Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 52 Skąd: Myslovitz
Wysłany: Sro Mar 26, 2008 12:27 [MG TF] samochód szarpie
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004
Witam, problem jak w temacie.
Pisałem o tym ostatnio ale problem niestety powrócił.
Wymieniłem świece, 2 cewki, kable wysokiego napięcia, niestety bezskutecznie.
Samochód po rozgrzaniu przerywa i szarpie.
Przegrzebałem domowe archiwum i wygrzebałem wydruk jak był podłaczony kiedyś do T4.
Wtedy wykazywał takie błedy (opisy znalezione w necie wiec niewiem czy pasują na 100%)
P0650 - nie zapalanie sie lampki MIL
P0445 - elektrozawór odpowietrzania baku (?)
P1316 - błąd zapłonu - zbyt wysoka wartość emisji
w sterowniku występuje jeszcze bład P1539 - ale ten typ tak ma i ten błąd wyskakuje zawsze i nie da sie tego skasowac - wiec to nie problem.
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być Bo nie chce wymienić pół osprzetu do silnika
W moich okolicach nikt sie nie zna na roverkach a dawanie tego w łapska partaczy średnio mi podchodzi :-(
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez emes Wto Lis 23, 2010 21:44, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 26, 2008 12:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 52 Skąd: Myslovitz
Wysłany: Sro Mar 26, 2008 14:19
rozmawiałem z dwoma serwisami MG Rovera w niemczech i powiedzieli że bład P1539 występuje zawsze.
Wtedy byłem tam przy innej okazji (programowanie pilota - bo nikt nie potrafił tego zrobic w polsce) ale kazałem zrobić diagnostyke i wylazło coś takiego, bo juz sporadycznie szarpał. ale tez powiedzieli abym wymienił kable, ceki i świece jak sie bedzie powtarzało.
PS
skan poszedł na e-mail
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 52 Skąd: Myslovitz
Wysłany: Sro Mar 26, 2008 17:25
tak, klima działa bez problemu a przy okazji to w którym miejscu jest ten czujnik
przy okazji jak wszystko rozgrzebane - to dla pewnosci moge go tez sprawdzić.
a co do szarpania - to mam zamiar zgodnie z sugestiami przeczyścić przepustnice i krokowca (ale że sam tego nigdy nie robiłem - to musze poczekać do piątku - bo ktoś kto sie na tym troche zna mi pomoże) na co jeszcze zwrócić uwagę
mam wrażenie że auto sie dławi w momencie jak zaczyna sie nagrzewać. takie gwałtowne szarpniecia jakby nie dostawał pradu (stad na pierwszy ogień poszły cewki do sprawdzenia), ale jak ściagne wtedy noge z gazu to obroty trzymaja sie pomiędzy 1200 - 1500. jak jest na wyższych obrotach i szarpie - to przy zdjeciu nogi z gazu tez czuć nierówną prace i szarpanie.
jak już sie rozgrzeje to juz tylko podwiesza sie czasami przepustnica (najcześciej na 4000 obrotów) ale silnik pracuje równo.
na wolnych obrotach, nawet jak jest zimny to też nic sie nie dzieje.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
jak już sie rozgrzeje to juz tylko podwiesza sie czasami przepustnica (najcześciej na 4000 obrotów) ale silnik pracuje równo.
Ten objaw wskazuje na przepustnicę (choć tę już masz przecież nowego typu - metalową) lub krokowiec.
[ Dodano: Czw Mar 27, 2008 12:30 ]
W sumie w tej fazie nagrzewania (kiedy silnik krokowy powinien być bardziej otwarty niż zwykle) mogą być kłopoty z krokowcem, który przy dodawaniu/ujmowaniu gazu nie chce się poprawnie przymykać/otwierać.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 52 Skąd: Myslovitz
Wysłany: Czw Mar 27, 2008 13:08
zgadza sie.
o przepustnicy wiedziałem - ale myslałem ze objawy wskazuja tylko na jej zabrudzenie i jedynym efektem sa podwieszajce sie obroty - co chociaz czasami uciazliwe to jednak wielkim problemem nie było.
a jutro bedzie kompleksowo czyszczony i przegladany zarowno krokowiec jak i przepustnica i zobacze co powiedzą na to fachowcy
bo objawy (pomijając wieszajace sie obroty) przy szarpanu wskazywały typowo na cewkę
jezeli krokowiec i przepustnica bedą OK to trzeba bedzie odwiedzic elektryka - moze on cos poradzi bo kończąmi sie pomysły.
o moze jeszcze warto przyjżeć sie czujnikom temperatury - bo one tez moga w specyficznym zakresie powodować różne wariacje -ale czy az takie ? tego niestety nie wiem
[ Dodano: Pią Mar 28, 2008 11:37 ]
no i dorzuce dwa słowa przed rozgrzebaniem przepustnicy i krokowca.
autko widocznie jak tylko usłyszało że ma być rozbebeszone - to od wczoraj nie wykazuje najmniejszych oznak choroby ...
no i weź tu cokolwiek zdiagnozuj ...
ale czyszczenia nie uniknie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum