Witam!
Na sam początek chce napisać ze przeglądałem archiwa itd. idp. ale nic nie znalazłem o dieslu i stożku w nim.
Chciał bym się spytać w jaki sposób najlepiej założyć stożek?
W którym miejscu?
Jak poprowadzić dolot?
Może ma ktoś jakieś zdjęcia lub przykładowe schematy montażu stożka.
Dopiero co kupiłem Rover-ka 220D '97 rok, 2,0 TD i mam pękniętą obudowe od seryjnego filtra. Zastanawiam sie nad założeniem stożka zamiast kupna nowej obudowy i filtra, w niedalekiej przyszłości chce zmienić tak ze tłumik na sportowy ale to juz inny temat!
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 04, 2007 00:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 9 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 256 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Lis 04, 2007 00:48
sa rozne opinie na temat stozkow. jedni mowia ze dodaje "kopa" a inni ze strasznie niszczy silnik bo zasysa wiecej badziewia do silnika. a co do miejsca, najlepiej niech bedzie ono jak najbardziej otwarte
...Zastanawiam sie nad założeniem stożka zamiast kupna nowej obudowy i filtra...
kolin napisał/a:
Moim zdaniem w Dieslu mija sie z celem zakładanie stożka...
myślę, że nie tylko kolega kolin stwierdzi, że to niepotrzebny zakup ... osobiście proponowałbym Ci zakupić oryginalną obudowę do twojego filtra, a nie bawić sie w bezsensowne stożki
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 73 Skąd: wołomin
Wysłany: Nie Lis 04, 2007 12:52
dokladnie tak jak powyzej
stozek w dieslu to niepotrzebna inwestycja
a jesli chodzi o "tlumik sportowy" to w sumie napewno sa jakies dedykowane remusa czy sebringa czy jakiejs innej dobrej firmy bo zalozenie tlumika wlasnie o nazwie "sportowy" z ładna koncowka to to bedzie wywalenie pieniedzy a bedzie tylko glosniej
Moim zdaniem w Dieslu mija sie z celem zakładanie stożka...ale w twoim przypadku to widze ze ma tylko pełnić funkcje filtra bo masz obudowe pęknietą
Dokladnie obudowe mam popekana tak ze tylko nowa by musiala byc albo wlasnie jakis stozek.
[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 14:05 ]
orzech napisał/a:
dokladnie tak jak powyzej
stozek w dieslu to niepotrzebna inwestycja
a jesli chodzi o "tlumik sportowy" to w sumie napewno sa jakies dedykowane remusa czy sebringa czy jakiejs innej dobrej firmy bo zalozenie tlumika wlasnie o nazwie "sportowy" z ładna koncowka to to bedzie wywalenie pieniedzy a bedzie tylko glosniej
Oczywiscie muwiac tlumik sportowy mialem namysli pozadny tlumik renomowanej firmy a nie taki pierwszy lepszy!
Co do tego stozka to chodzi mi tylko o uzyskanie jakiegos fajnego dziwku (oczywiscie nie buczenie takie ze bedzie slychac predzej niz widac samochod), a ze akurat mam popekana obudowe od filtra seryjnego to tez pomyslelem o stozku.
Stożkowego filtra nie można montować do diesla!!!!!!!! Chyba że nie jest olejony bo inaczej to przepływka do wymiany będzie... Temat był przerabiany przez Anglików
Przez takie posty na angielskich forach też bym założył filtr stożkowy, i pewnie bym rozwalił przepływkę. Na szczęście są ludzie którzy znają się na rzeczy... A ten temat i tak zaraz spadnie na dalekie miejsce, i tak nikt nie wciśnie pomógł. Mi chodzi o to żeby kolejna osoba głupoty nie zrobiła, a nie o to żeby sobie nabić jakichś punktów czy postów.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Cze 23, 2008 16:32
michone napisał/a:
pgrad ja rozumiem, że jesteś ambitny i chcesz pomóc na forum ale nie odkopuj tematów sprzed ponad roku...
Czy możesz podać jakieś argumenty dlaczego miałby tego nie robić? Wiele jest na forum tematów, w których odpowiedzi zawierają błędy merytoryczne bądź po prostu nie rozwiązanych, a wielu z nas szuka wiedzy nie tylko poprzez zadawanie pytań, ale także studiując zasoby forum. Zatem dodawanie uwag nawet do "zapomnianych" wątków uważam za słuszne a nawet godne pochwały.
wszystko ok... ale pomysl sobie, ze kazdy odkopuje po 3-4 tematy w których ma cos do powiedzenia... w tym przypadku akurat to co napisal kolega bylo juz wczesniej napisane wiec nie widze sensu tej wiadomosci.
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Stożkowego filtra nie można montować do diesla!!!!!!!! Chyba że nie jest olejony bo inaczej to przepływka do wymiany będzie... Temat był przerabiany przez Anglików
michone spokojnie pgrad dopisał jedna bardzo ważna rzecz, o której już gdzieś pisałem że: stożek suchy potrafi puszczać dużo syfu a mokry olejny w 90% zalewa przepływkę wiec warto sie zastanowić czy jest sens ryzykować... chociaż ktoś z forum poradził jakiś specyfik do motocrosu firmy shell który podobno nie puszcza pyłu i kurzu a jednocześnie nie zachlapie nam przepływki... ale to już niech decyduje autor tematu
pgrad,
Dziekuje ślicznie i mylisz się wcisne pomógł.
Już kupiłem obudowe filtra (oryginalną urzywaną) i kupiłem zwykły filtr w sklepie u mnie w mieście. Ale przymierzam się do kupna tego co podał Remi55, dziekuje Ci również.
Co do filtra stożkowego, straszna kicha. Jeżdziłem na takim kilka miesięcy niedość że silnik słabszy to jeszcze syfy wpadają.
pgrad,
Takie pytanie gdzie jest przepływka chciał bym ją wykręcić oglądnąć zobaczyć jak wygląda.
Pozdrawiam
[ Dodano: Czw Cze 26, 2008 23:34 ]
P.S.
hm... Mam problem nie moge znaleźć tego filtra w tej firmie ITG
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Cze 26, 2008 22:38
matlacz napisał/a:
pgrad,
Takie pytanie gdzie jest przepływka chciał bym ją wykręcić oglądnąć zobaczyć jak wygląda
Nie do mnie, ale co tam Przepływka jest zaraz za obudową filtra powietrza, dochodzi do nie wtyczka. Obejrzeć można, ale jeżeli chcesz coś z nią działać (przeczyścić) to bądź ostrożny, te blaszki w środku są bardzo delikatne i w zasadzie nie powinno się ich dotykać.
A czym można ją przeczyścić? Macie jakieś sposoby czy raczej nie idzie tego zrobić?
Musze jutro zajrzeć bo za długo jeżdziłem bez oryginalnej obudowy filtra.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pią Cze 27, 2008 09:03
Po wyjęciu całego przepływomierza najlepiej wykręcić sam jego wkład (przyda się chyba klucz gwiazdka) i wtedy obudowę (rurę) wyczyścić szmatką a blaszki jakimś sprayem nie pozostawiającym osadów (jakimś alkoholowym, odparowującym, może spray do styków się nada). W każdym razie te blaszki muszą pozostać suche i czyste.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 36 Skąd: Żmigród / Wrocław
Wysłany: Pią Cze 27, 2008 09:33
tak jak pisaliście stożek i diesel nie pasują do siebie..co do benzynki - miałem w Probe II stożek K&N + dolot dedykowany do tego auta (ściągany z USA) - i chodziło to pięknie, zwłaszcza jak wchodził na obroty i "ciągnął" powietrze, warcząc przy tym tak, że ciary szły (w połączeniu z wydechem STOFFLER )
podsumowując - benzyna i stożek OK, dla diesla zwykły filtr..
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum