Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
witam serdecznie
mam problem z elektrycznymi szybami i szyberdachem. otoz jest tak, ze nie zawsze "chcą" działać a ostatnio czesciej nie chca niz chca i az sie boje zamknac. Rozkrecalm drzwi ale niezawiele zobaczylem, jak wlaczam przelacznik to slysze cos jak by przekaźnik pod fotelem-co to jest? mozo cos tam? Nie wiem, moze mi sie wydaje ale jak otworze i zamkne drzwi to nieraz pomaga...ale niezawsze a moze mi sie wydaje tylko. Macie jakies propozycje co to moze byc...a moze jakis schemat, albo punkt zaczepienia od czego by zaczac?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 00:29, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 00:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
może skoro pomaga otwarcie i zmaknięcie drzwi to coś się dzieje z wiązką do nich idącą, nie wiem czy to ma coś wspólnego z szyberdachem, ale sterowanie szybami napewno tamtędy przechodzi
w sumie nie zaszkodzi zerknąć
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
nie wiem juz nie mam pojecia dzisiaj przekrecilem kluczykiem i ruszylo...
nie wiem czy smarowanie cos da po to staje...tak jak by pradu nie bylo...a co mi tyka pod fotelem...tam jaest jakis przekaznik czy cos?
to dlaczego szyberdach przestaje dzialac wtedy jak szyby nie dzialaja...mysle ze smarowanie nic nie da...ale i tak to jutro zrobie...i napisze co osiagnalem
Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 97 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto Sty 29, 2008 17:16
Ja mam to samo ale nie mam narazie czasu tego robic. Jestem przekonany że to jakaś luźna wiązka pod siedzeniem kierowcy. Oprócz okien i szyberdachu niedziała także mechanizm zmiany położenia fotela. I to tylko te 3 elementy albo działają albo nie działają
_________________ 2.0 16V 200 KM Turbo
Pozdrawiam Marek
Witam, jesli moge cos podpowiedziec to napisze tyle.
Mialem ten sam problem w 820 co prawda anglik i kierownice mialem po prawej ale do czego zmierzam.
Pod kierownica (u mnie po prawej)dosc gleboko, jest takie jakies skupisko kabli wchodzacych do plaskikowej skrzynki, kiedy nie dzialaly mi okna wystarczylo tym poruszyc i juz bylo ok, w koncu powyciagalem wtyczki i uzylem WD-40 i do konca mialem problem z glowy.
A tak poza tym moj anglik nadal do sprzedania
Powodzenia!!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ostatnio u Senn'a zablokowaly sie wszystkie drzwi, oprócz drzwi kierowcy
nie chcialy sie otworzyc z wew. i z zew. nic nie dawalo reczne podnoszenie blokady,
próbowaliśmy wszystkiego, pociagnie jednoczesnie za dziwgnie i ruszanie blokady, ale nic to nie dawalo,
doszlismy do wniosku ze musza byc blokowane elektrycznie, wiec pierwsze co zrobilismy to odpielismy aku
po odczekaniu chwili niestety nic to nie dalo
po tej operacji zlapalismy lekkiego dolka i ogarnela nas bezradnosc
nie pomogla tez telefoniczna konsultacja z Mackiem, bo nigdy nie spotkal sie z takim przypadkiem
Senn juz wczesniej mial problemy z chwilowym niedomaganiem centralnego zamka i elektycznych szyb
, szyberdachem, elektrycznym otwieraniem bagaznika i poczytal co nieco na mgrover
dlaczego to pisze
bo za to wszystko odpowiada jedna skrzyneczka, wlasnie ta czarna skrzyneczka pod kierownica o ktorej pisal Fargo80
ogolnie problemy robia sie przez slabe styki, zimne luty
trzeba poprawic luty w skrzynce bezpiecznikow, w panelu do sterownia lusterkami i szybami i w tej czarnej skrzynce sterowniku, nie pamietam teraz jej nazwy Senn opisze to dokladniej i wklei odpowiednie linki jej producent to Lucas
po skombinowaniu sobie schematow, przystapilismy do realizacji wczesniej zalozonego planu,
poniewaz drzwi byly zblokowane caly czas, doszlismy do wniosku, ze silownik centralnego musi blokowac je w pozycji zamknietej i niestety tak caly czas zostaje, oczywiscie dzieje sie to calkowicie niezaleznie od ustawien mechanicznych blokady drzwi, szczerze powiem ze bylismy mocno zdziwieni takim rozwiazaniem i minelo troche czasu zanim przyjelismy to rozwiazanie za prawdopodobne
za cel obralismy sobie odnalezienie tej czarnej skrzyneczki sterownika, nastepnie kostki z przewodami do silnikow w drzwiach, jest to biala kostka wchodziaca do w/w sterownika,
potem dzieki schematom wiedzialismy juz gdzie podac napiecie, za pierwszym razem sie nie udalo, ale po zmianie biegunowsci nareszcie drzwi sie odblokowaly
wtyczka w obawie o nawrot problemu nie zostala podlaczona do sterownika,
z braku czasu i sprzetu nie poprawilismy stykow
sterownik jest zrobiony w SMD wiec jesli nie pomoze przelutownie stykow gniazd to byc moze trzeba bedzie polutowac tez elementy SMD, najlepiej by bylo zrobic to przy uzyciu lutownicy gazowej
sprawa sie troche odwlecze, ale o postepach napiszemy
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum