Wysłany: Pią Lut 15, 2008 13:21 [R420] Czy to przepływomierz?
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Znowu mam problem.Wcześniej powyżej 2000 obr dławił mi się, szarpał.W końcu zgasł podczas jazdy.Byłem na komputerze w serwisie - nic nie wyszło, poza tym że do wymiany czujnik stopu/hamowania.5 dni po serwisie zgasł podczas jazdy.U mechanika wyszło że pompa się rozsypała.Wymieniłem pompę i po 1 dniu problem - tyle że inny.Zapala mi się check-jak zapali mi się na 5 biegu, wcisnę gaz do oporu-zero przyspieszenia, obroty stoją w miejscu.Muszę puścić gaz, gaśnie kontrolka, mogę przyspieszać.Jeśli zapali mi się kontrolka np.na 2-3 biegu "prawie" zawsze mogę przyspieszyć.
I tu mam pytanie czy to oznacza że mam przepływomierz powietrza do wymiany, czy ew.podczas wymiany pompy mogły się poluzować jakieś przewody?.
Za wszelkie pomysły z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 13, 2011 00:04, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 15, 2008 13:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
takie objawy to raczej znowu ten "czujnik hamulca" mi przypominają Przepływkę odepnij i zobacz jak będzie jechało auto. Ty masz 420D z mechaniczną pompą bez intercoolera 86KM Bo mi się kłóci oznaczenie Twojego auta a to co piszesz
yoshi, skoro jest mozliwość oczytania błędów, jest czujnik hamulca, świecący "check", wiązka przy pompie i wpis o mocy 77kW, to stawiam $$ przeciwko orzechom, ze to wersja 105kM z błędnym oznaczeniem na klapie Co do objawów, to oczywiście warto sprawdzić drożność układu paliwowego.
Kolego wymień czujnik przy pedale hamulca i będzie po kłopocie Jeżeli chcesz go sprawdzić, to wystarczy go wymontować i sprawdzić styki miernikiem. Powinny być dwa obwody: jeden zawsze otwarty i jeden zawsze zamknięty
Co do oznaczenia - Brt ma rację, jak się dzisiaj przyjrzałem dokładnie 420D na klapie, jest opcja że i jest oderwane (nierówny koniec plastiku za D ).Wychodzi na to że mam 420Di, i w takim razie mam też źle wpisane w dowodzie-nieważne.
Filtr paliwa wymieniłem w połowie stycznia jak tylko zaczęły się szarpania, rozrząd w serwisie przestawili mi o 1.5 zęba-przejechane mam na nim 26.000 km.
Myślałem że to przepływomierz, bo u kumpla w oplu vectra były podobne objawy jak u mnie i to był przepływomierz.
Co do check, bo o tym nie napisałem, zapala się najczęściej jak jadę ze stałą prędkością (obojętnie jaką 100,30, czy 60km), jak przyspieszam, zwalniam nie zapala się).
Chciałem żeby serwis ściągnął mi ten czujnik pedału hamulca, ale powiedzieli że go nie ma na rynku w Polsce i Anglii - kazali szukać na rynku wtórnym.
Muszę w takim razie odłączyć przepływomierz-sprawdzić, oraz jak radzicie sprawdzić obwody na czujniku.
Na pewno dam znać jak sprawdzę.
Dzięki
lysy_vet, zewrzyj jeden z obwodów czujnika hamulca (ten od kompa) i auto będzie jeździć normalnie odepnij przepływke i sprawdź te kody błędu. Przewody przy pompie też warto przejrzeć, one lubią sprawiac niespodzianki. Jak to wszstko zrobisz to zamelduj się na forum
Odłączyłem przepływomierz, nie ma poprawy, cały czas te same objawy.
Żeby podłączyć się pod komputer muszę znowu jechać do serwisu Rovera, w moich okolicach
mechanicy nie mają oprogramowania do Rovera.
Jeszcze muszę się dokopać do czujnika pedału hamulca i pokombinować.
Dam znać..
[ Dodano: Sob Lut 16, 2008 20:43 ]
Aha, jeszcze mam pytanko do Brt.
Jeżeli to byłby czujnik pedału hamulca, znalazłem na forum Twoją poradę:
"Zanurkuj w okolice pedału hamulca, znajdż ów czujnik i zewrzyj ze sobą przewody: czarny i czerwono-czarny. (Nie pomyl się, bo wywalisz bezpiecznik)"
Czy właśnie chodzi o te przewody, które mam zewrzeć?
Mam pytanie.Gdzie mogę dostać czujnik pedału hamulca?
Nigdzie go nie ma.Chyba zostają tylko szroty itp.
PYTANIE do BRT.
Mam te kabelki (czerwony i czarny) zmostkować bez wypinania z kostki, czy wypiąć je z kostki i połączyć.
Jak dostałeś się do czujnika, to go wymontuj i sprawdź miernikiem jego działanie, zanim zaczniesz ciąć kable Powinny być 4 piny, dwa obwody - jeden otwarty i jeden zamknięty (po wciśnięciu zmiana).
Zgodnie z podpowiedzią Skiby wymontowałem czujnik.Są 2 obwody, po zmierzeniu miernikiem oba teoretycznie działają tzn.jeden jest otwarty, drugi zamknięty, po wciśnięciu odwrotnie.
Wyjąłem czujnik i dam go do sklepu, żeby mi dobrali czujnik który będzie pasował.
Mam duży problem z kupieniem tego czujnika.Może wiecie gdzie można go dostać?
Czy będzie pasował czujnik od jakiegoś modelu Hondy?
Czy powinienem po wymianie pompy skasować "błędy"?
Dzięki za podpowiedzi.
zewrzyj te druty, które są "normalnie zwarte" (przy puszczonym przycisku) i auto ma jeździc normalnie. Jeśli mimo tego dalej coś jest nie tak, to trzeba gdzieś indziej szukać przyczyny.
witam podepne sie pod temat. W moim r 25 2itd przeształ działac stop i po ogledzinach po wymontowaniu czujnika stopu twierdziłem ze tylko dwa przewody sa podpiete. A z czujnika wychadza 4 piny. Nie zlokalizowałem nigdzie kabli odłączonych od kostki która tez ma miejsce na 4 piny a sa tylko 2. Mam pytanko czy to prawidłowe i czy ma tak byc? pozdrawiam. Czujnik naprawiłem starczyło troche wd40 i działa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum