Wysłany: Sro Mar 26, 2008 08:16 [R416] Ciśnienie układu chłodzenia
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999
witam, potrzebuję porady w jaki sposób sprawdzić nieszczelność w układzie chłodzenia. no oko układ jest ok, płyn w normie - nie ubywa. korek zbiorniczka jest zmieniony, a ciśnienia nie trzyma - choćbym nie wiem jak go rozgrzał to prędzej się zagotuje niż wytworzy ciśnienie. odkręcam korek i żadnego syczenia. oczywiście w skutek tego wrze ciecz. wraca przewodem powrotnym z chłodnicy do zbiorniczka i wyrzuca przez korek. czujniki sprawdzałem - ok, wentylator załącza ale zbyt późno - zbyt niska temp. wrzenia. kupiłem roverka z niewielkim wyciekiem z chłodnicy. Co jakiś czas dolewałem płynu i pamiętam, że spod korka syczało przy odkręcaniu. potem zapomniałem zakręcić korek - zgubiłem go. szybko kupiłem nowy (nie od roverka), zmieniłem też chłodnicę na zupełnie nową. pojechałem w góry i tam się zagotował, puściła uszczelka. planowałem głowicę, zmieniłem uszczelkę i jeździ, ale gotuje płyn. chłodnica się nagrzewa, więc termostat się otwiera - też nowy. układ odpowietrzyłem. proszę o jakiekolwiek podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 13, 2011 00:27, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 26, 2008 08:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
nad tym się zastanawiałem, ale czytałem w innym wątku, że komuś pomogła generalnie wymiana - dopasowali coś ze szrotu. myślałem, że oryginalny korek zapewni odpowiedni poziom ciśnienia przy którym powinno płyn wyrzucać. tak sobie jednak myślę, że każdy nowy korek pasujący do zbiorniczka zapewni szczelność, ale o innym poziomie ciśnienia. u mnie nie ma go w ogóle. konrad99, z czego wynika tak duże ciśnienie w twoim roverku? widzę, że masz LPG - ma to jakiś związek?
oryginalny korek ma zaworek, ktory odpowiada za utrzymanie odpowiedniego cisnienia podczas pracy silnika (ok 1bar). mozliwe ze zaworek w twoim korku jest zepsuty albo sam korek przepuszcza powietrze. nie wiem czy w moim przypadku to wina LPG, ale raczej w to watpie. moze to korek a moze poprostu nadszedl koniec gumowych elementow mojego uk chlodzenia. pekniete rurki byly kompletnie zdezelowane tak czy siak zamierzam niedlugo zakupic nowy korek u tomiego, tak na wszelki wypadek...
zdemontowalem zbiorniczek, zatkałem otwór przewodu wyrównawczego i wpompowalem w niego sprezarka powietrze. niestety nie wiem przy jakim ciśnieniu, ale korek oryginalny nie trzyma, a kupiony od peugeota zapewnia jakąś tam, nawet sporą szczelność, w porównaniu do oryginału. pisze tak orientacyjnie bo nie mam czym zmierzyć. używam tego szczelnego a mimo tego brak szczelności w całym układzie
a dywaniki suche
moze nagrzewnica nieszczelna
a uszczelka kolektora ssacego
moze jakims wyjsciem byloby napompowanie cisnienia bezpostrednio do ukladu, oczywiscie pilnujac cisnienia, tylko jak tu uszczelnic
mi udalo sie naprawic oryginalny korek poprzez parokrotne wcisniecie tej blaszki od spodu w korku i chyba popsikanie WD40
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Czw Mar 27, 2008 21:16
konrad99 napisał/a:
oryginalny korek ma zaworek, ktory odpowiada za utrzymanie odpowiedniego cisnienia podczas pracy silnika (ok 1bar).
Czy ten 1 bar tak organoleptycznie to bardzo twarde weze ? Przykladowo te przy chłodnicy? Bo może w moim układzie sa np. 3 bary i dlatego ucieka płyn .
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Pią Mar 28, 2008 01:42
sTERYD napisał/a:
węże są twarde, ale nie baardzo... da się je palcami trochę ugiąć
Zapytałem, bo w Polonezie z K16 nie zauważyłem takiego ciśnienia jak w R200, a to prawie ten sam układ przecież. Ale jak da się je tylko "troche ugiąć" to jest OK . Mam nadzieje, ze w koncu bede mogl porownac twardosc wezy z innym rozgrzanym Roverkiem na spocie .
zastanawia mnie uszczelka kolektora ssącego. czy gdyby była nieszczelna, silnik odpaliłby? jak nieszczelności mogą mieć wpływ na pracę silnika? Trochę mi szarpie przy małych prędkościach - gdy dodaję i zwalniam gaz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum