Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 09:55 [R600] Brak odczytu z przepływomierza.
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam właśnie wróciłem z odczytu błędów na komputerze. Wyszło że nie mam odczyt z przepływomierza 0 czyli tak jak bym miał go w ogóle odpiętego. Z tego wynika, że jest przerwa na kablach zasilających przepływkę, bo gdyby była uszkodzona komputer wskazywałby złe odczyty a nie pokazuje nic. Może ktoś wie jakie napięcia i oporności powinne być na styku 1 2 3 4 kostki przepływomierza?? może ktoś pofatygowałby się z miernikiem do swojego autka?? z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 21:53, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 09:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 13:40
Ja proponowałbym dokładne przejrzenie wiązek przewodów w silniku. Jeśli chodzi o samą przepływkę to prześledziłbym bardzo dokładnie przewody brązowo/pomarańczowy i różowo/czarny od przepływki do węzłów (miejsc połączeń przewodów o tych samych kolorach) i od węzłów do wtyczek w okolicach obudowy rozrządu. Właściwie, to kierunek oględzin obrałbym odwrotny, bo najczęściej przewody te psują się na odcinku obudowa rozrządu - okolice wtyczek pompy wtryskowej.
Dzięki. Chyba od tego zacznę bo przepływomierz jest raczej sprawny bo ze wzrostem obrotów napięcie na 4tym pinie ładnie idzie do góry. Muszę też znaleźć czujnik temperatury paliwa bo komp podaje temperature - 111 st. Moze ktoś wie gdzie kupić taki czujnik ? Dodam że awaria tego czujnika + brak odczytu z przepł = 10l/100km spalania
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 14:00
Czujnik temperatury paliwa znajduje się w pompie wtryskowej więc jego wymiana to zadanie dla dobrego pompiarza, ale ja nie sądzę, że to on padł, tylko znowu sprawka przewodów elektrycznych. Powiem więcej, ten czujnik z przepływomierzem "skojarzony" jest przewodem różowo/czarnym więc chyba na nim najlepiej będzie sie skupić. Obadaj więc też dokładnie wtyczkę pompy z tym kabelkiem.
Znam już problem w moim aucie. Padł komputer. Na allegro jest sporo komputerków tylko jak to pożniej wygląda z immobilajzerem? Czy po zamianie kompa odpale auto
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 15:57
co z tego że immo ma oddzielny ,jak i tak blokuje komputer , musi być zestrojony z immo, ale czy napewno padł komp?? rzadko padają poszukaj na jakiej lini idzie przepływka do kompa i pociągni od kompa do przepływki świeży kabel zobaczysz co się będzie działo.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Komp padł na 100% facet który to stwierdził zna sie na rzeczy, sprawdził też przewody od przepływki i czujnika temp paliwa w pompie - powiedział ze są ok. Więc jak to w koncu jest z wymianą tego kompa? jak sie zachowa immo
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Kwi 15, 2008 18:54
Najpierw napisz czym Ci to diagnozował i dlaczego upierasz się, że to komputer. Sprawdzaliście kostki pompy wtryskowej? To podstawa, bo 99% takich usterek w tym silniku jest spowodowana właśnie uszkodzeniami wiązki przewodów.
Upieram się, gdyż sprawdzenie przewodów to bardzo prosta czyność - sprawdzanie oporności. Poza tym sprawdzał od każdej wtyczki do kompa i przewody są całe. Przepływomierz jest sprawny i napiecie z niego dochodzi aż do łączenia z komputerem. Wiec diagnoza jest raczej prawdziwa.
Teraz juz nic nie rozumiem. Dzis robilem pierwszy przegląd w Polsce w diagnostyce opla. Zrobiono mi test na zadymianie (czystość spalin) i auto mieści sie w normie producenta tzw. k = 0,24 Z tego wynika że spalanie mam bardzo dobre ... polecam też innym artykuł :
Dokładnie tak! Temat swietny wszystko o czujnikach i wskazaniach komputera. Ja od dzis przestaję przejmować się wskazaniami komputera i wszystkim polecam test na zadymianie oczywiscie na dobrym sprzęcie. Widać u mnie ok 9l/100 to norma w moim miescie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum