Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Ciśnienie układu chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Ciśnienie układu chłodzenia
Autor Wiadomość
janosik 



Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 10
Skąd: Świdnica



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 08:16   [R416] Ciśnienie układu chłodzenia
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

witam, potrzebuję porady w jaki sposób sprawdzić nieszczelność w układzie chłodzenia. no oko układ jest ok, płyn w normie - nie ubywa. korek zbiorniczka jest zmieniony, a ciśnienia nie trzyma - choćbym nie wiem jak go rozgrzał to prędzej się zagotuje niż wytworzy ciśnienie. odkręcam korek i żadnego syczenia. oczywiście w skutek tego wrze ciecz. wraca przewodem powrotnym z chłodnicy do zbiorniczka i wyrzuca przez korek. czujniki sprawdzałem - ok, wentylator załącza ale zbyt późno - zbyt niska temp. wrzenia. kupiłem roverka z niewielkim wyciekiem z chłodnicy. Co jakiś czas dolewałem płynu i pamiętam, że spod korka syczało przy odkręcaniu. potem zapomniałem zakręcić korek - zgubiłem go. szybko kupiłem nowy (nie od roverka), zmieniłem też chłodnicę na zupełnie nową. pojechałem w góry i tam się zagotował, puściła uszczelka. planowałem głowicę, zmieniłem uszczelkę i jeździ, ale gotuje płyn. chłodnica się nagrzewa, więc termostat się otwiera - też nowy. układ odpowietrzyłem. proszę o jakiekolwiek podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 13, 2011 00:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 26, 2008 08:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10922
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 12:05   

może warto zmienić korek na taki od Roverka :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 12:39   

sTERYD napisał/a:
może warto zmienić korek na taki od Roverka :???:


Tak jak napisal sTERYD, zaczolbym od wymiany korka ;)
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
konrad99 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 68
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 15:39   

ewentualnie zle odpowietrzony uklad, ale oryginalny korek to podstawa. ja mam problem w druga strone, uklad wytwarza mi takie cisnienie ze weze pekaja :cry:
 
 
janosik 



Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 10
Skąd: Świdnica



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 19:50   

nad tym się zastanawiałem, ale czytałem w innym wątku, że komuś pomogła generalnie wymiana - dopasowali coś ze szrotu. myślałem, że oryginalny korek zapewni odpowiedni poziom ciśnienia przy którym powinno płyn wyrzucać. tak sobie jednak myślę, że każdy nowy korek pasujący do zbiorniczka zapewni szczelność, ale o innym poziomie ciśnienia. u mnie nie ma go w ogóle. konrad99, z czego wynika tak duże ciśnienie w twoim roverku? widzę, że masz LPG - ma to jakiś związek?
 
 
 
konrad99 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 68
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 20:33   

oryginalny korek ma zaworek, ktory odpowiada za utrzymanie odpowiedniego cisnienia podczas pracy silnika (ok 1bar). mozliwe ze zaworek w twoim korku jest zepsuty albo sam korek przepuszcza powietrze. nie wiem czy w moim przypadku to wina LPG, ale raczej w to watpie. moze to korek a moze poprostu nadszedl koniec gumowych elementow mojego uk chlodzenia. pekniete rurki byly kompletnie zdezelowane :neutral: tak czy siak zamierzam niedlugo zakupic nowy korek u tomiego, tak na wszelki wypadek...
 
 
janosik 



Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 10
Skąd: Świdnica



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 11:56   

zdemontowalem zbiorniczek, zatkałem otwór przewodu wyrównawczego i wpompowalem w niego sprezarka powietrze. niestety nie wiem przy jakim ciśnieniu, ale korek oryginalny nie trzyma, a kupiony od peugeota zapewnia jakąś tam, nawet sporą szczelność, w porównaniu do oryginału. pisze tak orientacyjnie bo nie mam czym zmierzyć. używam tego szczelnego a mimo tego brak szczelności w całym układzie
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Mar 27, 2008 20:16   

a dywaniki suche ??
moze nagrzewnica nieszczelna
a uszczelka kolektora ssacego ??
moze jakims wyjsciem byloby napompowanie cisnienia bezpostrednio do ukladu, oczywiscie pilnujac cisnienia, tylko jak tu uszczelnic
mi udalo sie naprawic oryginalny korek poprzez parokrotne wcisniecie tej blaszki od spodu w korku i chyba popsikanie WD40
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 21:16   

konrad99 napisał/a:
oryginalny korek ma zaworek, ktory odpowiada za utrzymanie odpowiedniego cisnienia podczas pracy silnika (ok 1bar).

Czy ten 1 bar tak organoleptycznie to bardzo twarde weze ? Przykladowo te przy chłodnicy? Bo może w moim układzie sa np. 3 bary i dlatego ucieka płyn ;) .

Mariusz
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10922
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Mar 27, 2008 23:34   

węże są twarde, ale nie baardzo... da się je palcami trochę ugiąć :cool:
(dopóki się nie popażysz ;) )
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Pią Mar 28, 2008 01:42   

sTERYD napisał/a:
węże są twarde, ale nie baardzo... da się je palcami trochę ugiąć :cool:

Zapytałem, bo w Polonezie z K16 nie zauważyłem takiego ciśnienia jak w R200, a to prawie ten sam układ przecież. Ale jak da się je tylko "troche ugiąć" to jest OK ;) . Mam nadzieje, ze w koncu bede mogl porownac twardosc wezy z innym rozgrzanym Roverkiem na spocie ;) .

Pozdrawiam,
Mariusz
 
 
 
janosik 



Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 10
Skąd: Świdnica



Wysłany: Pią Mar 28, 2008 07:41   

zastanawia mnie uszczelka kolektora ssącego. czy gdyby była nieszczelna, silnik odpaliłby? jak nieszczelności mogą mieć wpływ na pracę silnika? Trochę mi szarpie przy małych prędkościach - gdy dodaję i zwalniam gaz.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Mar 29, 2008 23:14   

janosik napisał/a:
czy gdyby była nieszczelna, silnik odpaliłby? jak nieszczelności mogą mieć wpływ na pracę silnika?


odpali
oczywiscie w skrajnym przypadku przy otwartym zaworze ssacym jesli plynu wleje sie dosc sporo, to rozrusznik nawet raz nie obróci
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
janosik 



Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 10
Skąd: Świdnica



Wysłany: Pią Kwi 04, 2008 11:36   

jednak uszczelka kolektora, wyciek był od spodu, mały choć widoczny. wszystko ok
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Odpowietrzenie układu chłodzenia
dziwna sprawa po wymianie chlodnicy
faecd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sob Lut 21, 2009 17:38
faecd
Brak nowych postów [R416] Odpowietrzenie układu chłodzenia
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Sty 17, 2008 09:32
dawidd
Brak nowych postów [R416] Problem z przewodem układu chłodzenia
Dr.Stein Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pią Sie 12, 2011 06:43
Dr.Stein
Brak nowych postów SOLVED[R416]Przewód układu chłodzenia.
polakpolak29 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Sty 13, 2012 23:07
sTERYD
Brak nowych postów [R416] Odpowietrzenie układu chłodzenia oraz nagrzewnicy
lysy229 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Mar 31, 2009 17:48
xROnx



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink