przewodzący PulsarVolt) ; trochę trzeszczy i rusza się oparcie kierowcy ; coś stuka z tyłu (nie wiem czy to zawieszenie czy coś innego) ..... i chyba tyle :bezradny:

Wiem, że bylo juz na forum to poruszane, ale chcialbym prosić o radę klubowych fachowców:
1. Rozrząd był wymieniony w 07.2003. przy 82tys. Następna wymiana powinna być przy 160tys. lub po 5 latach, czyli w tym roku. Czy mam wymienić cały układ (napinacze, pompę wody, simeringi na wałkach), czy wystarczy sam pasek ??
2. Silnik jest zalany olejem Viscobil 10W40. Jest czysty, ale i tak będę musiał go pewnie niedługo wymienić - na jaki? Mogę go zalać naszym polskim syntetykiem Lotos, czy radzicie coś innego (Mobil, Castrol, Total ...)?
3. Czy ktoś wię, czy w sedanie składa się tylna kanapa? Oparcia się składają, ale nie mogę podnieść siedzisk (próbowałem, ale prawie je połamałem) ?
4. Jak zdjąć te nakładki zabezpieczające na śruby kół? Kupić nową tulejkę na tomateam lub szrocie?, czy wulkanizator może mi to sam zdjąć?, wywalić to i kupić na allegro ozdobne nakrętki? Chętnie kupię taką tulejkę!!!
5. Czy mój samochód ma kontrolę trakcji?
6. Czy ktoś już naprawiam ściezki ogrzewania szyby? Moje nie są poprzerywane, ale zauważyłem że te które nie grzeją w pewnych miejscach maja inny kolor (ciemniejszy). Jak je zeskrobać nie niszcząc szyby i jak nanosić lakier - ma ktoś jakieś patenty?
7. Jestem ciekaw, czy przydaje się wam książka po polsku (do ściągnięcia tylko dla klubowiczów). Jak ona wygląda? Ja mam roverowską ksiażkę (po niemiecku) oraz kupiłem na e-bay najnowszy RAVE po angielsku (jest ktoś zainteresowany?). A co z ksiązką Haynes-a, warto ją mieć (ktoś ma na zbyciu?)?

Wiele z tych pytań jest na forum, ale chciałem żeby mój post przydał się wszystkim początkującym z marka Rover.

Dziękuję i oczekuję opinii.
Pozdrawiam
Łukasz
luqar@o2.pl

[ Dodano: Nie Mar 09, 2008 16:57 ]
załączam jeszcze kilka fotek
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 22:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 09, 2008 16:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Mar 09, 2008 17:55   

Gratulancje nabycia pieknego autka :-)

- po reflektor odezwij sie do uzytkownikow forum Tomi_114 albo PHJOWI, oni maja uzywki, jak nie to na allegro jest tego troszke
- sprecyzuj czy na pewno poci ci sie usczelka pod glowica czy moze miejsce rozpolowienia glowicy na wysokosci walkow, jesli faktycznie styk glowicy i bloku to czeka cie robotka, ale zanim to zrobisz to DOKLADNIE skonsultuj na forum zeby zrobic to dobrze i niedrogo, jak sie pospieszysz to stracisz
- co do rozrzadu to.....wspomniales o klopotach z wyciekiem spod glowicy, jesli to spod glowicy bedzie de facto - to zrob wszystko za jednym zamachem i wtedy raz zaplacisz za robocizne !! jesli glowica bedzie okej a ty chcesz tym autem troche pojezdzic to zrob dobrze i wymien komplet, chyba ze masz dokumntacje ze wczesniej juz cos z tego wymieniono

- jesli robisz sam rozrzad a chcesz to zrobic po bozemu to wymien
pasek i rolke
pompe wody
uszczelniacze walkow
sprawdz czy kolo pasowe sztywno siedzi na wale, i sprawdz czy nie warto wymienic uszczelniacza walu wtedy
wymien przy okazji pasek klinowy do napedu osprzetu

- jesli to bedzie uszczelka pod glowica to do powyzszych trzeba doliczyc
komplet uszczelek silnika na gore (kolektor dolot i wylot, pokrywa zaworow, NOWY TYP uszczelki pod glowica, uszczelniacze zaworow, komplet uszczelniaczy walkow)
polecam pelen sprawdzian glowicy - planowanie, szczelnosc, dotarcie zaworow, ewentualne wymiany zaworow/szklanek/regulatorow
wstawic nowy termostat, zeby juz miec spokoj (kosztuje 30-75pln a roboty z nim sporo)
przy okazji wtedy nowy olej i chlodziwo
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Nie Mar 09, 2008 19:31   

Co do naprawy sciezek ogrzewania to moge podpowiedziec jak ja to robilem w poprzednim samochodzie ( renia 19). Zbadalem najpierw na sciezkach w ktorych miejcach maja przerwe i tak jak pisales nie byly przerwane tylko tak jakby nadpalone. Te miejsca leciutko zeskrobalem z szyby nozykiem do tapet, przemylem rozpuszczalnikiem a nastepnie nakladalem klej przy pomocy szablonu wlasnej roboty ( kwadrat kartonu z wycietym paseczkiem grubosci zblizonej do sciezki grzewczej). Tylko trzeba pamietac, aby najpierw przygotowac wszystkie miejsca do klejenia a dopiero potem zaczac kleic (klej szybko schnie na pedzelku i w fiolce).
 
 
 
greg_szczytno 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 277
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 09, 2008 21:18   

Co do rozrządu to poczytaj http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=21617
_________________
Pozdrawiam
Szczytno warmia - mazury
 
 
 
rafalg 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 177
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Mar 09, 2008 21:32   

odnośnie tej tulejki do zdejmowania kapsli to szukaj w TOMATEAM.PL tam mają za rozsądną cenę.
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Nie Mar 09, 2008 23:25   

Gratulacje kolego :mrgreen: co do siedzeń to składa sie tylko tylne oparcie, nie siedzisko. ono jest przykrecone.
Jeśli jedna lampa świeci w niebo, a o sama lampa wydaje sie byc zamocowana przwidłowo to moze ktos coś pokrecił przy silniku pchylajacym lampe... :/

Mam taki sam akku :razz:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 11:43   

książka po polsku wygląda dokładnie tak samo jak po niemiecku, tylko, że jest po polsku ;)
a kontroli trakcji nie masz :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 10:58   

Dzięki wszystkim za informacje.

Kupiłem wczoraj letnie gumy i czekam na tulejkę do zdjęcia tych nakładek zabezpieczających śruby (używka 25 PLN z transportem). Ma być u mnie jutro.
Z rozrządem poczekam do lata. Teraz nie mam kasy :cry: .

Jestem ciekaw, czy spotkaliście się z takim przypadkiem: tylko na 5 biegu i tylko przy wciśniętym gazie spod maski dobiega taki dziwny świst. W długiej trasie jest to trochę wkurzające i męczące.

Będę musiał pojechać na szarpaki, bo z tylnego zawieszenie dobiegają lekkie stuki. Będę wdzięczny za linki do waszych sprawdzonych sklepów lub allegrowiczów, gdzie kupowaliscie części do zawieszenia i elementu rozrządu (z tego co znalazłem, to mam starszy typ, z napinaczem ręcznym). Jest taki post na forum i już z niego skorzystałem.

Jaki olej wlewacie do swoich Rover-ków (jakiej firmy)?

Trochę ciężko chodzi mi wspomaganie. Czy Rover-ki tak mają, czy też muszę wymienić płyn?

W sobotę bujnołem mojego do 160km/h i było jeszcze dużo zapasu pod pedałem gazu. Niestety ze względu na duży ruch nie mogłem się dalej rozpędzić.

Zatankowałem w tamtym tygodniu pod korek i przy 280km miałem wskazówkę na 1/2. Czy nie za dużo mi pali?

Pozdrawiam

PS. Chce ktoś RAVE na CD? info na e-mail: luqar@o2.pl
_________________
Born To Beer Free
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 11:11   

luqar, i jesli nie masz pewnosci ze pasek przezyje to nie czekaj, chyba za planujesz przejechac 1-2tkm ale to i tak ryzyko, lepiej sie zapozyczyc w rodzinnym banku zapomogowym i to zrobic;)

co do spalania, bak ma 55litrow, ty na polowie zrobiles oklolo 280, biorac pod uwage ze jak widze smigales do 160km/h i pewnie bylo troche miasta w tym to srednie realne spalanie okolo 10l/100km jest normalne
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 11:19   

Według ksiązki cały rozrząd był wymieniany w lipcu 2003 przy 82tys. Następna wymiana powinna być przy 160tys. lub po 5 latach. Mam teraz 140tys. km i myślę, że wymienię sam pasek w przyszłym miesiącu. Jeśli przy wymianie okaże się, że trzeba wymienić coś jeszcze, to zostaje jeszcze emerytura tesciowej :lol: .

Więcej jeżdziłem po mieście niż w trasie. Mniej więcej 65% miasto / 35% trasa . Ale gość, który mi go zwiózł z Niemiec mówił, że średnio spalił 6 litrów. Ale zawsze mógł mnie bujać! To w końcu jego biznes.
_________________
Born To Beer Free
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 12, 2008 11:23   

Najmniej palił 6 litrów. Z tym się jeszcze jestem w stanie zgodzić, choć nie do końca. 1.4 16V pali trochę mniej od 1,6 a mi na tracie 1300km średnio wyszło 6,5. a miasto lekko jadąc koło 8 - 8,5l.
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 11:29   

Jeszcze jedno: czy ktoś może mi powiedzieć do czego służy ta dziwna plastikowa "zatyczka" - jej foto powyżej razem z tą tulejką na zabezpieczeń śrub.
Jutro będę miał tą tulejkę i nie chce jej zepsuć przy próbie zdjęcia zabezpieczeń. Może ta "zatyczka" do czegoś ma się przydać?
_________________
Born To Beer Free
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 11:33   

TomC, - masz spalanie lekko litr ponizej wartosci zakladanych przez fabryke, tylko pogratulowac dobrego egzemplarza i lekkiej nogi

ja juz mowilem nieraz, mi pali 10.5 PB95 w miescie a 7-7,5 na trasie (z klimą) :cool:
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 12, 2008 12:24   

paff napisał/a:
masz spalanie lekko litr ponizej wartosci zakladanych przez fabryke

Nie mogę się zgodzić do końca z tym co napisałeś.
Zużycie paliwa wg. katalogu 90km/h -5,2l; 120km/h-6,8l; miasto 9,5l
Napisałem trasa 6,5 miasto 8,5l. (dokładniej zatankowane około 22l i przejechane do zaświecenia rezerwy prawie 320km i jazda bez klimy bo zimą nie potrzebna)
Ja nie jeżdżę po Warszawie albo innych dużych miastach gdzie co 200m są światła i inne utrudnienia. U mnie przejechać Racibórz można prawie bez zatrzymywania, wystarczy mocniej zwolnić :-)
Miasto 50km/h na 4 biegu przejeżdżam całe a trasy jakie robię to 40km w obie strony z max szybkością 100 km/h.
I żeby było jasne: raz pali więcej a raz mniej. Wszystko zależy z jakim humorem wsiadam do autka i kogo spotkam na drodze :razz: W przeszło 10l na 100 jestem w stanie uwierzyć ale jak wspomniałem wcześniej wszystko od samego miasta zależy.
 
 
 
Stacho 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 233
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 13:06   [R45 1,4 16V, 2001r]

Witam,
Jeśli chcesz ustalić dokładniej zużycie paliwa to teraz ponownie zatankuj pod korek (jak poprzednio) i wtedy sobie policz ile ci pali, a jeśli chodzi o światło, to prawdopodobnie żle masz założoną żarówkę (H7), trzeba ją obrócić o 180 stopni i będzie ok, ja tak miałem.
Pozdrawiam :wink:
 
 
 
dominikgr 




Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 99
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 13:33   

Cytat:
Jaki olej wlewacie do swoich Rover-ków (jakiej firmy)?

Wlałem do siebie w weekend Mobil1 0W-40W pięknie silniczek na nim chodzi. Jest o wiele ciszej niż było wcześniej (nie wiem co za świństwo było wlewane). Polecam :)
 
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Sro Mar 12, 2008 14:49   

Właśnie byłam na szarpaku.
WSZYSTKO JEST OK !! ! :grin:
Amorki przód po 63% , tył 71% i 74%.
Wszystkie tuleje z przodu i z tyłu są jak nowe. Pierwszy raz je widziałem i faktycznie, rozwiązanie zawieszenia z tyłu jest trochę skomplikowane, ale bardzo dobre. Przy okazji zauważyłem, że podwozie jest nietknietę przez rdzę, zabezpieczone antykorozyjnie, tłumiki wyglądają jakby załażone były miesiąc temu.
Mechanik stwierdził, że dawno nie widział tak zadbanego i dobrze serwisowanego wozu.

Teraz najważniejsza jest dla mnie kwestia wymiany opon. Żaden wulkanizotor z okolicy nie ma takich tulejek do zdjecia tych zabezpieczeń. Jak wy sobie z tym poradziliscie ? POMOCY !! ! Jutro bedę próbował tą tulejką, którą zamówiłem, ale jak znowu połamią mi się te ząbki to .... :beczy:

Czyba najlepiej bedzie je wyp... na chama i wyrzucić i kupić na allegro ozdobne nakrętki, co sądzicie?
http://www.allegro.pl/ite...a_nakretka.html

Pozdrawiam

[ Dodano: Czw Mar 13, 2008 21:34 ]
POMOCY !!
Nie moge juz z tymi nasadkami na śrubach kół. Dzisiaj dostałem używana tulejkę i jak próbowalem zdjąć te cholerstwa to :beczy: i się połamało. Czy ja coś źle robię ??
Robię tak jak w instrukcji, a może o czymś nie wiem. Jak to zdejmowaliscie?
Niestety w tomateam nie mają nowych tulejek, ale nawet jeśli to i tak bym ją chyba zepsuł.
Jak złapie kapcia to bedzie kicha, a zblizają sie święta i czeka mnie z 500km drogi.
_________________
Born To Beer Free
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Mar 14, 2008 12:59   

luqar napisał/a:
Jak to zdejmowaliscie?

Ja tę zaślepkę siedzącą na śrubie podważałem śrubokrętem. Da się.

luqar napisał/a:
Mogę go zalać naszym polskim syntetykiem Lotos, czy radzicie coś innego (Mobil, Castrol, Total ...)?

Wlewam Texaco Havoline 10W40. Na allegro dostępny za ok. 85PLN w opakowaniu 5l.

luqar napisał/a:
PS. Chce ktoś RAVE na CD? info na e-mail: luqar@o2.pl

Większość osób ma. Link do RAVE od dawna jest dostępny na stronie klubowej. ;-)

luqar napisał/a:
Trochę ciężko chodzi mi wspomaganie. Czy Rover-ki tak mają, czy też muszę wymienić płyn?

Wymiana płynu nie zaszkodzi. Wspomaganie nie powinno chodzić ciężko.

luqar napisał/a:
Zatankowałem w tamtym tygodniu pod korek i przy 280km miałem wskazówkę na 1/2. Czy nie za dużo mi pali?

1/2 na wskaźniku nie oznacza 1/2 w baku. Nie sugeruj się tym.

luqar napisał/a:
Jestem ciekaw, czy spotkaliście się z takim przypadkiem: tylko na 5 biegu i tylko przy wciśniętym gazie spod maski dobiega taki dziwny świst. W długiej trasie jest to trochę wkurzające i męczące.

Bardzo możliwe, że problem tkwi wewnątrz skrzyni. ZTCP to Kris chyba miał podobny problem w R200 i skończyło się na remoncie skrzyni.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
luqar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 130
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Pią Mar 14, 2008 18:52   

Już próbowałem śrubokrętem. Niestety nieudało się.
Texaco Havoline 10W40 to chyba półsyntetyk, ja raczej będę wlewał syntetyk.
Teraz mam prawie 480km na liczniku, a wskazówka jest prawie na 0. Dziwny ten wskaźnik, czasami wydaje mi się, że wskazówka idzie w górę.
Dzięki za info.
_________________
Born To Beer Free
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Mar 14, 2008 19:04   

Mi sie wydaje ze jest zbyt czuly, byle wzniesienie a on juz rosnie/opada. U ojca w astrze jest ze tak powiem stabilniejszy. I fakt ze po zalaniu do pelna opada powoli ale tylko polowy wskaznika a potem to juz zapierziela jak szolna.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [400] kupiłem automat i mam kilka pytań
TomP Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Lip 30, 2012 03:00
TomP
Brak nowych postów [R416 si 97r] kilka pytan
sagum Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Cze 20, 2011 09:24
kamilos2521
Brak nowych postów [R416 1,6Si] hamulce - kilka pytan
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Nie Cze 13, 2010 08:38
dawidd
Brak nowych postów [R416] Kilka pytań dotyczących środkowego tłumika
mastersik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sob Lut 18, 2012 17:41
tronsek
Brak nowych postów [R416] Nie odpalił. Pompa paliwa. Wymiana. Kilka pytań
fredii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Gru 01, 2014 13:11
dudek2006



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink