Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 1.4i 98r] zamiana silnika w R 214 8V na 16V
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 1.4i 98r] zamiana silnika w R 214 8V na 16V
Autor Wiadomość
yaolli 



Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 5
Skąd: NIDZICA



  Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 16:53   [R214 1.4i 98r] zamiana silnika w R 214 8V na 16V

Witam wszystkich
chciałem się spytać jak to jest tak naprawdę z zamianą silnika 1,4 8V na 16V. Mam uszkodzony silnik, który i tak muszę wymienić więc może wymienię na 16V ?. Tyle, że ile osób tyle zdań na ten temat. Jak szukałem silnika 8V każdy sprzedawca namawiał mnie do zmiany na 16V i kupienie od niego… od mechanika zajmującego się silnikami Rovera słyszałem, że to nie jest wszystko takie łatwe jak mówią próbujący pozbyć się silników sprzedawcy. Przy wymianie silnika na 16 trzeba według niego wymienić: kolektor ssący, kolektor wydechowy, komputer i w ogóle masę przewodów…
Może ktoś z was ma doświadczenie w wymianie takich silników? Czy naprawdę jest z tym tyle zachodu? Co poza silnikiem trzeba jeszcze wymienić i na jakie trudności można napotkać przy zamianie tych silników?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 16:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 18:10   

czyli ten mechanik nie zajmował się roverem , bez problemów można przekładać silnik , tylko trzeba zamontować swoje koło zamachowe aby mógł odpalić na starym kompie,
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 09:21   

yaolli napisał/a:
Przy wymianie silnika na 16 trzeba według niego wymienić: kolektor ssący, kolektor wydechowy, komputer i w ogóle masę przewodów…

Odejmij od tego ten komputer i masę przewodów. Kolektory owszem trzeba zmieniać + koło zamachowe, o którym pisał PHJOWI.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
yaolli 



Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 5
Skąd: NIDZICA



Wysłany: Sro Kwi 16, 2008 21:21   

Jeszcze tylko ostatnie pytanie mam: czy wszystko idealnie pasuje? Czy nie trzeba będzie nic przerabiać poza tymi wymienionymi wyżej rzeczami? Mój mechanik jeszcze nigdy nie przekładał tych silników, dlatego wolałbym uniknąć jakiś nieprzyjemności i szukania jakiś części w trakcie przekładania. Czy to naprawdę wygląda tak łatwo? Przełożenie silnika, wymiana koła zamachowego, kolektorów i już? Wszystko pasuje, nic nie trzeba przerabiać? Kable się podpina i koniec?
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 11:52   

yaolli napisał/a:
Wszystko pasuje, nic nie trzeba przerabiać?

Teoretycznie pasuje :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Szczepan_214i 




Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 22
Skąd: Leszno



Wysłany: Pią Sie 08, 2008 12:37   

Ja mam podobny dylemat :( zaczęło się niewinnie bo miała być "tylko" uszczelka pod głowica i lekko brał olej... Bonus mam w postaci tłoków do wymiany + sprawa uszczelki. Mechanik wycenił to wszystko na max 2,5 tys. Chodzi mi po głowie właśnie podmianka na 16V. Jakie mogą być tego koszty i ewentualnie gdzie szukać taki silnik który nie będzie miał podobnych bolączek bo słyszałem, że uszczelka w R to standard.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Zamiana silnika 1.4 16V na 1.1 16V
aniolek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Sro Lut 15, 2012 21:03
polofix
Brak nowych postów [R 25 1.4] Zamiana silnika - SWAP
Jarson88 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Nie Gru 19, 2010 18:19
colin1983
Brak nowych postów [R214] obroty silnika
Tigernp Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Maj 26, 2007 19:19
Ant
Brak nowych postów [R214 1.4Si 97r] Numery silnika
adi87a Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Paź 05, 2009 19:57
adi87a
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r214] wymiana silnika v8 na v16
marcin.gdansk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sro Kwi 16, 2014 10:55
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink